Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rolantie ofzoiets

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #48232 - rolantie ofzoiets
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiefer 26-2-2008 21:38 Print topicpost
Posts: 281
Hallo, ik heb gisteren een topic gestart dat men brommer altijd in 1ste stilstant stilvalt, nu heeft een vriend gewoon een schroefje vast gedraaid, de rolantie ofzoiets en het was opgelost; maar nu heb ik het terug voor maar ik weet niet hoe ik dat sgroefje moet vastdraaien, het lukt me niet, bij elke stand valt hij weer stil, kan iemand me helpen?
 

Derbi-Olaf 26-2-2008 21:40 Print reply

Posts: 14999
misschien je koppeling eens stellen?,... by je koppelingshevel,
rechts wel te verstaan , een het stelschroefje op de hendel zelf, iets je uitdraaien, contramoertje vast, en eens proberen wat 'ie doet...

Edit: of is ie op de carburateur bezig geweest?, maar ik zou het hoe dan ook by de koppelingsafstellingen zoeken..

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 26-2-2008 om 21:42 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kiefer 26-2-2008 21:44 Print reply
Posts: 281
jah het was op de carbu, als ik dit laat doen, kost dit dan veel?
 
Derbi-Olaf 26-2-2008 21:50 Print reply

Posts: 14999
ik denk dat hij aan de stationair schroef heeft gezeten, dat is de grootste schroef op je carbu, en die is te herkennen doordat er meestal een veertje rond de schroofdraad zit, als je die in draait gaat hij hoger stationair lopen,
ik denk dat als je het laat doen dat het misschien zelfs gratis is als je een beetje vriendelijke bromboer hebt, maar het is een zeer simpele ingreep
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Patrickjuh 26-2-2008 21:54 Print reply

Posts: 142
als hij in zen vrij wel gewoon loopt zou ik het toch wel bij zen koppeling gaan zoeken.
 
Wie een kuil graaft voor een ander, die heeft een baan.
Derbi-Olaf 26-2-2008 21:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Patrickjuh
als hij in zen vrij wel gewoon loopt zou ik het toch wel bij zen koppeling gaan zoeken.

dat heb ik hem ook aangeraden om z'n bij zn koppelingshendel de stelschroef iets uit te draaien, maar dit is niet kwaad bedoeld,als ik hem bezig hoor denk ik dat die beter ff naar de bromboer kan gaan en zeggen wat zen probleem is , dat ze hem daar ff maken..
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kiefer 26-2-2008 22:05 Print reply
Posts: 281
ik zal morgen even naar de garagist rijden, het kan tog geen kwaad alsik er verder mee rijd?
 
Derbi-Olaf 26-2-2008 22:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
ik zal morgen even naar de garagist rijden, het kan tog geen kwaad alsik er verder mee rijd?

opzich niet, waarschijnlijk ontkoppelt ie niet volledig, maar de egte kracht is er vanaf dus je versnellingsbak kan dat wel aan
ik ken mensen die rijden weken zonder koppeling XD, mja ooit gaat dat mis, maar dat is hier niet van toepassing, klopt het ook dat hij weg wil rijden met de koppeling volledig in in de eerste versnelling?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kiefer 26-2-2008 22:15 Print reply
Posts: 281
jah klopt, hij wilt vooruit gaan alsik em in eerste zet, morgen zalik vlug eens rijden. het is wel geen handkoppeling. het is erg irritand voor als ik voor een rood licht sta
 
Derbi-Olaf 26-2-2008 22:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
jah klopt, hij wilt vooruit gaan alsik em in eerste zet, morgen zalik vlug eens rijden. het is wel geen handkoppeling. het is erg irritand voor als ik voor een rood licht sta

wat voor een brommer betreft het dan ? een scooter?
Ik meen dat als bij een scooter de rolletjes veeel te zwaar zijn dat die al te vroeg aangrijpen ( bij stationair toerental al ? )
en daardoor kan die uitvallen..
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
S1lv3r 26-2-2008 22:18 Print reply

Posts: 5213
semiautomaat zeker? 4takt?

Dan moet die automatische koppeling even afgestelt worden, geen idee hoe dat moet trouwens :P
 
Rick_koningslust 26-2-2008 22:18 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

wat voor een brommer betreft het dan ? een scooter?
Ik meen dat als bij een scooter de rolletjes veeel te zwaar zijn dat die al te vroeg aangrijpen ( bij stationair toerental al ? )
en daardoor kan die uitvallen..


volgens mij gaat het om zo'n jincheng bami bak,
dus semi automaat, die kan je volgens mij met een stelschroef ergens stellen
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
kiefer 26-2-2008 22:19 Print reply
Posts: 281
neen het is jincheng singa...
 
Derbi-Olaf 26-2-2008 22:19 Print reply

Posts: 14999
in ieder geval binnenbrengen en zeggen dat de koppeling gesteld moet worden want daar zit duidelijk het probleem...
doet 'ie het ook als die warm is?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kiefer 26-2-2008 22:25 Print reply
Posts: 281
denk wel dat hij het ook doet als hij warm staat, duurt dit lang koppeling afstellen? en hoeveel kost dit
 
Derbi-Olaf 26-2-2008 22:29 Print reply

Posts: 14999
lang duurt dit niet, als je brommerboer een beetje ervaring heeft met die blokjes is dat in 5 minuutjes gefixt, duur is dat dus ook niet want er is geen materiaal voor nodig, het zijn alleen de werkuren( lees: minuten) die je betaald ...
Dus dit is geen ingreep van boven de 20 euro ofzo.. tenzij je een zwaar oplichtende bromboer hebt
maar waar ik op doel by een warme motor is dat de koppeling soms niet volledig ontkoppeld by een koude motor... maar ik heb net ff wat geredeneert over het systeem en ik denk dat dat niet van toepassing is op jou blokje ( wegens semi-automaat)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 3622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved