Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Warme motor loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1197 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #48397 - Warme motor loopt slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bartoethale 8-3-2008 16:55 Print topicpost

Posts: 59
Hallo

Ik heb een honda MB en als die warm is dan loopt hij slecht. Het starten lukt ook niet met kicken maar na een stukje aanrennen en gas bijgeven lukt dat wel. Als hij koud is trekt hij lekker en loopt stationair. Na een paar minuten rijden trekt hij nog maar nouwelijks en valt uit als ik de koppeling inknijp. Kan iemand mij verder helpen?

Set up
Honda MB5
50cc snel
18mm keihin carburateur
125 sproeier
origenele uitlaat
dikke luchtslangen
orignele luchtfilter
B8HS bougie
 

Djeep 8-3-2008 16:56 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Hallo

Ik heb een honda MB en als die warm is dan loopt hij slecht. Het starten lukt ook niet met kicken maar na een stukje aanrennen en gas bijgeven lukt dat wel. Als hij koud is trekt hij lekker en loopt stationair. Na een paar minuten rijden trekt hij nog maar nouwelijks en valt uit als ik de koppeling inknijp. Kan iemand mij verder helpen?

Set up
Honda MB5
50cc snel
18mm keihin carburateur
125 sproeier
origenele uitlaat
dikke luchtslangen
orignele luchtfilter
B8HS bougie


gooi er eerst ff een sproeier 90 in..

 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Bartoethale 8-3-2008 17:01 Print reply

Posts: 59
ik had eerst een 13mm carburateur en ben overgestap naar een 18mm. Op die 13mm had ik een 85 sproeier. Is 90 dan niet een beetje klein? Hij krijgt toch ook veel meer lucht nu? daarom heb ik eerst een 100 geprobeert en daarbij moest ik de luchschroef helemaal indraaien. toen een 110 enzo door naar de 125....
 
ARWIN_honda 8-3-2008 17:05 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
ik had eerst een 13mm carburateur en ben overgestap naar een 18mm. Op die 13mm had ik een 85 sproeier. Is 90 dan niet een beetje klein? Hij krijgt toch ook veel meer lucht nu? daarom heb ik eerst een 100 geprobeert en daarbij moest ik de luchschroef helemaal indraaien. toen een 110 enzo door naar de 125....

dat jij een grotere carb heb, zegt niet dat jij opeens 40 maten groter moet, je moet hem afstellen naar als hij goed rijd enz , bougie nakijken met elke sproeier die je probeerd. ga maar sproeiers proberen van rond de 90/100. denk dat je dan aardig in de buurt zit.
 
Suzuki GSX-R600 K4
Bartoethale 8-3-2008 17:09 Print reply

Posts: 59
Owkeey dan ga ik dan eens proberen
alvast bedankt.. want afstellen is niet mijn beste kant....
 
Djeep 8-3-2008 17:10 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Owkeey dan ga ik dan eens proberen
alvast bedankt.. want afstellen is niet mijn beste kant....


maakt niet uit, daarom zijn wij er

naja 90 is niet echt klein. denk redelijk goed is.. gewoon beetje proberen
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
VerteX 9-3-2008 16:41 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Hallo

Ik heb een honda MB en als die warm is dan loopt hij slecht. Het starten lukt ook niet met kicken maar na een stukje aanrennen en gas bijgeven lukt dat wel. Als hij koud is trekt hij lekker en loopt stationair. Na een paar minuten rijden trekt hij nog maar nouwelijks en valt uit als ik de koppeling inknijp. Kan iemand mij verder helpen?

Set up
Honda MB5
50cc snel
18mm keihin carburateur
125 sproeier
origenele uitlaat
dikke luchtslangen
orignele luchtfilter
B8HS bougie


als hij warm is slaat hij dan dood ? laat je hem afkoelen, start gelijk en je rijd weer. dan een stukje verder precies weer hetzelfde ?
dan zou het je ontsteking kunnen wezen.
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
Langeleendert 9-3-2008 17:22 Print reply
Posts: 68
ja kan ook je ontsteking zijn volgens mij,
mss is een nieuwe bougie al voldoende en dan mss een warmte graad hoger nemen, want ik weet nie of je brommer eerst wel goed liep zowel bij warm als bij koud
 
-
Bartoethale 10-3-2008 11:32 Print reply

Posts: 59
Owkeey ja ik heb kleiner sproeiers geprobeert maar dit gaat niet werken. Moet ik de onsteking vroeger of later zetten? ik heb ook nog een snelle ontstekingsplaat ligge. zal ik deze eens proberen? vervroegen was ook al weer tegen de richting van het vliegwiel indraaien he? Kan het ook aan de CDI liggen?

En ja je hebt gelijk, een stukje rijden en hij slaat dood en is zeer lastig aan te krijgen. En als hij koud is (volgende dag wil ik verder gaan sleutelen en zoeken) dan is er niks aan de hand. Dan een stukje rijden en weer dood en niet vooruit te branden.

Alvast bedankt...

Dit bericht is gewijzigd door Bartoethale op 10-3-2008 om 11:34 uur.
 
farmer tuning 10-3-2008 11:36 Print reply

Posts: 703
haal je kop er eens af ik begin te denken aan een warm loper/ niet goed gesmeert geweest anders onsteking na laten meten en bobine ook en andere bougie proberen begin met je kop eraf halen is denk ik de beste optie
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Bartoethale 10-3-2008 12:36 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
haal je kop er eens af ik begin te denken aan een warm loper/ niet goed gesmeert geweest anders onsteking na laten meten en bobine ook en andere bougie proberen begin met je kop eraf halen is denk ik de beste optie


Owkeey en waar moet ik dan aan denken? of moet ik ook kijken? en waar moet ik dan naar kijken? Maar t lijkt me sterk dat ik een warmloper heb gehad
 
farmer tuning 10-3-2008 13:05 Print reply

Posts: 703
nou ja je weet het maar nooit he kan altijd hoeft nie persee warm loper zijn kan ook niet goed gesmeerd zijn ofzo maar kijk naar plekken die verschileln van de rest van de wand
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Bartoethale 10-3-2008 17:02 Print reply

Posts: 59
Heey

Het probleem is opgelost. De onderste zuigerveer is kaopt gegaan. En de zuiger is flink beschadigd... echt sjit man.
 
farmer tuning 10-3-2008 17:46 Print reply

Posts: 703
kijk aan had ik gelijk woehoe ik helemaal blij nee mooi dat het opgelost is en nou planken met dat ding he
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dit topic is 9477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved