ThysThys |
25-2-2008 13:14 |
Posts: 14 |
Een opmaat uitlaat zou ideaal zijn en dan samen met een 28mm PWK Keihin en als je hard wil optrekken moet je je achtertandwiel zo groot mogelijk nemen. Ik weet niet of het nodig is om je koppelingsplaten te veranderen denk het eigenlijk niet. Als je zo'n setup hebt zal je wel iets van 1 op 10, 1 op 15 rijden ofzo
|
|
|
|
Joel_koningslust |
25-2-2008 13:16 |
Posts: 14514 |
opmaat pijp met 19 of 21mm carb. en dan stuggere koppelingsveren. dat zou ideaal zijn voor koppel
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
rik hulkenberg |
25-2-2008 13:16 |
Posts: 10029 |
heb geen verstand van am6/derbi maar je moet je carters ofzo laten uitkotteren ofzo anders past de cil er niet op
en dacht ook een sterkere krukas
|
|
|
|
Maximilliano |
25-2-2008 13:17 |
Posts: 666 |
Ik weet wel,
Ik ken iemand die had ook een snelle derbi, ging wel 140 volgens hem. (hij ging in ieder geval harder dan de mijne).
maargoed MHR 80, een of andere uitlaat, dacht yasuni dat het was. en 28mm carburateur.
dat ding trok nog (spontaan) wheelies in zn 3 als ie van de rotonde af reed.
Zelf denk ik iets als een standaard achtertandwiel. en een iets groter dan normaal voortandwiel. 1 tandje of 2. anders word het wel overdreven veel overtoeren denk ik zo.
MHR80 zal waarschijnlijk wel goed lopen op een MHR 80 uitlaat?
Over de carburateur. 28mm geeft een hoog piekvermogen, maar de kracht is niet breed verdeeld. Misschien paar tandjes kleiner nemen, zoals een 24mm. als je toch een lichte vertanding hebt trek je hem daar toch snel uit.
|
|
|
|
thebrown |
25-2-2008 13:19 |
Posts: 17 |
ik dacht dat carters niet hoefde bij derbi Sm en krukas wou ik ook al uit voorzorg doen.. Maar je kan ntie te groot achter doen toch want dan krijgje toch overtoeren op top? En kijk ik wil wel veel op straat rijden.. dus dacht zelf
MHR80
21mm
Yasuni Cross HM
en hebo krukas ofzo
maar wat zal je top hier dus mee zijn?
en zou dit een beetje optrekken als je op de bank afsteld?
|
|
|
|
rik hulkenberg |
25-2-2008 13:20 |
Posts: 10029 |
krukas met langere slag ofzo
|
|
|
|
Joel_koningslust |
25-2-2008 13:20 |
Posts: 14514 |
21mm carburateur is beter voor koppel.
maar voor welke mhr80 ( 50mm ) wil je gaan? want je hebt de gewone die veel koppel levert maar voor de rest vrij tam is. en je hebt de "mhr team" deze levert een hoger piekvermogen maar ook wel redelijk wat koppel
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Jelmer MX |
25-2-2008 13:22 |
Posts: 13514 |
|
|
|
|
rik hulkenberg |
25-2-2008 13:24 |
Posts: 10029 |
|
|
|
|
thebrown |
25-2-2008 13:28 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
21mm carburateur is beter voor koppel.
maar voor welke mhr80 ( 50mm ) wil je gaan? want je hebt de gewone die veel koppel levert maar voor de rest vrij tam is. en je hebt de "mhr team" deze levert een hoger piekvermogen maar ook wel redelijk wat koppel
wil voor de middelste van de 3 gaan niet de replica en ook niet de team! en dan samen met 21mm en yasuni cross HM wat zal verbruik zijn:P
|
|
|
|
Jelmer MX |
25-2-2008 13:29 |
Posts: 13514 |
Je kan beter gewoon de replica nemen aangezien die even snel is als de gewone mhr80.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
25-2-2008 13:31 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thebrown
[...]
wil voor de middelste van de 3 gaan niet de replica en ook niet de team! en dan samen met 21mm en yasuni cross HM wat zal verbruik zijn:P
"gewone" en replica zijn hetzelfde. alleen heeft de replica 2 zuigerveren en de gewone 1
verbruik ongeveer 1:15. top 100
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Jelmer MX |
25-2-2008 13:32 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
"gewone" en replica zijn hetzelfde. alleen heeft de replica 2 zuigerveren en de gewone 1
verbruik ongeveer 1:15. top 100
top lag bij mij 105 ^_^ lekker puhhhh
verbruik ligt er heel erg aan hoe je rijd he,
af en toe deed ik 1op10, soms 1op20.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
25-2-2008 13:35 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]
top lag bij mij 105 ^_^ lekker puhhhh
verbruik ligt er heel erg aan hoe je rijd he,
af en toe deed ik 1op10, soms 1op20.
top 105 dan, het verbruik wat ik zei was gemiddeld
ik reed met am6, 80mhr enkele zuigerveer, 12mm carb en technikut uitlaat ongeveer 95 met dik slippende koppeling. dus 110 moet ook wel te halen zijn. verbruik had ik 1:23 ongeveer
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
thebrown |
25-2-2008 17:33 |
Posts: 17 |
stel dat je bij deze setup MHR80, 21mm, cross HM, racekoppelingsplaten een HPI zou nemen zou dit veel nut hebbe (wat veranderd er dan) of zou het teveel kosten voor te weinig vermogens winst?
|
|
|
|