Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gat in zuiger 70malossi nt honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48208 - gat in zuiger 70malossi nt honda mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 25-2-2008 21:33 Print topicpost

Posts: 10355
hey
reed dus heel fijn met 20mikuni icm te grote sproeier
Hij liep als een zonnetje op hoge rpm.

ngk9
grondplaat op zn vroegst (niet uitgeveild)
4 polig zwart cdi tje ()
zgan luchtfilter, luchtslang, pakkingen
(absoluut geen valse lucht hij liep als een zonnetje)
hoogtoerige uitlaat

en nu heb ik een gat in mn zuiger

dis al mn 2e zuiger met precies hetzelfde, stond ook op precies dezelfde plek stil haast tot op de meter nauwkeurig. best wel deja-vu. dus wat doe ik nou fout?


Kan dit mischien ook komen door paar kleine putjes in de cilinderkop?

eerste x dacht ik dat het aan mn naaldlager lag want daar miste een pennetje van, maar nu is mn naaldlager nog heel.

En m'n pa zei dat dit niet door een pennetje van naaldlager kon komen.


der zit zegmaar een deuk vanaf et midden iets aan uitlaat poort kant, en rechts in die deuk zit dan een klein gat.
ook is de gehele bovenkant van de zuiger enigszins gesmolten bij allebei, in halve maan vorm, want aan de inlaatkant is de kop vd zuiger nog puntgaaf. zelfs geen roet. Maar heb met beide zuigers amper 500km gereden.


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

50cc crosser 25-2-2008 21:34 Print reply

Posts: 1866
denk dat je onsteking verkeerd staat
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
ronge48 25-2-2008 21:35 Print reply

Posts: 3003
je kunt een bougie proberen die ze in race motoren gebruiken, maar dat moet je ook een andere dop vinden want die past waarschijnlijk niet in je gewone dop
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Roel DT50x 25-2-2008 21:35 Print reply

Posts: 465
ik had laatst ook zoiets, een stuk van mijn zuiger af.
Dit kwam omdat mijn oliepomp naar de klote was...
dus misschien dat hij te weinig olie krijgt of zo
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
Joel_koningslust 25-2-2008 21:36 Print reply

Posts: 14514


overheen gelezen sorry

probeer een 10 te halen.

en heb je geen valse lucht? te arme afstelling?




Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 25-2-2008 om 21:37 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronge48 25-2-2008 21:36 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
welke hittegraad bougie gebruik je?


9, staat erbij
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Saknet 25-2-2008 21:43 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust


overheen gelezen sorry

probeer een 10 te halen.

en heb je geen valse lucht? te arme afstelling?




Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 25-2-2008 om 21:37 uur.

nou als ie koud is dan rookt ie als een gek en in zn 1 en 2 komt ie niet op volle toeren maar in zn 3 en 4 maakt ie dus geleidelijk iets meer toeren, als ie te arm stond zou die steeds minder toeren kunnen maken doordat ie steeds iets zwaarder moet trekken.

Zou ik mischien euro98 moeten tanken, octaanbooster gebruiken.. mischien ben ik de oorzaak dan te snel af

ngk 10 ga ik ook maar halen dan

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-2-2008 om 21:43 uur.

oja ik tankte gewoon bij de shell :$
had er laatst nog wel dopje olie bij gegooid

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-2-2008 om 21:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-2-2008 om 22:12 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ikkejw 25-2-2008 21:46 Print reply

Posts: 9886
ik denk dat je ontsteking iets te vroeg staat. is je grondplaat niet te ver bijgedremeld ofzo? want normaal zou dit niet kunnen met een honda ontsteking.

of je moet een te warme bougie hebben ja, maar graad 9 zou goed moeten zijn in 70cc.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Saknet 25-2-2008 21:51 Print reply

Posts: 10355
nope de grondplaat is helemaal origineel, had ze laatst nog allemaal (5ontstekingen) op de werkbank liggen toen ik ff wat moest solderen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-2-2008 om 21:52 uur.

maar hij maakte wel heel erg veel toeren en trok dan ook best wel rap voor een 70

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-2-2008 om 21:54 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
50cc crosser 25-2-2008 22:09 Print reply

Posts: 1866
zouw hem anders iets meer benzine geve
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Saknet 25-2-2008 22:24 Print reply

Posts: 10355
mja de huidige sproeier staat geen maat op, is op et oog even groot als een mikuni 220 die weer evengroot lijkt als een keihin 100

bij de cilinder zat een sproeier 85 ofzo geleverd (veelste klein), en op de mikuni 20 zit standaard een 150

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-2-2008 om 22:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-2-2008 9:24 Print reply

Posts: 10835
ik zou de ontsteking op de tekens gelijk zetten.
ngk 9 zou goed moeten zijn, wat is de kleur van de bougie en is hij mooi zuiver?

hij lijkt me te warm geworden te zijn, heb je niet een hoge compressie of een verkeerde verbrandingstruimte? wat voor kop ligt erop?

hoeveel toeren maakt hij eigenlijk?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Saknet 26-2-2008 15:24 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik zou de ontsteking op de tekens gelijk zetten.
ngk 9 zou goed moeten zijn, wat is de kleur van de bougie en is hij mooi zuiver?

hij lijkt me te warm geworden te zijn, heb je niet een hoge compressie of een verkeerde verbrandingstruimte? wat voor kop ligt erop?

hoeveel toeren maakt hij eigenlijk?

bedoel je de carter en grondplaat markering of ook vliegwiel?
zou ik hem niet eignelijk 1 tot 1,5mm voor die carter markering moeten zetten?

bougie was gewoon koffiebruin, na et stukgaan grijs/wit van de afgebrokkelde zuiger prut, zit ook een stukje zuiger aan het electrode vast gesmolten


het is een onbewerkte 70kop of een 50 uitgedraaid naar 70, maar niet afgevlakt, de bougie zit nog in zon origineel kuiltje. de koelribben zijn rechts deels afgeslepen voor een mt uitlaat, doet me denken aan dat die gaatjes in de zuiger rechts zitten.

Hoeveel toeren hij maakt moet je op youtube "honda mb malossi" intypen en dan even tussen 2:50 en 3:10.
M'n balansaslager zit vast dus had ik mn rpm teller as eruit getrokken..
filmpje = wind tegen, te lange vertanding, en 1bar in achterband, en veelste brede banden lol

Hij had naar mijn idee iig niet overdreven veel compressie. kon em in zn 1 aanduwen door erop te gaan zitten met mn benen ernaast, en dat lukte me met mn 80cc bijna niet, dan moest ik er echt volop springen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-2-2008 om 15:31 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
LVS 29-2-2008 10:17 Print reply
Posts: 98
Hij had naar mijn idee iig niet overdreven veel compressie
--------------------------

de compressie kan je alleen maar bepalen met een vloeistof meting .

de ontsteking kan je controleren , met een stroboscooplamp . [ om te kijken waar je nu staat ..]

---------------------------------

je hebt hier te maken met detonatie , van je motor
 
Saknet 29-2-2008 16:50 Print reply

Posts: 10355
hee bedankt das wel duidelijke taal.

ik heb er een nieuwe zuiger in, ontsteking op 1mm voor de cartermarkering gezet (geen zin stroboscoop lamp aan te schaffen), ring erbij onder de bougie gedaan. Hij start nu iets moeilijker en valt nu op iets hoger toerental al uit, maar verder rijd ie nog even goed.

ook ga ik niet meer zo veel toeren blazen, dan blijft et tenminste zeker weten heel:P

oja en kheb men cilinderkop verf afgekrabt en ontvet met remmenreiniger :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-2-2008 om 16:51 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
De Schout 1-3-2008 19:00 Print reply
Posts: 5327
zou toch maar is met stroboscoop controleren omdat je verder niets van je cdi weet..
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved