Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #48398 - Paar vragen over honda-blok, die ik...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2467 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
PUcH jE wEEt tOch |
8-3-2008 17:34 |
Posts: 32 |
Goedendag,
Ik zocht dus een Honda mt blok, en heb er een in de buurt aangeboden gekregen.
Het blok bestaat uit:
-blok
-cilinder+pet+zuiger met een 166-f-teken erin, ik weet niet wat daarmee bedoelt wordt?
-membraan
-Wss Geen ontsteking..
Volgens de verkoper zat er geen speling op, maar hij weet volgens hemzelf niet veel van't blok.
Hij vroeg er 20 euro voor, dit lijkt mij niet erg veel, of heb ik dat mis?
Mijn vraag is nu hoe ik kan kijken of het blok nog goed is, geen speling etc. heeft, maar het belangrijkste: Hoe kan ik kijken of het blok alle versnellingen doorkomt, en kan kijken of het een 4- of 5-bak is, als hij niet loopt/onder een brommer hangt, of kan dat gewoonweg niet?
Ik heb geen verstand van deze blokken/brommers dus ik vraag het jullie.
B.v.d.,
A.
|
|
|
|
Djeep |
8-3-2008 17:35 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PUcH jE wEEt tOch
Goedendag,
Ik zocht dus een Honda mt blok, en heb er een in de buurt aangeboden gekregen.
Het blok bestaat uit:
-blok
-cilinder+pet+zuiger met een 166-f-teken erin, ik weet niet wat daarmee bedoelt wordt?
-membraan
-Wss Geen ontsteking..
Volgens de verkoper zat er geen speling op, maar hij weet volgens hemzelf niet veel van't blok.
Hij vroeg er 20 euro voor, dit lijkt mij niet erg veel, of heb ik dat mis?
Mijn vraag is nu hoe ik kan kijken of het blok nog goed is, geen speling etc. heeft, maar het belangrijkste: Hoe kan ik kijken of het blok alle versnellingen doorkomt, en kan kijken of het een 4- of 5-bak is, als hij niet loopt/onder een brommer hangt, of kan dat gewoonweg niet?
Ik heb geen verstand van deze blokken/brommers dus ik vraag het jullie.
B.v.d.,
A.
20¤ voor een blok, zou ik gelijk meenemen, ongeacht het eruit ziet.. Kan je later altijd nog herstellen ofzo, en mischien is het weggegooid geld, jammer dan
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
PUcH jE wEEt tOch |
8-3-2008 17:37 |
Posts: 32 |
mja, maar als ik cker zou kunnen weten dat't blok goed is is die 20 euri tenminste nie weggegooid geld, snappie..
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
8-3-2008 17:37 |
Posts: 7728 |
dat is niet veel geld nee. haal het vliegwielkapje eraf en voel probeer wat met het vliegwiel op en neer te bewegen(dus niet draaien maar naar boven en beneden). als er geen beweging in zit ten opzichte van het blok dan is het goed.
zit er nog een schakelpookje op? zoja probeer je gewoon door de versnellingen heen te lopen. als de versnellingen niet pakken moet je aan de uitgaande as draaien(naar links). als het goed is wil ie er dan wel in.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Djeep |
8-3-2008 17:40 |
Posts: 8621 |
Maar om even terug te komen op je vraag, gewoon ff open maken, kijken of de cilinder nog goed is, de pet nog goed is en zuiger enzo. Speling kan je controleren door aan vliegwiel kant krukas op en neer te bewegen. Ook als je cilinder er af hebt, aan de krukas trekken, zit hier speling op, dan moet krukas er ook uit. Beweeg ook naar links en rechts, hier mag een beetje speling op zitten, maar niet teveel.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
PUcH jE wEEt tOch |
8-3-2008 17:46 |
Posts: 32 |
owke weet ik dat ook weer, ik heb namelijk alleen verstand van Puchblokjes dus ik geloof, 1 versnelling naar beneden, de rest omhoog toch? En het kan een 4- of 5-bak zijn toch?
|
|
|
|
PUcH jE wEEt tOch |
8-3-2008 17:57 |
Posts: 32 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dat is niet veel geld nee. haal het vliegwielkapje eraf en voel probeer wat met het vliegwiel op en neer te bewegen(dus niet draaien maar naar boven en beneden). als er geen beweging in zit ten opzichte van het blok dan is het goed.
zit er nog een schakelpookje op? zoja probeer je gewoon door de versnellingen heen te lopen. als de versnellingen niet pakken moet je aan de uitgaande as draaien(naar links). als het goed is wil ie er dan wel in.
Ik gok dat dit mischien de uitgaande as is?:
Zo nee, waar zit die eig.? En waar moet je de koppelingskabel aanzetten (die hoef je niet in te drukken ?)
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
8-3-2008 17:58 |
Posts: 7728 |
nee das de kickstart-as. de uitgaande as is de as waar normaal gesproken het tandwiel aan vast zit. de as dus die aan de andere kant het blok uit komt.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
-simon- |
8-3-2008 17:58 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PUcH jE wEEt tOch
[...]
Ik gok dat dit mischien de uitgaande as is?:
afbeelding
Zo nee, waar zit die eig.? En waar moet je de koppelingskabel aanzetten (die hoef je niet in te drukken ?)
dat is de kickstart as. uitgaande zit aan de andere kant bij het schakelpookje ergens. maar die zul je wel herkennen. dat is die waar het tandwiel opmoet.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
PUcH jE wEEt tOch |
8-3-2008 17:59 |
Posts: 32 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
nee das de kickstart-as. de uitgaande as is de as waar normaal gesproken het tandwiel aan vast zit. de as dus die aan de andere kant het blok uit komt.
ooww, tuurlijk :p
|
|
|
|
PUcH jE wEEt tOch |
8-3-2008 18:02 |
Posts: 32 |
en als ik't blok aan de loop heb, waar moet ik dan m'n koppelingskabel aanzetten? (dus, waar zit de koppelinghendel)
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
8-3-2008 18:03 |
Posts: 7728 |
die zit boven dat asje die je zonet omcirkelde dat heveltje
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
PUcH jE wEEt tOch |
8-3-2008 18:11 |
Posts: 32 |
ok, en ik heb gehoord dat je die mt blokken kunt aanlopen en kunt kicken, als dit zo is hoe moet je'm dan aanlopen? Mss je koppelings hendel intrekken?
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
8-3-2008 18:16 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PUcH jE wEEt tOch
ok, en ik heb gehoord dat je die mt blokken kunt aanlopen en kunt kicken, als dit zo is hoe moet je'm dan aanlopen? Mss je koppelings hendel intrekken?
gewoon in versnelling zetten, koppeling in, lopen, en koppeling op laten komen.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
8-3-2008 18:22 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PUcH jE wEEt tOch
ok, en ik heb gehoord dat je die mt blokken kunt aanlopen en kunt kicken, als dit zo is hoe moet je'm dan aanlopen? Mss je koppelings hendel intrekken?
dat kan in principe bij elke schakelbrommer, motor, auto enz
maar indd, op de manier die hellracer al beschreef. als je maar zorgt dat je wiel niet slipt, want dan kan gaat je zuiger ook niet op en neer
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 8-3-2008 om 18:23 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Fabio |
8-3-2008 20:15 |
Posts: 1737 |
iig niet je koppeling laten schieten, hij start wel maar goed is het niet!
Ik denk dat je voor 20¤ niet al te veel kan verwachten. Zolang de krukas goed is, dus geen speling op het big-end, heb je die 20¤ er al uit. Big-end lager is het naaldlager tussen de krukaswangen. Een beetje horizontale speling is niet erg, maar is dit te erg dan heb je waarschijnlijk ook verticale speling.
De code 166-s betekent dat het een orginele kop betreft, gewoon 50cc, mits niet vergroot. 166 staat op veel onderdelen voor mb en mt. De s staat voor lage druk kop, je hebt de f kop, die heeft een hogere compressie. Ik heb deze eigenlijk nog nooit in 50cc uitvoering gezien. De f-koppen die ik voorbij heb zien komen waren allemaal 70cc koppen. Ik neem aan dat ze wel bestaan in 50cc uitvoering, want het zijn als het goed is ook orgineel honda koppen. En 70cc hebben ze niet gemaakt voor een mb en mt, dat is allemaal aftermarket.
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 8-3-2008 om 20:19 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 2467 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|