- Kevin - |
1-3-2008 20:05 |
Posts: 8086 |
@ Sypie: precies: en het gaat hard zat en trekt als een dolle op.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
blok wat kevin heeft is idd een stuk gemakkelijker te maken, en gaat ook al dik neet.
maar het leuke aan een CR125 blok is natuurlijk wel dat je de eerste van BF bent die het heeft
Waarschijnlijk ook de laatste, al dan niet met begrafenis.
Ja, sorry dat ik het zeg, ik vind het maar een (te) link plan.
Ik zou ook iemand zoeken die heel netjes kan lassen.
Ohja, sluit van te voren een goede levensverzekering af heh!
|
|
|
|
Citta92 |
1-3-2008 20:05 |
Posts: 614 |
Ik zal binnenkort eens cr125 aanschaffen en eens kijken of het mogelijk is.
Achterbrug is sterk komt van een racers af van de mb's..
Nieuwe plaatje op gelast , die zit zo dat war die normaal krom trekt lang zal ze leven niet krom kan gaan trekken.
Ja die malossi is wel leuk enz.
En zal wel rond 20pk leveren , maar zat aan te denken om zo 125cc blok te nemen.
Maar dan lijkt me het makkelijker om zundapp ks125 blok te pakken aangezien die meer overeenkomt.
|
|
|
|
Royal Club |
1-3-2008 20:07 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik zal binnenkort eens cr125 aanschaffen en eens kijken of het mogelijk is.
Achterbrug is sterk komt van een racers af van de mb's..
Nieuwe plaatje op gelast , die zit zo dat war die normaal krom trekt lang zal ze leven niet krom kan gaan trekken.
Ja die malossi is wel leuk enz.
En zal wel rond 20pk leveren , maar zat aan te denken om zo 125cc blok te nemen.
Maar dan lijkt me het makkelijker om zundapp ks125 blok te pakken aangezien die meer overeenkomt.
ja. de plekken waar het normaal niet kromtrekt is het verstevigd. vervolgens gaan de resterende plekken kromtrekken
je verplaatst het probleem alleen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Sypie_Honda |
1-3-2008 20:11 |
Posts: 13830 |
frame gaat het hoogstwaarschijnlijk wel houden hoor, zijn stugge frame's als je er maar voor zorgt dat alles goed opgesloten en vast zit.
zodra er erges speling op komt, gaat het trillen en uitlubberen en scheuren.
met dat KS blokje ga je er imo er alleen maar op achteruit.
ik vind het eigenlijk wel een leuk plan, als je alles wat professioneel pas maakt ed kan het ook nog wellis goed gaan.
en als je gewoon op een rustig straatje wat test denk ik wel dat je het goed kan overleven. tis maar net hoeveel gas je zelf geeft.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Matthijsar50 |
1-3-2008 20:13 |
Posts: 1029 |
heb ook zo'n plan.. maar 125 is denk ik net te gek, denk dat je ook al ziek hard gaat met een cr80 blokkie!
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
hond mb |
1-3-2008 20:13 |
Posts: 528 |
ten eerste houd het frame dat nooit
die achterbrug knikt als wattenstaafje
dat gaat echt mis
beter koop je gewone cr waarmee je niet gaat verongelukken
|
|
|
|
Citta92 |
1-3-2008 20:16 |
Posts: 614 |
Honda mb.. dat is niet orgineel!!
Gaat erom dat ik iets wil wat andere niet hebben.
GHeen cr80 blok maar cr125cc blok!
Frame zal het wel houden die is nog perfect, met me achterbrug zit ik nog even, kan ik eventueel wel cross achterbrug laten verlassen die passend is op mijn brommer waarna die hem wel g oed oppakt.
Daarna zit ik nog met het uitlijnen van de ketting.
en de blok ophanging.
Hoe ziet die eruit van Cr125?
KS125cc blok heeft std al 19pk, daar kan je natuurlijk nog grotere carb en opmaatje voor bij kopen.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2008 20:18 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Honda mb.. dat is niet orgineel!!
Gaat erom dat ik iets wil wat andere niet hebben.
GHeen cr80 blok maar cr125cc blok!
Frame zal het wel houden die is nog perfect, met me achterbrug zit ik nog even, kan ik eventueel wel cross achterbrug laten verlassen die passend is op mijn brommer waarna die hem wel g oed oppakt.
Daarna zit ik nog met het uitlijnen van de ketting.
en de blok ophanging.
Hoe ziet die eruit van Cr125?
KS125cc blok heeft std al 19pk, daar kan je natuurlijk nog grotere carb en opmaatje voor bij kopen.
zal morgen fotos maken van mijn cr blok op mijn mt blok
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
honda marcel |
1-3-2008 20:25 |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
1-3-2008 20:27 |
Posts: 7728 |
das een yamaha yz250 blok, geen cr250
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Matthijsar50 |
1-3-2008 20:37 |
Posts: 1029 |
joh maar het blok is wel ongeveer even groot, en zijn brommer houd het ook dus moet lukken..!
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
ikkejw |
1-3-2008 20:49 |
Posts: 9886 |
de oudere CR blokken hebben de tandwielen aan de verkeerde kant, daar moet je wel ff op letten!
verder lijkt het me wel te doen, maar ik zou wel een CR achterbrug en achtervelg nemen. een chrome imitatie achterbrug trekt al krom met een snelle 50.
moet je de electronica (cdi/bobine) wel ff overzetten, MB kabelboom in de kliko en ff zelf wat inelkaar solderen.
eerst de achterbrug doen, goed recht erin zetten, dan het blok op een kratje leggen ofzo, ketting uitlijnen, en ophangpunten maken. opmaat uitlaat berekenen en eronder lassen, want een originele CR uitlaat gaat niet passen.
dan kun je wel zo'n beetje rijden denk ik
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mblover |
2-3-2008 10:16 |
Posts: 5391 |
Wil je dood?
Vergeet ook die remmen niet... ik zou niet met 130 of meer aan willen komen jagen en dan moeten remmen met die ori remmen...
En die achterbrug van jou is een kl*tebrug waar een of andere beunhaas aan heeft zitten lassen. Gooi er dan een cr125 of cr250 brug in, of iets vergelijkbaars (rm ofzo?).
En die dunne voorvork ben ik ook nog niet zo zeker van...
|
|
|
|
Citta92 |
2-3-2008 17:48 |
Posts: 614 |
achterbrug is opnieuw gelast.
Ziet er nu netjes uit, maar dat maak niet uit achterbrug is niet zo heel groot probleem.
Ik wou gaan kijken voor subframe (zo noemen ze 't bij scooters).
Zodat me achterwiel ver achter staat zodat die minder snel de voorkant omhoog laat komen.
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
2-3-2008 17:52 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
achterbrug is opnieuw gelast.
Ziet er nu netjes uit, maar dat maak niet uit achterbrug is niet zo heel groot probleem.
Ik wou gaan kijken voor subframe (zo noemen ze 't bij scooters).
Zodat me achterwiel ver achter staat zodat die minder snel de voorkant omhoog laat komen.
hoe bedoel je??
pak gewoon een langere achterbrug,, een mega dikke lange van cr250 ofzo.. sterk zat!
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|