Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lichtjes tunen ori 80 ac + welke uitlaat voor ori 80ac?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4829 - lichtjes tunen ori 80 ac + welke ui...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 23-7-2002?21:58 Print topicpost

Posts: 7672
Ik rijd dus met een MB'tje, met daaronder

- ori 80 ac
- 20mm Mikuni 2 bouts
- Proma 80 auspuf
- ori membraan met carbon klepjes
- 5 bak
- twv 17/43

De cilinder is nog helemaal standaard, draait hoogstens 9.500 - 10.000 tpm (wel tijdens het rijden, als je hem doortrekt in z'n 2e of 3e versnelling ofzo), en dat moet dus gaan veranderen

wat kan ik dan het beste doen? De uitlaatpoort 66% van de boring, en iets verhogen? Hoeveel hoger moet hij dan worden?

En heeft iemand misschien een poortmap, of heeft iemand de maten (vooral hoogte + breedte van de uitlaat poort) van die cilinder?


En dan heb ik nog wat geld te besteden voor een nieuwe uitlaat (deze zit bdw ook vol met deuken/roest en meer van dat soort rotzooi)

Ik heb nu een Proma 80, maar ik zit eigenlijk zelf te denken aan een Tecno. Kun je bij een Tecno wel je rechterkant van je voetsteun en je rempedaal erop laten zitten, want ik heb een aantal foto's van MB's met Tecno gezien, en daar was de voetsteun + rempedaal verwijderd/veranderd.

Of is een tecno niks op een 80cc, of is er een uitlaat die ik beter kan nemen?
 

Zoetahmeerdah [Marcel] 23-7-2002?23:16 Print reply

Posts: 5996
homoet 110?
 
ik haat mensen
Blorn 23-7-2002?23:45 Print reply

Posts: 13825
110 homoet is TE hoegtoerig voor een (bijna) ori 80 denk ik.. weet het niet zker (heb nl geen ervaringen met 80blokken, en wou ik zo houden ook..)

en met bimotion zou je het uit moeten kunnen rekenen, de hoogte en breedte van poorten ed..

en er zit volgens mij verschil tussen een mb en en nsr tecno, dus met verbouwde voetsteunen zullen wel nsr tecno's zijn ofzow,...
 
Blorn 24-7-2002?02:53 Print reply

Posts: 13825
ok, had ff niks te doen dus ff wat dingetjes opgezocht:
nsr tecno


mb tecno


ok, hier de verschillen
- demper is dikker bij mb, en zit vast aan pijp in tegenstelling tot de nsr tecno
- ophanging zit bij mb aan de pijp en niet aan de demper zoals bij nsr tecno
- mondstuk zit vast aan de pijp en dus niet los zoals bij nsr tecno
- en natuurlijk is de bocht voor de nsr iets anders aangezien de cil meer rechtop staat...

en de meeste mb's die ik heb gezien met tecno's hadden een 'nsr demper' en dus hebben zij waarschijnlijk aanpassingen moet maken, de mb tecno lijkt mij te horen passen zonder aanpassingen (de middenstandaard zal er wel onderuit moeten, maar bijna niemand heeft die.. dus dat boeit ook niet meer )
 
Rens 24-7-2002?14:21 Print reply

Posts: 6863
uitlaatpoortomhoog vijlen 2 mm ofso

 
achter de maan is alles beter
wipe-out 25-7-2002?23:05 Print reply

Posts: 7672
nee, middenstandaard rijd toch niemand meer mee, dus dat maakt niet uit

maar is er iemand die zelf (of vrienden ofzo) een tecno onder z'n mb heeft? en past dat gewoon goed?

en de uitlaatpoort 2mm omhoog? ok, zal ik wel naar kijken
 

Dit topic is 830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved