Derbi-Olaf |
2-3-2008 17:52 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
achterbrug is opnieuw gelast.
Ziet er nu netjes uit, maar dat maak niet uit achterbrug is niet zo heel groot probleem.
Ik wou gaan kijken voor subframe (zo noemen ze 't bij scooters).
Zodat me achterwiel ver achter staat zodat die minder snel de voorkant omhoog laat komen.
maar by een schakel moet je al een langere achterbrug plaatsen wil jer je wiel verder naar achteren krijgen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-3-2008 17:52 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
achterbrug is opnieuw gelast.
Ziet er nu netjes uit, maar dat maak niet uit achterbrug is niet zo heel groot probleem.
Ik wou gaan kijken voor subframe (zo noemen ze 't bij scooters).
Zodat me achterwiel ver achter staat zodat die minder snel de voorkant omhoog laat komen.
die achtbrug is gewoon van dun pisbakkenstaal en de strip die eronder zit brengt geen stevigheid erin op de plekken waar de brug die nodig is.
subframe tussen je achterbrug lijkt me een dom plan ivm extra scharnierpunt ed..
beter koop je gewoon een goede lange achterbrug.
nog beter laat je het project schieten of iig stel je het even uit..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Citta92 |
2-3-2008 17:53 |
Posts: 614 |
Hoe verder je wiel afstand hoe minder kans op de wheely's die die maakt.
Ja kan wel zo CR achterbrug pakken, maar daar moet je flink wat aanpassingen bij maken.
|
|
|
|
oenoehoofd |
2-3-2008 17:54 |
Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hoe verder je wiel afstand hoe minder kans op de wheely's die die maakt.
Ja kan wel zo CR achterbrug pakken, maar daar moet je flink wat aanpassingen bij maken.
Om een 125 blok erin te leggen niet wou je zeggen?
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
THOMASJEUHHH |
2-3-2008 17:56 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hoe verder je wiel afstand hoe minder kans op de wheely's die die maakt.
Ja kan wel zo CR achterbrug pakken, maar daar moet je flink wat aanpassingen bij maken.
tuurlijk,, tis niet voor mb gemaakt.
dan zou ik ook meteen een mooie cr achtervelg erin doen,, heb je gelijk goede tandwielen en een stevige velg.
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Royal Club |
2-3-2008 17:56 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hoe verder je wiel afstand hoe minder kans op de wheely's die die maakt.
Ja kan wel zo CR achterbrug pakken, maar daar moet je flink wat aanpassingen bij maken.
ik maak liever flink wat aanpassingen om een cr125 brug er in te knallen dan dat ik zon "verstevigde" brug die na 2tellen kromtrekt er in hang
ik heb het idee dat je niet weet waar je aan begint
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-3-2008 17:57 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hoe verder je wiel afstand hoe minder kans op de wheely's die die maakt.
Ja kan wel zo CR achterbrug pakken, maar daar moet je flink wat aanpassingen bij maken.
jij gaat echt dood als je dit project doorzet
je hebt volgens mij geen idee van het vermogen van een cr blok...
mijne liep tot in de 4 op het achterwiel
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 2-3-2008 om 17:59 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
2-3-2008 18:17 |
Posts: 4772 |
Lekker boeiend, gewoon eerst de boel draaiend maken, en dan zie je wel wat er gebeurd
Het leven is te kort om geen risico's te nemen.
|
|
|
|
mtx-motard |
2-3-2008 18:21 |
Posts: 14947 |
wat is dit hier voor gehuil over dood gaan enzo.
moet je die filmpjes met van die karts en een 1100 RR blok erop maar zien.
die mb is geen centje pijn met cr blokjes. originele honda onderdelen blijven goed, zodra je imitatie onderdelen gaat monteren gaat de kwaliteit achteruit.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Royal Club |
2-3-2008 18:22 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
wat is dit hier voor gehuil over dood gaan enzo.
moet je die filmpjes met van die karts en een 1100 RR blok erop maar zien.
die mb is geen centje pijn met cr blokjes. originele honda onderdelen blijven goed, zodra je imitatie onderdelen gaat monteren gaat de kwaliteit achteruit.
je vergelijk nu appels met peren
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Mopar |
2-3-2008 18:23 |
Posts: 4772 |
Inderdaad.
Als je constant volgas geeft met een R1 leef je ook niet lang.
Als je gewoon gedoseerd gas geeft zal het allemaal heus wel heel blijven.
Stelletje mietjes.
Alleen een goede achterbrug is aan te raden, de rest zit wel goed..
|
|
|
|
Mopar |
2-3-2008 18:24 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
je vergelijk nu appels met peren
Doet ie niet, jij stelt je aan.
|
|
|
|
Citta92 |
2-3-2008 18:25 |
Posts: 614 |
Ik zal eens kijken naar de ophangingen van de Cr125 blok en gelijk ik moet wel tandwiel aan de linker kant van het blok hebben.
Ik heb al paar gezien waar die aan de rechter kant zit.
De ophanging van een blok is makkelijker gemaakt dan een achterbrug omlassen hoor, daarom als ik nou een subframe maak en die zo maakt dat achterbrug van cr125 meteen past.
Zou dat erg goed uitmaken en me veel tijd en energie besparen.
Of niet?
|
|
|
|
mtx-motard |
2-3-2008 18:25 |
Posts: 14947 |
gewoon een brugje pakken en die wat bij lassen/flexen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Citta92 |
2-3-2008 18:26 |
Posts: 614 |
Niet iedereen lopen janken over je de dood inrijden neem aan dat als je kan schakelen en weet wat je doet dus niet constant volgas optrekken etc en gewoon alles rustig laten opkomen en goed wennen aan het blok komt het allemaal goed.
Als je remmen en je frame/achterbrug etc maar sterk genoeg zijn die het kunnen houden.
|
|
|
|