Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT50X SM Uitlaat en Optrekvraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48307 - Yamaha DT50X SM Uitlaat en Optrekvr...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

64_Maikel 2-3-2008 20:52 Print topicpost
Posts: 16
Hallo,

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik zit hier ook nog niet zo lang. Close 'm anders maar.

Vraag 1:
Ik wil graag een andere uitlaat op mijn DT, omdat de originele nogal rot aan het worden is. Nu zou ik ook graag wat meer koppel hebben, en ongeveer dezelfde snelheid (of sneller) als met mijn Originele ontgrensde uitlaat.
Welke uitlaat kan ik het best nemen? Bovenlangs graag.

Vraag 2:
Mijn DT50X sm trekt onderin toeren totaal niet, net zoals een Derbi. Ik moet met Heel veel toeren (6500/7000) wegrijden wil ik een beetje normaal vooruit komen. Wat kan dit zijn? Want anders pas ik ook gelijk mijn cilinder aan, als dit normaal is bij een AM6 blok.

Alvast bedankt!


M.v.g. Maikel
 

markRD 2-3-2008 21:07 Print reply

Posts: 1181
Vraag 1: Om een uitlaat uit te zoeken op koppel voor je cilinder is bijzonder lastig.. Ik zou daarom een eerder voor een dikke squish rand zorgen. En gewoon een leuk pijpje uitzoeken op advies van bijv. dit forum. Zijn er geen immitatie kopjes met een brede squish?
 
johankreidlerman 2-3-2008 21:08 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 64_Maikel
Hallo,

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik zit hier ook nog niet zo lang. Close 'm anders maar.

Vraag 1:
Ik wil graag een andere uitlaat op mijn DT, omdat de originele nogal rot aan het worden is. Nu zou ik ook graag wat meer koppel hebben, en ongeveer dezelfde snelheid (of sneller) als met mijn Originele ontgrensde uitlaat.
Welke uitlaat kan ik het best nemen? Bovenlangs graag.

Vraag 2:
Mijn DT50X sm trekt onderin toeren totaal niet, net zoals een Derbi. Ik moet met Heel veel toeren (6500/7000) wegrijden wil ik een beetje normaal vooruit komen. Wat kan dit zijn? Want anders pas ik ook gelijk mijn cilinder aan, als dit normaal is bij een AM6 blok.

Alvast bedankt!


M.v.g. Maikel

vraag 2 = normaal in mijn ervaring
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Royal Club 2-3-2008 21:14 Print reply

Posts: 60390
tis 2 takt. altijd toeren janken

mits je powervalve heb
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
markRD 2-3-2008 21:22 Print reply

Posts: 1181
of sowieso al een lage uitlaatpoort, koppelpijp, of het makkelijkste een brede squish
 
ikkejw 2-3-2008 21:24 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
tis 2 takt. altijd toeren janken

mits je powervalve heb


ik heb geen powervalve op mijn mt maar ik boek toch weg met max 4k toeren.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
64_Maikel 3-3-2008 15:14 Print reply
Posts: 16
Ja ik weet dat je met 2takt met veel toeren weg moet rijden.
Maar niet zó veel. De derbi van een maat van me trekt stationair weg, dat lukt me never nooit.

En een brede squishrand?
Dat zal in m'n originele kop moeilijk worden denk ik.
Ik zal op school eens kijken of ik buiten de lessen om zelf een kop mag frezen, uiteraard met losse binnenkop.
 
jacket 3-3-2008 17:26 Print reply

Posts: 502
vraag1= zoek indd gewoon een leuk uitlaatje heb nu zelf een gianelli op me dt zitten en rijd erg leuk.. wel hoog in je toeren blijven rijden dan rijd ie top!

vraag 2= ik had er met me ori uitlaat niet zo heelveel last van.. en weet dit ook niet..
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-3-2008 17:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
tis 2 takt. altijd toeren janken

mits je powervalve heb


mits je geen , of tenzij..

maar dan nog draait een kleine 2t motor met powervalve ook genoeg toeren om vermogen te leveren..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
64_Maikel 3-3-2008 19:38 Print reply
Posts: 16
Ik heb even nog wat gezocht, Ik kan maar 3 bovenlangse uitlaten vinden?

Yasuni Cross; ???, ???
Leovince V6; Hard trekken, evenhard als originele uitlaat
Gianelli Conti; Minder trekken, wel doorrijden

Meer kan ik niet vinden voor op de originele cilinder.

Het optrekken ga ik proberen aan de passen dmv. andere cilinderkop.
Ik weet niet of hier iets voor te koop is? een aangepaste cilinderkop?

In ieder geval al heel erg bedankt!
 
HONDA MTX-TREME 3-3-2008 19:50 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 64_Maikel
Ik heb even nog wat gezocht, Ik kan maar 3 bovenlangse uitlaten vinden?

Yasuni Cross; ???, ???
Leovince V6; Hard trekken, evenhard als originele uitlaat
Gianelli Conti; Minder trekken, wel doorrijden

Meer kan ik niet vinden voor op de originele cilinder.

Het optrekken ga ik proberen aan de passen dmv. andere cilinderkop.
Ik weet niet of hier iets voor te koop is? een aangepaste cilinderkop?

In ieder geval al heel erg bedankt!


http://www.opvoeren....tl&Srtn=Uitlaten

 
64_Maikel 4-3-2008 17:07 Print reply
Posts: 16
Heel erg bedankt!

Een vriend van me zegt nu, dat een Metrakit Thrower ook leuk optrekt en doorloopt. Maar ik kan deze uitlaat nergens vinden voor mijn brommer, alleen wel op filmpjes. Dus hij is er wel degelijk.

 

Dit topic is 3003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved