Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stotter!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48241 - Stotter!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 27-2-2008 17:00 Print topicpost

Posts: 1073
beste mede bf'ers

nu heb ik echt een vaag probleem en ik wordt er goed gek van

Ik heb mijn brommer twee weken terug gereviciceerd en alles deed het weer perfect maar na een week begon hij te stotteren en het werd erger tot hij het niet meer deed.
Ik alles nagekeken en alles deed het naar mijn weten;(vlotter,bougie, ontsteking, carb, membraan) Terwijl hij maar bleef verzuipen en verzuipen tenminste zo zag de bougie eruit. Ook heb ik in sproeiers gedacht, maar 10 a 20 sproeiermaten kleiner of groter maakt echt helemaal niks.

Toen ben ik ook zo wanhopig geweest en heb een topic geopend hier kwam niet echt iets uit waar ik wat mee kon want het was het allemaal niet. ik heb zelf de krukaskeering nog nagekeken of deze wel goed zat en dat was zo.

Maar wat kan het stotteren veroorzaken
Ik wordt er inmiddels ram gek van wie o wie kan mij verblijden met de juiste oplossing

het betreft trouwens een yamaha dt50mx
70cc polini
16 mm carb. sproier 125 liep ie goed op
proma uitlaat
5 bak
3 plaats koppeling



Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 27-2-2008 om 17:03 uur.
 

Djeep 27-2-2008 17:20 Print reply

Posts: 8621
70cc 16mm (keihin?) en sproeier 125... Ga eerst maar even rond de 100 zitten (mits het keihin is)
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Teunis 27-2-2008 17:29 Print reply

Posts: 1073
die heb ik er ook in gehad zojuist ook in gehad 100-110-115-125-130-140 het maakt allemaal niks want het verzuipt

ik niet echt keihin sproeiers heb ze laten opvijlen bij de brom boer en dat is in mm maar dat is keihin ook als goed is
 
Djeep 27-2-2008 18:17 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
die heb ik er ook in gehad zojuist ook in gehad 100-110-115-125-130-140 het maakt allemaal niks want het verzuipt

ik niet echt keihin sproeiers heb ze laten opvijlen bij de brom boer en dat is in mm maar dat is keihin ook als goed is


2 weken geleden gereviceerd, en grote sproeiert.. Lekke keering?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
spike76 27-2-2008 18:58 Print reply
Posts: 183
hoe stotterd hij ongeveer. de heletijd of gewoon bij hoge toeren. of het geluid dat hij te veel lucht pakt of dat hij gewoon uitvalt en daarnaar weer gaat.?

 
Teunis 27-2-2008 19:02 Print reply

Posts: 1073
@Djeep; ik heb nog me krukkeering gechecked hij zat er toen wel goed in naar mijn weten, heb m nog wel verder kunnen tikken maarnaar mijn weten is ie goed of zou ie zo snel kapot kunnen zijn

@spike76 geluid van te veel lucht en dan verzuipen
 
Djeep 27-2-2008 19:03 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
@Djeep; ik heb nog me krukkeering gechecked hij zat er toen wel goed in naar mijn weten, heb m nog wel verder kunnen tikken maarnaar mijn weten is ie goed of zou ie zo snel kapot kunnen zijn

@spike76 geluid van te veel lucht en dan verzuipen


Als jij hem niet goed monteerd, niet rustig inrijd, kan je hem slopen ja..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Erik 39 27-2-2008 19:04 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Als jij hem niet goed monteerd, niet rustig inrijd, kan je hem slopen ja..

Die zooi hoef je helemaal niet in te rijden.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Teunis 27-2-2008 19:07 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Als jij hem niet goed monteerd, niet rustig inrijd, kan je hem slopen ja..


ik ben bang dat ik hem geloopt hebt. terwijl ik toch echt eerst rustig ingereden heb e.d.
maar volgens mij heb ik de juiste wijze van handelen gevolgt met monteren.
heb m er recht voor gezet en met een dop er voorzichtingetikt. achteraf kon hij alleen nog verder dan dat ik dacht. dat hier kapot van moet gaan of ben ik nu een handeling vergeten?

me cilinder e.d. komt direct van een andere brom af en is daar al op ingereden, heb wel zo'n 50 km rustig aan gedaan.maar nu erik zegt niet inrijden klikt het allemaal een beetje tegenstrijdig

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 27-2-2008 om 19:08 uur.
 
spike76 27-2-2008 19:12 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
@Djeep; ik heb nog me krukkeering gechecked hij zat er toen wel goed in naar mijn weten, heb m nog wel verder kunnen tikken maarnaar mijn weten is ie goed of zou ie zo snel kapot kunnen zijn

@spike76 geluid van te veel lucht en dan verzuipen


wat voor kleur heeft je bougie. als je keeringen kapot zouden zijn dan zie je als goed is de olie van je carter in je cilinder als. moet je daar naar kijken. maar je kan hem nog wel laten lopen?
 
Teunis 27-2-2008 19:18 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
[...]


wat voor kleur heeft je bougie. als je keeringen kapot zouden zijn dan zie je als goed is de olie van je carter in je cilinder als. moet je daar naar kijken. maar je kan hem nog wel laten lopen?


ja hij loopt nog wel uitermate berroerd, eerst liep ie niet toen heb ik de keering er verder en goed ingedaan en nu stottert hij.
bougie donkerbruin met zwart en nat
 
spike76 27-2-2008 19:33 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]


ja hij loopt nog wel uitermate berroerd, eerst liep ie niet toen heb ik de keering er verder en goed ingedaan en nu stottert hij.
bougie donkerbruin met zwart en nat


is de bougie ook vettig. hij krijgt teveel benzine. ook kan je nog effe kijken of je de timing beter kan afstellen. maar als je zekerweet dat het goed zit gewoon laten zittn. probeer eerst gewoon tezorgen dat hij veel minder benzine krijgt. probeer een klein beetje benzine in de cilinder te gooien en dan de carb afsluiten. kijken wat hij dan doet. als hij nog steeds stotterd kijk de timing even na. en niet teveel bezine er in doen gewoon een beetje hij zal dan even veel toeren maken.
 
Teunis 27-2-2008 19:37 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
[...]


is de bougie ook vettig. hij krijgt teveel benzine. ook kan je nog effe kijken of je de timing beter kan afstellen. maar als je zekerweet dat het goed zit gewoon laten zittn. probeer eerst gewoon tezorgen dat hij veel minder benzine krijgt. probeer een klein beetje benzine in de cilinder te gooien en dan de carb afsluiten. kijken wat hij dan doet. als hij nog steeds stotterd kijk de timing even na. en niet teveel bezine er in doen gewoon een beetje hij zal dan even veel toeren maken.


ontsteking staat goed.
vlotter goed.
membraan goed.
bougie goed
bobine goed

en vettig is moelijk te zien, aangezien hij wel loopt en gewoon benzine krijgt, hij rookt wel goed dus dat zou ook duiden op...

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 27-2-2008 om 19:38 uur.
 
spike76 27-2-2008 19:41 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]


ontsteking staat goed.
vlotter goed.
membraan goed.
bougie goed
bobine goed

en vettig is moelijk te zien, aangezien hij wel loopt en gewoon benzine krijgt, hij rookt wel goed dus dat zou ook duiden op...

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 27-2-2008 om 19:38 uur.


het kan aan de keeringen liggen dat de cilinder teveel olie krijgt.
 
kenny77 28-2-2008 9:58 Print reply

Posts: 29286
Als je denkt dat het de krukas keering is en olie mee verbrand , dan zou je je cilinder er eens af kunnen halen (is toch binnen 10 min er af) dan zou de cilinder en zuiger ook vol zwarte olie zitten (en vettig, zat het bij mij ook).
Dan zou of de vloeibare pakking tussen de 2 carterdelen los zijn geraakt , of de keering met de bus er in (aan de rechterkant) is kapot (bus schlecht? bv in loop sporen) of zit niet goed.
En dan zuigt hij olie aan en loopt die ook niet goed.

De krukas keering aan de onstekingskant, als daar niet benzine of een of andere vloeistof uitloopt dan lijkt deze me ook niet lek.
 
Teunis 28-2-2008 21:42 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je denkt dat het de krukas keering is en olie mee verbrand , dan zou je je cilinder er eens af kunnen halen (is toch binnen 10 min er af) dan zou de cilinder en zuiger ook vol zwarte olie zitten (en vettig, zat het bij mij ook).
Dan zou of de vloeibare pakking tussen de 2 carterdelen los zijn geraakt , of de keering met de bus er in (aan de rechterkant) is kapot (bus schlecht? bv in loop sporen) of zit niet goed.
En dan zuigt hij olie aan en loopt die ook niet goed.

De krukas keering aan de onstekingskant, als daar niet benzine of een of andere vloeistof uitloopt dan lijkt deze me ook niet lek.


cilinder zal ik er eens afhalen wordt alleen pas maandag avond voordat ik hieraan toe kom
dat de carters lekken lijkt me sterk want die heb ik heel zorgvuldig eerst schoongemaakt en de vloeibare pakking heel netjes aangebrecht en dik genoeg van het merk locktide [en niet de lijm maar de pakking ]

ga eerder voor de keering.

voor de volgende keer hoe monteer je het beste een keering.
beetje lager vet er eert op en vervolgen met de dichte kant aan de buiten kant tov de olie gezien toch? en dan met een bus op de buitenrand erin tikken
 

Dit topic is 2619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved