Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #48289 - Krassen/Sporen in de cilinder
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1093 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
fluitpoort |
1-3-2008 13:59 |
Posts: 35 |
Hoi,
gisteren een hebo manston 70cc voor m'n rs50 gekocht, ding gemonteerd, nieuwe voetpakking, blok glad gemaakt, zuiger goed om, zuiger ingesmeerd met olie, wand ingesmeerd met olie.
Brommer gestart, heeft nog geen 2 min stationair gelopen toen kwam ik er achter dat er koelvloeistof lekte, vreemd want zijn allemaal nieuwe pakkingen.
Ik vanmorgen de cilinder er weer af, wat blijkt , zitten er 4 sporen in m'n cilinder aan de uitlaatpoort kant, het zijn geen sporen die je met je vinger voelt maar je merkt wel dat het wat ruwer is als je met je nagel er overheen gaat.
De sporen zijn ZO klein dat het niet lijkt op compressieverlies maar het lijkt me niet goed dat dit na 2 minuten stationair draaien al gebeurd.
Kan dit komen door de koelvloeistof die in de cilinder gelekt is?
P.S. Wat vinden jullie van de cilinder, op de foto ziet het er wat erger uit, het zijn niet echt krassen of groeven maar het voelt op die stukken wel ruw aan.
|
|
|
|
Royal Club |
1-3-2008 14:01 |
Posts: 60390 |
beuh, tis ten eerste een hebo replica denkik
en ten tweede zou ik em laten poetsen en een nieuwe zuiger steken
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
fluitpoort |
1-3-2008 14:02 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
beuh, tis ten eerste een hebo replica denkik
en ten tweede zou ik em laten poetsen en een nieuwe zuiger steken
Ja je hebt gelijk, had het ff snel getypt maar is een replica.
Maar dan nog, is toch niet normaal, komt nieuw uit de doos, monteer dat ding, 2 min stationair en de krassen er in.
Dit bericht is gewijzigd door fluitpoort op 1-3-2008 om 14:02 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
1-3-2008 14:06 |
Posts: 60390 |
het feit dat het nieuwe pakkingen zijn geeft juist een kans om te lekken:P omdat ze misschien niet goed zitten oid.
waar heb je hem gekocht? miss dat je helft van je geld terug kan krijgen oid. hoe is de staat van je zuiger
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
fluitpoort |
1-3-2008 14:08 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
het feit dat het nieuwe pakkingen zijn geeft juist een kans om te lekken:P omdat ze misschien niet goed zitten oid.
waar heb je hem gekocht? miss dat je helft van je geld terug kan krijgen oid. hoe is de staat van je zuiger
Bij de jager gekocht, zuiger is niets op te zien. Alleen wat "slijtage" plekken op de cilinder om het zo maar te noemen. Zou het kunnen komen doordat er koelvloeistof in de cil is gekomen ?
|
|
|
|
Royal Club |
1-3-2008 14:14 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
[...]
Bij de jager gekocht, zuiger is niets op te zien. Alleen wat "slijtage" plekken op de cilinder om het zo maar te noemen. Zou het kunnen komen doordat er koelvloeistof in de cil is gekomen ?
gewoon terug gaan met die cilinder, ik gok op foute zuiger/fabrieksfout
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Evo |
1-3-2008 14:17 |
Posts: 1239 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fluitpoort
[...]
Ja je hebt gelijk, had het ff snel getypt maar is een replica.
Maar dan nog, is toch niet normaal, komt nieuw uit de doos, monteer dat ding, 2 min stationair en de krassen er in.
Dit bericht is gewijzigd door fluitpoort op 1-3-2008 om 14:02 uur.
ik laat hem zelf nooit stationair draaien, ik ga altijd direct rustig rijden, zo werd mij verteld dat het beter was voor je cilinder/zuiger... maar 2 minuutjes vind ik wel heel snel
|
|
|
|
Moped Macho |
1-3-2008 15:46 |
Posts: 2037 |
Lijkt net op de hoekjes van de vlinderpoort te zitten.
Misschien heb je je tapeinden te vast gedraaid. Daar krijg je ook vaak van deze sporen van.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
-Bassie- |
1-3-2008 16:03 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Lijkt net op de hoekjes van de vlinderpoort te zitten.
Misschien heb je je tapeinden te vast gedraaid. Daar krijg je ook vaak van deze sporen van.
inderdaad het eerste wat ik dacht toen ik die sporen zag was cilinder tapeind te vast gedraait op die plekken.
hoeft maar met 10 newton meter vast.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Stutje1 |
1-3-2008 18:30 |
Posts: 189 |
idd tapeindjes tevast gedraaid, dacht ik ook gelijk aan
|
|
honda mb 125cc |
|
Harry Huizing |
2-3-2008 5:47 |
Posts: 8 |
zonde
|
|
zundappmotors.nl |
|
Derbi-Olaf |
2-3-2008 9:23 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stutje1
idd tapeindjes tevast gedraaid, dacht ik ook gelijk aan
ik ook,,
maar word een lc cillinder al zo warm na 2 minuten?
Of kan het zijn dat het koelvloeistofsysteem nog niet in orde was?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
fluitpoort |
2-3-2008 11:35 |
Posts: 35 |
Is me nog nooit gebeurd dat ik een cilinder te vast heb gedraaid, altijd met steeksleutel en vast is vast. Maar goed heb nu de momentsleutel er op gezet, 10NM en eens kijken wat ie nu doet.
Bedankt voor de hints iig, had er zelf nog niet aan gedacht.
|
|
|
|
Dit topic is 1093 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|