Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krassen/Sporen in de cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48289 - Krassen/Sporen in de cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fluitpoort 1-3-2008 13:59 Print topicpost
Posts: 35
Hoi,

gisteren een hebo manston 70cc voor m'n rs50 gekocht, ding gemonteerd, nieuwe voetpakking, blok glad gemaakt, zuiger goed om, zuiger ingesmeerd met olie, wand ingesmeerd met olie.

Brommer gestart, heeft nog geen 2 min stationair gelopen toen kwam ik er achter dat er koelvloeistof lekte, vreemd want zijn allemaal nieuwe pakkingen.

Ik vanmorgen de cilinder er weer af, wat blijkt , zitten er 4 sporen in m'n cilinder aan de uitlaatpoort kant, het zijn geen sporen die je met je vinger voelt maar je merkt wel dat het wat ruwer is als je met je nagel er overheen gaat.
De sporen zijn ZO klein dat het niet lijkt op compressieverlies maar het lijkt me niet goed dat dit na 2 minuten stationair draaien al gebeurd.

Kan dit komen door de koelvloeistof die in de cilinder gelekt is?
P.S. Wat vinden jullie van de cilinder, op de foto ziet het er wat erger uit, het zijn niet echt krassen of groeven maar het voelt op die stukken wel ruw aan.


 

Royal Club 1-3-2008 14:01 Print reply

Posts: 60390
beuh, tis ten eerste een hebo replica denkik

en ten tweede zou ik em laten poetsen en een nieuwe zuiger steken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
fluitpoort 1-3-2008 14:02 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
beuh, tis ten eerste een hebo replica denkik

en ten tweede zou ik em laten poetsen en een nieuwe zuiger steken


Ja je hebt gelijk, had het ff snel getypt maar is een replica.

Maar dan nog, is toch niet normaal, komt nieuw uit de doos, monteer dat ding, 2 min stationair en de krassen er in.

Dit bericht is gewijzigd door fluitpoort op 1-3-2008 om 14:02 uur.
 
Royal Club 1-3-2008 14:06 Print reply

Posts: 60390
het feit dat het nieuwe pakkingen zijn geeft juist een kans om te lekken:P omdat ze misschien niet goed zitten oid.

waar heb je hem gekocht? miss dat je helft van je geld terug kan krijgen oid. hoe is de staat van je zuiger
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
fluitpoort 1-3-2008 14:08 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
het feit dat het nieuwe pakkingen zijn geeft juist een kans om te lekken:P omdat ze misschien niet goed zitten oid.

waar heb je hem gekocht? miss dat je helft van je geld terug kan krijgen oid. hoe is de staat van je zuiger


Bij de jager gekocht, zuiger is niets op te zien. Alleen wat "slijtage" plekken op de cilinder om het zo maar te noemen. Zou het kunnen komen doordat er koelvloeistof in de cil is gekomen ?
 
Royal Club 1-3-2008 14:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
[...]


Bij de jager gekocht, zuiger is niets op te zien. Alleen wat "slijtage" plekken op de cilinder om het zo maar te noemen. Zou het kunnen komen doordat er koelvloeistof in de cil is gekomen ?


gewoon terug gaan met die cilinder, ik gok op foute zuiger/fabrieksfout
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Evo 1-3-2008 14:17 Print reply

Posts: 1239
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
[...]


Ja je hebt gelijk, had het ff snel getypt maar is een replica.

Maar dan nog, is toch niet normaal, komt nieuw uit de doos, monteer dat ding, 2 min stationair en de krassen er in.

Dit bericht is gewijzigd door fluitpoort op 1-3-2008 om 14:02 uur.


ik laat hem zelf nooit stationair draaien, ik ga altijd direct rustig rijden, zo werd mij verteld dat het beter was voor je cilinder/zuiger... maar 2 minuutjes vind ik wel heel snel
 
Moped Macho 1-3-2008 15:46 Print reply

Posts: 2037
Lijkt net op de hoekjes van de vlinderpoort te zitten.
Misschien heb je je tapeinden te vast gedraaid. Daar krijg je ook vaak van deze sporen van.
 
Boerenkool om half 10.
-Bassie- 1-3-2008 16:03 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Lijkt net op de hoekjes van de vlinderpoort te zitten.
Misschien heb je je tapeinden te vast gedraaid. Daar krijg je ook vaak van deze sporen van.


inderdaad het eerste wat ik dacht toen ik die sporen zag was cilinder tapeind te vast gedraait op die plekken.

hoeft maar met 10 newton meter vast.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Stutje1 1-3-2008 18:30 Print reply

Posts: 189
idd tapeindjes tevast gedraaid, dacht ik ook gelijk aan
 
honda mb 125cc
Harry Huizing 2-3-2008 5:47 Print reply
Posts: 8
zonde
 
zundappmotors.nl
Derbi-Olaf 2-3-2008 9:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stutje1
idd tapeindjes tevast gedraaid, dacht ik ook gelijk aan

ik ook,,
maar word een lc cillinder al zo warm na 2 minuten?
Of kan het zijn dat het koelvloeistofsysteem nog niet in orde was?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
fluitpoort 2-3-2008 11:35 Print reply
Posts: 35
Is me nog nooit gebeurd dat ik een cilinder te vast heb gedraaid, altijd met steeksleutel en vast is vast. Maar goed heb nu de momentsleutel er op gezet, 10NM en eens kijken wat ie nu doet.
Bedankt voor de hints iig, had er zelf nog niet aan gedacht.
 

Dit topic is 1093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved