Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha dt, ik ben hopenloos...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48339 - yamaha dt, ik ben hopenloos...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

witniks 4-3-2008 19:57 Print topicpost
Posts: 1
Beste mensen! Laat er alsjeblieft iemand zijn die kan verklaren waarom er iedere keer als ik een yamaha dt 50 blokje heb gereviseerd, (versnellingsbak) olie in mijn cylinder komt. Al voor de tweede keer is mij dit overkomen. Ik heb vrijwel alle lagers , pakkingen en keerringen vervangen en heb de twee carterhelften met vloeibare pakking in elkaar gezet. Vervolgens het blokje op het frame en gaan met die dt... Tot op 300 meter verderop want daar heeft het kwaad alweer geschied Het blok stottert en met een knal houdt 'ie er dan mee op. Olie in het blok is de conclusie maar WAAROM???
Iemand tips, ideen of nog beter, die me kan vertellen wat het probleem is???
 

Harold 4-3-2008 20:15 Print reply

Posts: 1052
Waaruit concludeer jij dat?


Dat hij stotterd en knallen geeft lijken mij niet de eerst voorkomende gevolgen van een kapote krukaskering aan de koppelings kant...

Dit bericht is gewijzigd door Harold op 4-3-2008 om 20:18 uur.
 
mtx-motard 4-3-2008 20:16 Print reply

Posts: 14947
krukaskeering of die vloeibare pakking lek
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
kenny77 4-3-2008 20:19 Print reply

Posts: 29286
Hoi,
Weet je zeker dat het er versnellingsbak olie in de verbrandings kamer komt?
Want als je het goed doet met allemaal nieuwe spullen dan vind ik het raar dat het dan binnen 300 meter weer lekt.
Laat je de vloeibare pakking ook goed drogen?
Als het uit de uitlaat knalt dan is er meestal iets met de onsteking, kan het niet de condensator zijn?
Dan begind die ook te stotteren zo gauw die een beetje warm is (paar 100 meter) , en houd er dan ook mee op.

Of als je zeker weet dat het versnelings bak olie is dan zou het de bus aan de rechter kant kunnen zijn ( de bus wat in de keering draait van de krukas) dat die beschadigd is of is ingesleten, en dan olie gaat opzuigen en mee gaat verbranden.

Ik hoop dat je er wat mnee kunt.
 
RXBaz 4-3-2008 20:22 Print reply

Posts: 1879
beschrijf ff precies wat je ziet wanneer je m na t afslaan opentrekt, daar kunnen we meer mee dan, plof en dood. waars door olie in cil.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
lantaarnpaal 4-3-2008 20:24 Print reply

Posts: 91
heb dit probleem zelf ook wel eens gehad bij puch blokjes en ook met een ander blok. denk dat het ligt aan de vloeibare pakking(curil) toen ik zocht op een ander forum waren daar wel meer mensen die met dit merk vloeibare pakking problemen hebben gehad. probeer anders eens een ander merk.

laat je verder de vloeibare pakking wel goed drogen(5-15 min)?
en ontvet je eerst voordat je het erop smeert?

Dit bericht is gewijzigd door lantaarnpaal op 4-3-2008 om 20:25 uur.
 
mtx-motard 4-3-2008 20:26 Print reply

Posts: 14947
vloeibare pakking is imo niet echt een goede oplossing als er gewoon pakkingen voor verkrijgbaar zijn.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mtx_man125 4-3-2008 20:28 Print reply
Posts: 55
Ook belangrijk... hittebestendige vloeibare pakking mijn mtx spoot eerst water achter uit de uitlaat
vloeibare pakking liet los was geen hittebestendige
 
kenny77 4-3-2008 20:32 Print reply

Posts: 29286
Er moet vloeibare pakking tussen de 2 carter (blok) helfden , omdat daar geen pakking voor te krijgen zijn.
 
mtx-motard 4-3-2008 20:38 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Er moet vloeibare pakking tussen de 2 carter (blok) helfden , omdat daar geen pakking voor te krijgen zijn.


ja precies.
bij MT is nog overal normale papieren pakking verkrijgbaar, dus daarom zei ik dat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
kenny77 4-3-2008 20:45 Print reply

Posts: 29286
Wij dachten eerst ook wat raar dat er geen pakking voor te krijgen is, maar de bromboer (die er veel verstand van heeft) heeft tegen ons gezegd dat er alleen orgineel van de fabriek uit een pakking tussen de carters zit, omdat dan nog alles moet inslijten , en als het blokje dan gereficeerd word dan mag er GEEN pakking meer tussen omdat anders de afstand te groot wordt en alles "op en neer gaat bewegen".

Dit bedoelde ik
 
ikkejw 4-3-2008 20:48 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wij dachten eerst ook wat raar dat er geen pakking voor te krijgen is, maar de bromboer (die er veel verstand van heeft) heeft tegen ons gezegd dat er alleen orgineel van de fabriek uit een pakking tussen de carters zit, omdat dan nog alles moet inslijten , en als het blokje dan gereficeerd word dan mag er GEEN pakking meer tussen omdat anders de afstand te groot wordt en alles "op en neer gaat bewegen".

Dit bedoelde ik





bij een honda klemmen alle assen vast als je er geen papieren pakking tussen hebt.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-3-2008 20:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]





bij een honda klemmen alle assen vast als je er geen papieren pakking tussen hebt.


bij mijn mt blokken niet eigenlijk ?
bij mijn cr ook niet
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ikkejw 4-3-2008 20:50 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


bij mijn mt blokken niet eigenlijk ?
bij mijn cr ook niet



bij mij wel, is me gelukt met MT en MTX blok.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 4-3-2008 20:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]





bij een honda klemmen alle assen vast als je er geen papieren pakking tussen hebt.



Dat is wat de bromboer tegen ons heeft gezegd, ik denk wel dat het waar is, want als je een complete pakking set voor de dt bestelt zit er nooit een pakking bij voor de carter helfden (wel voor het carter van de koppelings kant.)
 
Makrolon 4-3-2008 21:49 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



Dat is wat de bromboer tegen ons heeft gezegd, ik denk wel dat het waar is, want als je een complete pakking set voor de dt bestelt zit er nooit een pakking bij voor de carter helfden (wel voor het carter van de koppelings kant.)

dus jij wil zeggen dat als je vroeger een nieuwe dt kocht je na een tijdje verplicht was om je blok los te halen, omdat t anders gaat bewegen ofzo
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 1536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved