Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #48367 - Puch 80cc Gilardoni of Puch 65cc Po...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 21016 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Puch65ccpolini |
6-3-2008 19:31 |
Posts: 33 |
Hallo, Daar ben ik weer
Ik wil een puchje gaan bouwen (Gewoon voor op de straat) Maar nou weet ik niet wat ik zal gaan doen:
Race krukas
Race koppeling
hpi ontsteking
(Spruitspuk + Carberator) Welke weet ik niet mischien hebben jullie een idee ? hoeveel mm + welk merk? Maar ik weet niet welke cilinder ik moet nemen Hebben jullie een idee ? Puch 80cc Gilardoni of Puch 65cc Polini ?
Mischien hebben jullie een leuk resept :P (Met geld hoef je ff geen rekening te houden!) Hij moet veel power hebben evt willy kunnen treken tandwiel 10 ? maar ook weer hard rijden en natuurlijk niet te veel herrie maken (Hij moet fuctioneren als wegbrommer ) Nouja ik hoop dat jullie iets weten
Alvast bedankt Ciaoooo,, Guido
|
|
|
|
MB-DRAGSTER |
6-3-2008 19:34 |
Posts: 76 |
Als ik jou was had ik geen 65cc polini genomen lopen vet snel stuk:S
|
|
|
|
vespa_hein |
6-3-2008 19:35 |
Posts: 466 |
polini lijkt me wel leuk voor een puch, dat die snel stuk loopt zal vast aan de afstelling of dergelijke hebben gelegen.
|
|
|
|
Puch65ccpolini |
6-3-2008 19:39 |
Posts: 33 |
Ik heb nu voor de cros een 125cc 4 takt
Hier voor had ik een Puchje met ook 65ccPolini 15mm bing
tandwielverhouding 15-41 en liep ook al 85 Proma gp uitlaatje maar NOOIT iets mee gehad
|
|
|
|
fs180 |
6-3-2008 23:44 |
Posts: 1346 |
neem een airsal 72, meer koppel dus beter voor straat, en anders de gila, loopt harder dan polini en vereist minder aandacht
edit, 19mm lijkt me mooi genoeg, niet groter iig
Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 6-3-2008 om 23:45 uur.
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
RM-sm |
6-3-2008 23:52 |
Posts: 3908 |
65cc polini, inlaat poort licht laten bewerken tegen het vast naaien, 9 van de 10 keer lopen ze daar vast.
gewoon polini spruitstuk nemen, stukje van af draaien en een 18mm dellorto er op ( moet je ook klein stukje van je blok dremelen ) leovinci HM der op met een hpi.
dan ben je de man en snel
en anders een 80 kopen met membraam...
en je spruitstuk zelf maken naar links ( of rechts) ten opzichten van je blok, flinke carb er op, opmaat pijp en hpi.
maar dan moet je zekker de weten eventjes heeel goed je frame verstevigen ( dus niet simpel een buis tussen je frame lassen) en kijken voor een goeie race achterbrug, heb er meerdere al bijna om me oren getrokken.
korte ebr voorvork er in, zo laag mogelijk, zo weinig mogelijk demping, extra stabilysator er tussen.
edit :
ik zie dat je wheely's wil maken met die dingen met tandwiel 10?
jij bent zot in je kop. ik rij zo goed als std met 15mm en proma gp, hoef enkel een ruk ana de stuur te geven en rij op me achter wiel.
maar je brug en je voorvork vind het echt niet leuk.
je brommer moet je gewoon zo vertanden dat die geen overtoeren maakt klaar.
Dit bericht is gewijzigd door RM-rr op 6-3-2008 om 23:55 uur.
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
fs180 |
7-3-2008 3:03 |
Posts: 1346 |
ebr
mb vork dus
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
robert |
7-3-2008 8:17 |
Posts: 900 |
met een gila 75, hpi, 24mm en een fatsoenlijke uitlaat zoals simonini of een homoet, ga je op straat hard zat met een originele vertanding. dan trek je nog prima weg en rijd je zeker 80+
stevigere achterbruggen voor puch maxi dan origineel bestaan er niet. Je kan de originele nog extra verstevigen.
buis tussen frame maakt ook alles steviger, en een honda mb of een vergelijkende korte voorvork doen ook wonderen, al moet je wel prutsen voordat je een wiel er pas in hebt.
Ik rijd zelf met een puchwiel en schijfrem en mb vork.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
robert |
7-3-2008 8:22 |
Posts: 900 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fs180
neem een airsal 72, meer koppel dus beter voor straat, en anders de gila, loopt harder dan polini en vereist minder aandacht
edit, 19mm lijkt me mooi genoeg, niet groter iig
Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 6-3-2008 om 23:45 uur.
die airsal heeft dus niet meer koppel!
gila trok bij mij echt wel harder op en weg dan de 72 airsal, daar rijdt mijn broertje nu mee.
gila heeft tenminste membraam, voor die cil moet je trouwens wel je karters kotteren en frees dan gelijk je spoelkanalen netjes uit.
Overigens heb ik nog een setje karters van mijn gila liggen, mag voor weinig weg!
enne, een hank koppeling is zeker aan te raden, die trekken niet krom en slijten niet kapot zoals de originele en brute setup. google maar eens.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
kevin_91 |
7-3-2008 8:43 |
Posts: 413 |
Een gilardoni is wel ff wat anders dan een 65 polini he.
Maar als je een gilardoni wilt zul je de carters moeten kotteren, anders past het niet.
Je kan ook voor een 72cc Airsal gaan. Mega-koppel en t is de grootste cilinder waar je de carters niet voor hoeft te kotteren.
edit: oke, minder koppel dan gilardoni, maar past wel gelijk..
Als je dan een 19 dell'ortho erop knalt is dat groot zat, en in combinatie met een Proma Circuit of Homoet uitlaat zal dat best lekker lopen, en erg hard gaan.
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 7-3-2008 om 8:45 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
mtx_man125 |
7-3-2008 18:05 |
Posts: 55 |
Ik zou een 70 cc athena kopen die had ik namelijk ook een op mijn puch.. zijn goede cilinders hoor kan ook een membraam in ( want dat kan niet in alle puch cilinders )
ik rij op alles, zolang het maar 2 wielen heeft en geen scooter is
Dit bericht is gewijzigd door mtx_man125 op 7-3-2008 om 18:05 uur.
|
|
|
|
zundappchef |
7-3-2008 18:18 |
Posts: 4082 |
ik stel voor
een giraldoni 80 die lude tunen
dan een big ass 21 mm delorto der op
een race krukas der in
race koppeling
hpi tje mag toch alles kosten
tandwiel 14 der op
natuurlijk een mb voorvork en achterbrug
beetje verstevigen van het frame dus nogal wat staal
twin air filter
en dan een opmaat hgs uitlaat er onder laten maken
dan ben je denk wel de man
ben je dan nog nie de man neem een crossmotorblok 80 cc of 125 cc en beun die er onder
en natuurlijk het mb spul der op
waarschijnlijk is dat zelfs goeiekoper
en dan weet ik zeker dat je de man bent
laat even weten als je dood bent dan kom ik kijken of ik je brommer in onderdelen kan verkopen
edit: Ameeeeeeeeeen
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 7-3-2008 om 18:19 uur.
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
kenny77 |
7-3-2008 18:21 |
Posts: 29286 |
Ik weet niet of je de metrakit 74cc wat vind , maar deze hebben we beter aan het lopen gekregen dan de gilardoni (met de zelfde spullen als de metrakit).
Het is gewoon een standaart cilinder met een 24mm carb en een uitlaat die gebazeert is op de homoet, standaart krukas, 3 klauws koppeling en een standaart ontsteking , daar heeft me zus op de 150 meter sprint 85km/h mee gehaald.
Ik weet wel niet of deze goed is op voor dagelijks gebruik, want toen we een paar keer achter elkaar reden begon die al te sputteren (geen idee wat het was hebben we nog niet gekeken) hier headden we met de gilardoni geen last van.
|
|
|
|
fs180 |
7-3-2008 18:26 |
Posts: 1346 |
geen mk nemen nee, teveel onderhoud, gila of airsal nemen
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
Puch65ccpolini |
7-3-2008 23:19 |
Posts: 33 |
Denk dat het dit word:
Gilardoni 80cc tuned
Gilardoni 80cc Kop (afgevlakt enz(
24 mm delorto
Hank race koppeling
Top Racing race krukas
hpi 2007
tandwiel 15-41f
een mb voorvork en achterbrug
mischien orginele puch achterbrug + verstevigen
Frame verstevigen
twin air filter / 6 Stage filter
een opmaat hgs uitlaat er onder laten maken / Homoet uitlaat
En voor het frame heb ik nog leuke ideeën
Iemand nog een idee ?
IEDEREEN BEDANKT ! Groeten Guido
|
|
|
|
Puch65ccpolini |
7-3-2008 23:22 |
Posts: 33 |
En uiteraard nog een beetje tunen
Maar weet iemand hoe het allemaal precies gaat met het keuren ervan ?
|
|
|
|
Dit topic is 21016 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|