Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Advies opvoeren Honda MB 80 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48209 - Advies opvoeren Honda MB 80 cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 12224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JW-MB 25-2-2008 21:34 Print topicpost
Posts: 43
Ik ben nu in het bezit van een Honda MB met en 80cc watergekoeld 6 bak MBX blok. De setup is nog origineel 80cc originele cilinder met 18 keihin met een proma 80 cc uitlaat. Topsnelheid zit rond de 85 km/h. Hij trekt behoorlijk op in alle versnellingen. Aleen met tegenwind heeft hij te weinig trekkracht, dan val hij terug naar 80 km/h.

Graag advies om hem meer kracht te geven. Alle advies welkom, zowel goedkopere als dure oplassingen.

Heeft het bijvoorbeeld nut om een grotere sproeier te monteren. Wat doet hij met een grotere carburateur bijvoorbeeld 20 of 21 mm.
Welk merk cilinder 80cc adviseren jullie met wat voor carburateur.

Laat maar horen.
 
JW-MB

-simon- 25-2-2008 21:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik ben nu in het bezit van een Honda MB met en 80cc watergekoeld 6 bak MBX blok. De setup is nog origineel 80cc originele cilinder met 18 keihin met een proma 80 cc uitlaat. Topsnelheid zit rond de 85 km/h. Hij trekt behoorlijk op in alle versnellingen. Aleen met tegenwind heeft hij te weinig trekkracht, dan val hij terug naar 80 km/h.

Graag advies om hem meer kracht te geven. Alle advies welkom, zowel goedkopere als dure oplassingen.

Heeft het bijvoorbeeld nut om een grotere sproeier te monteren. Wat doet hij met een grotere carburateur bijvoorbeeld 20 of 21 mm.
Welk merk cilinder 80cc adviseren jullie met wat voor carburateur.

Laat maar horen.


93cc mallosie, 28mm carb met twinair.

heb ik er nou ook op en net voor het eerst gestart en kan zeggen dat dat ook wel leuk loopt. nog ma rustig gereden en met wat te lichte vertanding maar als ik beetje gas geeft kom hij echt erg uit de veren. en ik heb een zwaardere brommer als jou denk ik.

cilinder moet je dan bij schaaf bromfietsen halen. is een internet winkel. daar is hij het goedkoopste.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 25-2-2008 om 21:44 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
rik hulkenberg 25-2-2008 21:44 Print reply

Posts: 10029
stoeptegel van dit forum reed met ori 80cc 20mm mikuni dacht ik en proma die haalde 95 ofzo
 
Menu2t 25-2-2008 22:05 Print reply

Posts: 2815
ik rijd ook met mbx80 ori cilinder ( nieuw gekocht dus niet getuned ) 18mm en proma80, en ik rijd 105. dus je hebt echt iets goed fout zitten
 
NSR Supersprint special!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-2-2008 22:22 Print reply

Posts: 10835
iets duurdere oplossing:
laat die cilinder tunen door een tuningsbedrijf of iemand die er verstand van heeft.
is best wel wat uit een ori 80 te halen.
edit: had zo'n ding niet een vlinderpoort trouwens?

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 25-2-2008 om 22:22 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MarTijn tzr 25-2-2008 23:40 Print reply

Posts: 6970
wat is je tandwielverhouding?
slipt je achterwiel als je in de 1e versnelling aanloopt?

 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Jelmer MX 25-2-2008 23:41 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
iets duurdere oplossing:
laat die cilinder tunen door een tuningsbedrijf of iemand die er verstand van heeft.
is best wel wat uit een ori 80 te halen.
edit: had zo'n ding niet een vlinderpoort trouwens?

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 25-2-2008 om 22:22 uur.

jup, de ori heeft vlinder.
 
mr200r 26-2-2008 1:11 Print reply
Posts: 5122
Gewoon een goede uitlaat.
 
mr200r
JW-MB 26-2-2008 7:47 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
wat is je tandwielverhouding?
slipt je achterwiel als je in de 1e versnelling aanloopt?



Ik zal van de week even kijken wat de tandwielverhouding is en of het wiel doorslipt tijdens aanduwen in z'n 1e versnelling. Denk je dat de zuigerveren zijn versleten ? zal dit veel uitmaken ?
 
JW-MB
JW-MB 26-2-2008 8:05 Print reply
Posts: 43
Welk cilindermerk kan ik het beste kopen: Malossi, Eurocilindro, Athena of iets anders ? En wat zijn de eigenschappen en voor en nadelen van deze merken.
 
JW-MB
Splendid 26-2-2008 8:06 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]


Ik zal van de week even kijken wat de tandwielverhouding is en of het wiel doorslipt tijdens aanduwen in z'n 1e versnelling. Denk je dat de zuigerveren zijn versleten ? zal dit veel uitmaken ?


dat maakt een hoop uit ja..

Heb nog wel een leuke oplossing voor je, kan heel goedkoop, of zelfs zonder verlies te maken, koop een Ns1 blok en verkoop je originele mbx blok

Trekt ie harder op en rijd je 110-120 (soms harder) km per uur

edit: ns1 blok heeft btw dezelfde ophangpunten

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 26-2-2008 om 8:26 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
JW-MB 26-2-2008 8:39 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


dat maakt een hoop uit ja..

Heb nog wel een leuke oplossing voor je, kan heel goedkoop, of zelfs zonder verlies te maken, koop een Ns1 blok en verkoop je originele mbx blok

Trekt ie harder op en rijd je 110-120 (soms harder) km per uur

edit: ns1 blok heeft btw dezelfde ophangpunten

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 26-2-2008 om 8:26 uur.


Leuke tip. Wat is er anders aan een NS-1 blok t.o.v. MBX blok. Waar haal ik een goed compleet NS-1 blok met inruil van mijn oude blok ?

Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:41 uur.
 
JW-MB
JW-MB 26-2-2008 8:44 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
ik rijd ook met mbx80 ori cilinder ( nieuw gekocht dus niet getuned ) 18mm en proma80, en ik rijd 105. dus je hebt echt iets goed fout zitten


Heb je de nieuwe originele cilinder zelf geplaatst of zat hij er al op. Ben benieuwd naar het verschil tussen oude en nieuwe cilinder. Heb je rond de 90 dan nog voldoende trekkracht ? Wat zal er aan de hand kunnen zijn dan ? Slijtage ?

Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:49 uur.
 
JW-MB
Banaan 26-2-2008 8:46 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]


Leuke tip. Wat is er anders aan een NS-1 blok t.o.v. MBX blok. Waar haal ik een goed compleet NS-1 blok met inruil van mijn oude blok ?

Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:41 uur.


plaats een gezocht advertentie op bf/marktplaats, of als je in de buurt van Motoimport(.nl) woont, kun je daar gaan kijken voor een goed ns1 blok, maar pas op, want je word daar opgelicht waar je bij staat...

 
mblover 26-2-2008 8:49 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]


Leuke tip. Wat is er anders aan een NS-1 blok t.o.v. MBX blok. Waar haal ik een goed compleet NS-1 blok met inruil van mijn oude blok ?

Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 26-2-2008 om 8:41 uur.


Oude blok zal je waarschijnlijk zelf moeten verkopen.

Een NS1 blok kan je wellicht bij moto-import halen, maar dan moet je er wel heen in Nijnsel (Sint Oedenrode). www.motoimport.nl

Verder de 2e hands markt afstruinen. Kijk ook eens in Duitsland.
 
Dargor 26-2-2008 10:56 Print reply

Posts: 1771
beter stel je eerst je brommer eens goed af..
of check je je zuigerveren

mijn mbx helemaal orgineel dus ook ori uitlaat rijd 85 op teller ^^
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!

Dit topic is 12224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved