Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vivacity

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48252 - vivacity
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 11050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi-dude 27-2-2008 23:57 Print topicpost
Posts: 163
heey,

ik weet dat jullie een hekel hebben aan scooters enz.
maar willen jullie toch even helpen?

ik heb een vriend met een vivacity sportline,
waar ik hem mee help maar 2 vraagjes over heb.

1. dan ding haalt (moeite) de 60 op teller.
terwijl std ontgrenst toch wel 70-80 op teller moet halen.
hij heeft er een cito plus onder gezet,
en naar eigen zeggen de prop er uit gehaalt.
ook is de vario ring (schijf bij peugeot)er mogelijk nog in.
ik ga morgen even kijken of de luchtfilter begrenzing er uit is.
de afstelling lijkt mij wel goed aangezien die,
koud een beetje stottert,
warm goed rijd lekker doortrekt alleen bij 57 ong stopt

wat kan dit zijn?
-luchtfilter begrenzing scheelt toch niet zoveel kwa top?
-zit ergens anders nog een begrenzer (cdi, uitlaat, enz)
-vario ring er nog in?
-te lichte rollen schelen toch niet op top?

wel trekt dit ding voor een std scooter erg hard
hij trekt even hard als een neo's met gia reverse, race vario en delta clutch.
zou het niet kunnen dat ie op een of andere manier licht vertand is(twv bij schakel) ?
omdat hij erg hard trekt voor std maar top laag is

iemand sugesties?

2. wat is een leuke uitlaat op een compleet std viva?
die gozer wil lekkere trekkracht.
dus wat is een beetje een uitlaatje met trekkracht?
maar wel een top van 75-80 ofzo (teller)

bvd, derbi-dude

Dit bericht is gewijzigd door derbi-dude op 28-2-2008 om 22:57 uur.
 

Jelmer MX 27-2-2008 23:59 Print reply

Posts: 13514
rolletjes?
 
Intenso 28-2-2008 0:01 Print reply

Posts: 2922
maakt hij mischien erg veel toeren?

ik denk dat je even zwaardere rolletjes moet proberen

edit:

ik had met 17.5 mm en ori setup behalve wat kleine aanpassingen aan ontsteking enzo (spietje)

een Yasuni R eronder en dat ging echt vies hard.
wind mee 105 op GPS.
ik zou een yasuni R kopen denk dat die ook snel zijn op peugeot blokken mja niet zeker

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 28-2-2008 om 0:02 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
derbi-dude 28-2-2008 0:14 Print reply
Posts: 163
nja vanaf wegtrekken begint hij aardig toeren te draaien,
(voor een std scooter met cito plus)

maar nu ben ik niet zekker of de vario ring eruit is.
als je je carter kap eraf haalt kan je dat dan gelijk zien?
en hoe precies?

maar rolletjes bepalen toch alleen bij welk toerental hij naar zn volgende poulie gaat?
scheelt voor de rest toch niks op top?

en die luchtfilter begrenzing is dat dat rubberen bochtje in de box?
als je die eruit haalt hoeveel moet de sproeier ong groter?
en die luchtbegrenzer scheelt toch alleen beetje trekkracht niet echt top?

en wie heeft er een beetje ervaring met uitlaten voor peugeot blokken?

iig bedankt voor de reply's


Dit bericht is gewijzigd door derbi-dude op 28-2-2008 om 22:55 uur.
 
MarTijn tzr 28-2-2008 23:14 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-dude
nja vanaf wegtrekken begint hij aardig toeren te draaien,
(voor een std scooter met cito plus)

maar nu ben ik niet zekker of de vario ring eruit is.
als je je carter kap eraf haalt kan je dat dan gelijk zien?
en hoe precies?

maar rolletjes bepalen toch alleen bij welk toerental hij naar zn volgende poulie gaat?
scheelt voor de rest toch niks op top?

en die luchtfilter begrenzing is dat dat rubberen bochtje in de box?
als je die eruit haalt hoeveel moet de sproeier ong groter?
en die luchtbegrenzer scheelt toch alleen beetje trekkracht niet echt top?

en wie heeft er een beetje ervaring met uitlaten voor peugeot blokken?

iig bedankt voor de reply's


Dit bericht is gewijzigd door derbi-dude op 28-2-2008 om 22:55 uur.


je kan niet direct zien of de varioring eruit is.
kijk als je de vario eraf haalt(dus waar de rolletjes zitten)of daar nog een ring bij de v-snaar zit.

als ie te veel toeren maakt bij wegtrekken(dus toptoeren) moet je er lichtere rolletjes erin doen scheelt heel veel trekkracht

luchtfilter begrensing scheelt alleen in geluid volgens mij,maar kan ook anders zijn

en als uitlaat zou ik de yasuni z-serie doen dus deze
yasuni z-serie

hierbij hoop ik dat ik je genoeg hebt geholpen



 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
mtlover 28-2-2008 23:17 Print reply

Posts: 2372
Quote:
VivaCity (AC)
variobegrenzing, luchtfilterbegrenzing, uitlaatbegrenzing, resonantiebuisje aan uitlaatbocht.

VivaCity SNOR (AC)
variobegrenzing, luchtfilterbegrenzing, uitlaatbegrenzing (dunne bocht), cilinderbegrenzing.


Verder zijn de rolletjes meestal wel goed, je zou iets zwaarder kunnen pakken..
 
MarTijn tzr 28-2-2008 23:18 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]


Verder zijn de rolletjes meestal wel goed, je zou iets zwaarder kunnen pakken..


bij snellere setup altijd lichtere rolletjes
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
derbi-dude 28-2-2008 23:22 Print reply
Posts: 163
heey bedankt,

maare is de yas z niet een beetje traag?
een r loopt toch wel harder.
of een gianelli reverse (vergelijkbaar met yas r)
dit geld voor mina is dit voor peugeot anders?
noe hoeft ie geen 100 te lopen.
maar 80 zou wel flex zijn.
zou de Z dat halen, met wat meer trekkracht als de R?
 
MarTijn tzr 28-2-2008 23:24 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-dude
heey bedankt,

maare is de yas z niet een beetje traag?
een r loopt toch wel harder.
of een gianelli reverse (vergelijkbaar met yas r)
dit geld voor mina is dit voor peugeot anders?
noe hoeft ie geen 100 te lopen.
maar 80 zou wel flex zijn.
zou de Z dat halen, met wat meer trekkracht als de R?



zit er een standaard cilinder op dan kan je haast niet anders dan yas z
yas r is voor de snellere cilinders

edit: ik kan geen gianelli reverse voor vivacity vinden wel een gianneli chrome maar daar weet ik de prestatie niet van maar ik weet wel dat een yasuni het uitstekend doet
gianelli chrome

Dit bericht is gewijzigd door honda mt tuner op 28-2-2008 om 23:28 uur.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Intenso 29-2-2008 2:41 Print reply

Posts: 2922
ik garandeer je dat de R harder trekt dan de Z en ook de top hoger ligt mja de prijs ligt ook hoger
heb ervaring met beide uitlaatjes

en yas R voor snellere cilinders?
bullshit draait perfect op een ori 50.

maar de Z zal wel 80 halen maar ik ging liever voor R

@ honda mt tuner: die gia extra chroom is een uitlaat voor de looks prestatie's zijn kut.
en de reverse is wel snel maar dat geluid is te erg imo

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 29-2-2008 om 2:43 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Maartuhhh 29-2-2008 10:53 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-dude
heey,

ik weet dat jullie een hekel hebben aan scooters enz.
maar willen jullie toch even helpen?

ik heb een vriend met een vivacity sportline,
waar ik hem mee help maar 2 vraagjes over heb.

1. dan ding haalt (moeite) de 60 op teller.
terwijl std ontgrenst toch wel 70-80 op teller moet halen.
hij heeft er een cito plus onder gezet,
en naar eigen zeggen de prop er uit gehaalt.
ook is de vario ring (schijf bij peugeot)er mogelijk nog in.
ik ga morgen even kijken of de luchtfilter begrenzing er uit is.
de afstelling lijkt mij wel goed aangezien die,
koud een beetje stottert,
warm goed rijd lekker doortrekt alleen bij 57 ong stopt

wat kan dit zijn?
-luchtfilter begrenzing scheelt toch niet zoveel kwa top?
-zit ergens anders nog een begrenzer (cdi, uitlaat, enz)
-vario ring er nog in?
-te lichte rollen schelen toch niet op top?

wel trekt dit ding voor een std scooter erg hard
hij trekt even hard als een neo's met gia reverse, race vario en delta clutch.
zou het niet kunnen dat ie op een of andere manier licht vertand is(twv bij schakel) ?
omdat hij erg hard trekt voor std maar top laag is

iemand sugesties?

2. wat is een leuke uitlaat op een compleet std viva?
die gozer wil lekkere trekkracht.
dus wat is een beetje een uitlaatje met trekkracht?
maar wel een top van 75-80 ofzo (teller)

bvd, derbi-dude

Dit bericht is gewijzigd door derbi-dude op 28-2-2008 om 22:57 uur.


Gek lichte rolletjes? CDI begrenzing niet dr af halen zou ik doen. En als je sneller wilt trekken moet je gewoon grotere caburateur kopen... Evt uitlaat, maar dat gaat geld kosten...
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...

Dit topic is 11050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved