crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2008 19:44 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hallo mensen,
Ik ben bezig met project, maar wil wat speciale dingen erop.
Is een cr125 blok passend op mb? of moeten er aanpassingen aan te pas komen ?
Is het erg veel aanpassingen of aardig passend?
MVg
wat iig niet past :
alle elektronica
blokbouten
ketting en tandwielen
luchtfilteraansluiting
uitlaat.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Citta92 |
1-3-2008 19:46 |
Posts: 614 |
Uitlaat is niet zo heel groot probleem.
Elektronica? niet nodig geen licht.
blok bouten ? kwestie van iets verlengen met stuk metaal en dan passend maken.
Kettingen en tandwiele? daar weet ik nog niks op?
luchtfilter aansluiting? gewoon power filter? en zorgen blok niet te hoog hang zodat carb nog wel aangesloten krijg?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2008 19:48 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Uitlaat is niet zo heel groot probleem.
Elektronica? niet nodig geen licht.
blok bouten ? kwestie van iets verlengen met stuk metaal en dan passend maken.
Kettingen en tandwiele? daar weet ik nog niks op?
luchtfilter aansluiting? gewoon power filter? en zorgen blok niet te hoog hang zodat carb nog wel aangesloten krijg?
was niet zo maar even gaan verlengen met stukken metaal met een cr125 blok op een mt
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Citta92 |
1-3-2008 19:49 |
Posts: 614 |
zijn er al mensen die het hebben of niet?
Als ik zo kijk is tandwielen grootste probleem.
Frame verlassen kan wel met blok ophangen dan lukt nog wel goed, maar die tandwielen lijkt me klote.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2008 19:51 |
Posts: 10560 |
je hebt ook een chrome achterbrug..
Die moet ook vervangen worden. blijft niet heel.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Citta92 |
1-3-2008 19:52 |
Posts: 614 |
Ik h eb chrome achterbrug? ik heb een verstevige achterbrug die in racers gebruikt word.
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
1-3-2008 19:52 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
zijn er al mensen die het hebben of niet?
Als ik zo kijk is tandwielen grootste probleem.
Frame verlassen kan wel met blok ophangen dan lukt nog wel goed, maar die tandwielen lijkt me klote.
maak een cr achter tandwiel achter, en je ketting maten kloppen.. of pak een set cr velgen.
en ff je een ander blok erin zetten is niet zo makkelijk.. je ketting moet je ook uitlijnen, en ook kijken hoe hoe de ketting loopt als hij ingeveert is en waneer niet.
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Sypie_Honda |
1-3-2008 19:53 |
Posts: 13830 |
tandwielen is koekje gewoon een blind 520 tandwiel (dat zit toch op cr125?) kopen en die pas maken op MBX velg.
nog mooier pak je een wiel uit een motorer met std 520 ketting en maak je die pas in je achterbrug.
blok pas krijgen lijkt me nog het meeste werk. bij sommige CR's zit er een blok ophanging in de zelfde as als de achterbrug, net als bij derbi.
en uitlaat is bovenlangs en daar is hoogstwaarschijnlijk geen ruimte voor op MB, opmaatje maken dus.
als je een beetje handig bent met draaien/frezen/lassen en alles wat er omheen hangt lijkt het me goed te doen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2008 19:54 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik h eb chrome achterbrug? ik heb een verstevige achterbrug die in racers gebruikt word.
als je daarmee gaat rijden met een cr125 blok moet je me even zeggen waar.
mischien dat bij de klap het blok nog een beetje bruikbaar blijft
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
tandwielen is koekje gewoon een blind 520 tandwiel (dat zit toch op cr125?) kopen en die pas maken op MBX velg.
nog mooier pak je een wiel uit een motorer met std 520 ketting en maak je die pas in je achterbrug.
blok pas krijgen lijkt me nog het meeste werk. bij sommige CR's zit er een blok ophanging in de zelfde as als de achterbrug, net als bij derbi.
cr blok mis volgens mij wel stuk kleiner als mt blok , grote kans dat je de bout bij mt frame voor de achteras nog kwijt kunt
en uitlaat is bovenlangs en daar is hoogstwaarschijnlijk geen ruimte voor op MB, opmaatje maken dus.
honda rs125 uitlaat zoeken
als je een beetje handig bent met draaien/frezen/lassen en alles wat er omheen hangt lijkt het me goed te doen.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 1-3-2008 om 19:56 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Citta92 |
1-3-2008 19:54 |
Posts: 614 |
Is even kut werkje ik zal eens kijken.
Hoeveel pk is zo cr125 blokje?
Bij mij word nu blok geflowt/cilinder maximaal getuned en berekende uitlaat incl hpi.
Gaat om malossi 113cc..
|
|
|
|
50cc crosser |
1-3-2008 19:55 |
Posts: 1866 |
tandwiel op maat laten maken kost 30 euro oid
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
Sypie_Honda |
1-3-2008 19:56 |
Posts: 13830 |
owja voor ik het vergeet, zoals crossgek al een beetje aangeeft.
een achterbrug monteren uit een motorfiets, de ori 125 brug is ook goed aan te raden.
sowieso minstens een 20mm achteras, want die ori 12mm achterassen trekken krom als lucifers.
maar ik neem aan dat je met dat 110cc setupje ook al een dikkere achteras monteert?
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 1-3-2008 om 19:57 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2008 19:57 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Is even kut werkje ik zal eens kijken.
Hoeveel pk is zo cr125 blokje?
Bij mij word nu blok geflowt/cilinder maximaal getuned en berekende uitlaat incl hpi.
Gaat om malossi 113cc..
jou blok zal rond de 20 pk geven
cr blok geeft iets meer als 40
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
- Kevin - |
1-3-2008 19:59 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Is even kut werkje ik zal eens kijken.
Hoeveel pk is zo cr125 blokje?
Bij mij word nu blok geflowt/cilinder maximaal getuned en berekende uitlaat incl hpi.
Gaat om malossi 113cc..
Waarom moet er persee een CR125 blok onder dan?
Dit is een MB8 blok, met dezelfde Malossi en HPI etc:
"ietswat" getuned en dan krijg je dit:
http://video.google....d=-16698231603874217
Als je dat onder je MB gooit en hem wat zwaarder vertand heb je een top van 145 km/h en trek je (te) hard op.
De 40 pk (of iets minder), wat een CR blok produceerd, wordt wel erg veel voor je frame en achterbrug en assen etc. Dan zul je wel heel veel moeten aanpassen / verstevigen!
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 1-3-2008 om 20:01 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
1-3-2008 20:01 |
Posts: 13830 |
blok wat kevin heeft is idd een stuk gemakkelijker te maken, en gaat ook al dik neet.
maar het leuke aan een CR125 blok is natuurlijk wel dat je de eerste van BF bent die het heeft
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|