-simon- |
25-2-2008 21:38 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik ben nu in het bezit van een Honda MB met en 80cc watergekoeld 6 bak MBX blok. De setup is nog origineel 80cc originele cilinder met 18 keihin met een proma 80 cc uitlaat. Topsnelheid zit rond de 85 km/h. Hij trekt behoorlijk op in alle versnellingen. Aleen met tegenwind heeft hij te weinig trekkracht, dan val hij terug naar 80 km/h.
Graag advies om hem meer kracht te geven. Alle advies welkom, zowel goedkopere als dure oplassingen.
Heeft het bijvoorbeeld nut om een grotere sproeier te monteren. Wat doet hij met een grotere carburateur bijvoorbeeld 20 of 21 mm.
Welk merk cilinder 80cc adviseren jullie met wat voor carburateur.
Laat maar horen.
93cc mallosie, 28mm carb met twinair.
heb ik er nou ook op en net voor het eerst gestart en kan zeggen dat dat ook wel leuk loopt. nog ma rustig gereden en met wat te lichte vertanding maar als ik beetje gas geeft kom hij echt erg uit de veren. en ik heb een zwaardere brommer als jou denk ik.
cilinder moet je dan bij schaaf bromfietsen halen. is een internet winkel. daar is hij het goedkoopste.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 25-2-2008 om 21:44 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
rik hulkenberg |
25-2-2008 21:44 |
Posts: 10029 |
stoeptegel van dit forum reed met ori 80cc 20mm mikuni dacht ik en proma die haalde 95 ofzo
|
|
|
|
Menu2t |
25-2-2008 22:05 |
Posts: 2815 |
ik rijd ook met mbx80 ori cilinder ( nieuw gekocht dus niet getuned ) 18mm en proma80, en ik rijd 105. dus je hebt echt iets goed fout zitten
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-2-2008 22:22 |
Posts: 10835 |
iets duurdere oplossing:
laat die cilinder tunen door een tuningsbedrijf of iemand die er verstand van heeft.
is best wel wat uit een ori 80 te halen.
edit: had zo'n ding niet een vlinderpoort trouwens?
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 25-2-2008 om 22:22 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
MarTijn tzr |
25-2-2008 23:40 |
Posts: 6970 |
wat is je tandwielverhouding?
slipt je achterwiel als je in de 1e versnelling aanloopt?
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Jelmer MX |
25-2-2008 23:41 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
iets duurdere oplossing:
laat die cilinder tunen door een tuningsbedrijf of iemand die er verstand van heeft.
is best wel wat uit een ori 80 te halen.
edit: had zo'n ding niet een vlinderpoort trouwens?
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 25-2-2008 om 22:22 uur.
jup, de ori heeft vlinder.
|
|
|
|
mr200r |
26-2-2008 1:11 |
Posts: 5122 |
Gewoon een goede uitlaat.
|
|
mr200r |
|
JW-MB |
26-2-2008 7:47 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
wat is je tandwielverhouding?
slipt je achterwiel als je in de 1e versnelling aanloopt?
Ik zal van de week even kijken wat de tandwielverhouding is en of het wiel doorslipt tijdens aanduwen in z'n 1e versnelling. Denk je dat de zuigerveren zijn versleten ? zal dit veel uitmaken ?
|
|
JW-MB |
|
JW-MB |
26-2-2008 8:05 |
Posts: 43 |
Welk cilindermerk kan ik het beste kopen: Malossi, Eurocilindro, Athena of iets anders ? En wat zijn de eigenschappen en voor en nadelen van deze merken.
|
|
JW-MB |
|
Splendid |
26-2-2008 8:06 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]
Ik zal van de week even kijken wat de tandwielverhouding is en of het wiel doorslipt tijdens aanduwen in z'n 1e versnelling. Denk je dat de zuigerveren zijn versleten ? zal dit veel uitmaken ?
dat maakt een hoop uit ja ..
Heb nog wel een leuke oplossing voor je, kan heel goedkoop, of zelfs zonder verlies te maken, koop een Ns1 blok en verkoop je originele mbx blok
Trekt ie harder op en rijd je 110-120 (soms harder) km per uur
edit: ns1 blok heeft btw dezelfde ophangpunten
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 26-2-2008 om 8:26 uur.
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
JW-MB |
26-2-2008 8:39 |
|
JW-MB |
26-2-2008 8:44 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
ik rijd ook met mbx80 ori cilinder ( nieuw gekocht dus niet getuned ) 18mm en proma80, en ik rijd 105. dus je hebt echt iets goed fout zitten
Heb je de nieuwe originele cilinder zelf geplaatst of zat hij er al op. Ben benieuwd naar het verschil tussen oude en nieuwe cilinder. Heb je rond de 90 dan nog voldoende trekkracht ? Wat zal er aan de hand kunnen zijn dan ? Slijtage ?
Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:48 uur.
Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:49 uur.
|
|
JW-MB |
|
Banaan |
26-2-2008 8:46 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]
Leuke tip. Wat is er anders aan een NS-1 blok t.o.v. MBX blok. Waar haal ik een goed compleet NS-1 blok met inruil van mijn oude blok ?
Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:41 uur.
plaats een gezocht advertentie op bf/marktplaats, of als je in de buurt van Motoimport(.nl) woont, kun je daar gaan kijken voor een goed ns1 blok, maar pas op, want je word daar opgelicht waar je bij staat...
|
|
|
|
mblover |
26-2-2008 8:49 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]
Leuke tip. Wat is er anders aan een NS-1 blok t.o.v. MBX blok. Waar haal ik een goed compleet NS-1 blok met inruil van mijn oude blok ?
Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:41 uur.
Oude blok zal je waarschijnlijk zelf moeten verkopen.
Een NS1 blok kan je wellicht bij moto-import halen, maar dan moet je er wel heen in Nijnsel (Sint Oedenrode). www.motoimport.nl
Verder de 2e hands markt afstruinen. Kijk ook eens in Duitsland.
|
|
|
|
Dargor |
26-2-2008 10:56 |
Posts: 1771 |
beter stel je eerst je brommer eens goed af..
of check je je zuigerveren
mijn mbx helemaal orgineel dus ook ori uitlaat rijd 85 op teller ^^
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|