Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carter tunen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48354 - Carter tunen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 5-3-2008 18:29 Print topicpost

Posts: 614
Hallo ,

Mensen ik was van plan om gewoon thuis me carters te tunen .
dwz aanpassen zodat de carters gelijk zijn as de poorten van me cilinder.

Me pakkingen kan ik zo uitlijnen dat ik hem daarna op me carter afschijf.

Alleen ik weet niet op welke hoek ik hem moet frezen/vijlen.

Iemand suggesties?
 

LEGOMAN 5-3-2008 18:43 Print reply

Posts: 1428
vloeiend mee met de spoeling.. moet geen schuine hoek in ofzo

van wel blok eigenlijk?

Dit bericht is gewijzigd door r0b_MT op 5-3-2008 om 18:44 uur.
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
Citta92 5-3-2008 18:50 Print reply

Posts: 614
mb80
Ja dus gewoon met de hoek (lijn) van de cilinder mee dus.

 
_3s_ 5-3-2008 20:36 Print reply

Posts: 899
Van een vespa blokje?

ja gewoon je pakkingen in de juiste vorm van je poortjes van je cilinder maken, en dan die overtekenen op je carter, waarna je die op hun beurt uitfreest. En idd geen rare hoeken maken ofzo, gewoon dat alles vloeiend overloopt in je carter.

succes

 
Jeuj TSW erbij! =D
Citta92 6-3-2008 8:28 Print reply

Posts: 614
nee het gaat om een honda 80cc blok Luchtkoeling met 113cc malossi.
 
Niek de Wildt 6-3-2008 18:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
nee het gaat om een honda 80cc blok Luchtkoeling met 113cc malossi.


suggestie, in de hoeken van de spoelpoorten heb je een heel klein dremeltje nodig, heb je dit niet dan voldoet een m6 boor ook perfect, dit wordt mooi glad.

 
Leen 6-3-2008 18:35 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


suggestie, in de hoeken van de spoelpoorten heb je een heel klein dremeltje nodig, heb je dit niet dan voldoet een m6 boor ook perfect, dit wordt mooi glad.




m6 boor?

boortje 5 dus :P
 
Makrolon 6-3-2008 19:38 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



m6 boor?

boortje 5 dus :P

boortje 4.8 dus, als je bijdehand bent doe het dan goed.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Sypie_Honda 6-3-2008 19:39 Print reply

Posts: 13830
5 jong

m6 tappen is 5 boren :P
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Makrolon 6-3-2008 21:23 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
5 jong

m6 tappen is 5 boren :P

keer 0,8 is mij altijd geleerd ^^

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 6-3-2008 om 21:24 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Gary - Forum en Gallery Moderator 6-3-2008 21:31 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

keer 0,8 is mij altijd geleerd ^^

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 6-3-2008 om 21:24 uur.


Keer 0,8?

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
-simon- 6-3-2008 21:32 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Keer 0,8?



da maat van de bout keer 0,8.
zoals 6 keer 0,8 is 4,8 dat moet je dan boren.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Makrolon 6-3-2008 21:33 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Keer 0,8?


stel. je moet m6 hebben, 6 ker 0.8 = 4.8 dus dat moet je boren.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Citta92 7-3-2008 6:41 Print reply

Posts: 614
Ik zal eens kijken. ik heb natuurlijk een dremel.

Ik zal van de week eens op me gemak gaan zitten en rustig bewerken me carter.
 

Dit topic is 1010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved