Quote:Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik was ooit bij zo'n brommercross achterhoker.
die had een MBX80 blok met zo'n krad cilinder. volges hem was dat een oplossing dit en dat, omdat die blokken berekend zijn op een 80.
en moest ook wel snel zijn volges hem.
dus dan zou (omdat een r2 langere slag heeft) net zo laagtoerig zijn als de ori. 80cc.
volgens mij heeft die 50cc niet genoeg kracht dan om vooruit te blazen, ook omdat een r2 heel zwaar is in gewicht.
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
dus dan zou (omdat een r2 langere slag heeft) net zo laagtoerig zijn als de ori. 80cc.
volgens mij heeft die 50cc niet genoeg kracht dan om vooruit te blazen, ook omdat een r2 heel zwaar is in gewicht.
nee.
door je kleinere zuigerdiameter is de oppervlakte logische wijs ook kleiner.
hierdoor heb je bij een zelfde druk bovenin de cilinder minder kracht. omdat kracht druk x oppervlakte is
dus minder koppel
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning