Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat is precies een warmloper?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4836 - wat is precies een warmloper?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 38897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 24-7-2002?17:13 Print topicpost
Posts: 7079
Als je een warmloper hebt gehad wat moet je dan allemaal vervangen? en wat is er dan allemaal gebeurd,....?


 

barry 24-7-2002?17:34 Print reply

Posts: 7387
dan wordt je cilinder/zuiger te heet, dan zet alles te veel uit, dan begint meestal je zuiger en cilinderwant heel erg ontzettend te scheuren opmekaar en KAN ernstig je cilinderbeschadigen

op het moment dat je brommer uitvalt zit je kickstartermuurvast, later als je brommer afgekoelt is dan heb je helemaal geen compressie meer

valt je brommer in 1 keer uit onder het rijden, zo'n bwoaaaaap geluid, en je hebt geen compressie meer, dan heb je grote kans dat je zuigerveren zijn geknapt

wat je moet vervangen ligt er aan, valt de schade mee dan kun je gewoon doorrijden met de zuiger en cilinder, is het iets erger en heb je mazzel gehad dan is alleen de zuigergaar en de cilinder nog heel, is hij echt goed vastgelopen dan heeft hij de cilinder ook verneukt en kun je die cilinder wegflikkeren of opnieuw uitlaten honen of toch mee doorrijden maar met mindere prestaties.

denk je dat je een warmloper hebt gehad of zo?

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) on 24-7-2002 17:39]
 
He?
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 24-7-2002?18:05 Print reply

Posts: 7007
wat is precies een warmloper?
Iets wat je niet moet hebben

Nee ff serieus: Barry heeft het precies goed uitgelegd
 
nobody fuck with us!!
SIWWN 24-7-2002?19:19 Print reply
Posts: 7079


Bedankt Barry,


misschien dat ik een derbi senda (eerste type)
ga kopen (paars/geel)van een jong uit mijn klas.


Een Turk uit mijn klas had ze scooter geruild tegen die Derbi, hij kon niet schakelen en waatrschijnlijk heeft hij wel een kwartier in de 1 of 2 volgas gereden en toen deed ie het niet meer



En toen heeft die turk weer teruggeruild en zit die andere met een kapot ding..


is wel een 80 of 70cc
 
Zeta-boy 24-7-2002?19:24 Print reply

Posts: 2066
Wij hebben ook een keer warmlopers gehad met een 70 zeta. We hadden toen een mini-meeting bij Rene. Op de weg naar Rene toe 2 keer warmgelopen. Aantrappen ging niet meer, maar na een paar meter aanrennen liep hij weer. Bij Rene ook nog een keer een warmloper en op de terugweg ook nog een keer. Thuis aangekomen de cilinder eraf getrokken en toen zat er nog maar een halve zuigerveer in. Nieuwe imizuiger gehaald en toen meteen vol blazen. Inrijden wat is dat??? Zeta is echt supergoed spul. Halve zuigerveer en 4 warmlopers op 1 dag en nog steeds blijven rijden. Top bleef gewoon goed. Trekkracht ging ietsje omlaag.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
SIWWN 24-7-2002?19:33 Print reply
Posts: 7079
Zo.. das nie niks Zeta roelt dus
 
The D 24-7-2002?19:36 Print reply
Posts: 181
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

Wij hebben ook een keer warmlopers gehad met een 70 zeta. We hadden toen een mini-meeting bij Rene. Op de weg naar Rene toe 2 keer warmgelopen. Aantrappen ging niet meer, maar na een paar meter aanrennen liep hij weer. Bij Rene ook nog een keer een warmloper en op de terugweg ook nog een keer. Thuis aangekomen de cilinder eraf getrokken en toen zat er nog maar een halve zuigerveer in. Nieuwe imizuiger gehaald en toen meteen vol blazen. Inrijden wat is dat??? Zeta is echt supergoed spul. Halve zuigerveer en 4 warmlopers op 1 dag en nog steeds blijven rijden. Top bleef gewoon goed. Trekkracht ging ietsje omlaag.


Oja ?
Waarmee dan ? Mee je nsr of je mttje ?
 
Greetings Tha D !
Zeta-boy 24-7-2002?19:37 Print reply

Posts: 2066
Dat was met een crossmt van Broske die hij na nog een tijdje crossen heeft verkocht aan een gast die niks van brommers afwist en er daarom ook veelste veel voor betaalde
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
E-man 28-2-2003 0:27 Print reply
Posts: 412
Hmm,

eergister had ik een nieuwe cilinder gemonteerd.
en gister dus ff rustig inrijden.
nouja opeens BWOAAAAAAAAP KADENG
Stond dus ineenkeer stil (achterwiel blokkeerde ook)

nouja ff wachten.
daarna aangelopen, deed t nog goed

nouja was dus weer vanmiddag lekker aan het rijden, valt ie uit, kon ik mooi 2 kilometer lopen.

Ik haalde mn bougie eruit, en het staafje waar t vonkje op terecht komt, niet dat boogje dat erover heen zit, was dus helemaal weggebrand

Heb daarna mn uitlaat nog gedemonteerd maar mn beide zuigerveren zitten er nog in (wat ik zo kon zien door de uitlaatpoort.

-Nieuwe cilinder 60cc met maat 70 sproeier is dus te heet geworden, bougie gesmolten en cilinder vast.
-geen ernstige schade.

Ik heb er een 80 sproeier ingedaan en rijdt weer stukken beter, trekt nu ook lekker snel op enzo, en aan de compressie te voelen is er niks mis met mn zuigerveren.

Wat denken jullie? toch nog t blok helemaal demonteren om te kijken of t echt goed is?
Of vertrouwen op wat ik gezien heb door de uitlaatpoort en het goede vermogen dat ie nu heeft?
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Martijn 28-2-2003 1:21 Print reply
Posts: 10000
k zou voor de zekerheid toch ff men cilletje eraf trekken en goed naar de zuiger en veren kijken...als ie vastslaat heb je vaak wel schade hoor..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
E-man 28-2-2003 9:20 Print reply
Posts: 412
Hoe kan het dan dat ie vastloopt eigenlijk? smelten de zuigerveren samen met de cilinderwand ofzo?

Of breekt er eentje en blijft ie in een poort hangen?

 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Blijhoofd 28-2-2003 10:42 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E-man

Hoe kan het dan dat ie vastloopt eigenlijk? smelten de zuigerveren samen met de cilinderwand ofzo?

Of breekt er eentje en blijft ie in een poort hangen?



nee die zuigervere schiete meestal meteen je uitlaat in of je krukas in,je zuiger zet harder uit dan je cilinder,waardoor die vast komt te zitte
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Hier_ben_ik - Administrator 28-2-2003 11:05 Print reply

Posts: 8499
ik zou er een grotere sproeier dan 80 in doen als je 70 had en je hele electrode is weggezult
 
Members zijn vervelend :-|
E-man 28-2-2003 20:20 Print reply
Posts: 412
ik had eerst standaard 50-cc
met een 80 sproeier rijdt die echt bagger
daarom had ik die 70 erin gezet, toen reed ie weer goed.

nu heb ik er een 60-CC opgezet, maar met die 80 trekt ie echt vet op. Ben alleen een beetje bang dat als ik er een 90 sproeier opzet dat ie weer steeds gaat verzuipen.
wie heeft hier een beetje ervaring mee?

Overigens was het DUBBELKUT dat die bougie verbrand was. Het was namelijk een Splitfire van 22,50 euro
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Blukaap 28-2-2003 20:25 Print reply

Posts: 10006
Misschien verklaart dat ook al iets, splitfires hebben niet zo'n geweldige reputatie .

Welke (hittegraad) bougie gebruik je eigenlijk en wat voor carburateur ?
 
Bastila is lief
E-man 28-2-2003 21:09 Print reply
Posts: 412
Nou zit er weer een BH9 ofzo in.
er zit een 16 MM Mikuni op (de brommer is een Yamaha DT, zo mooie je weet wel )
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.

Dit topic is 38897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved