Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MHR80 met ..?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48190 - MHR80 met ..?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thebrown 25-2-2008 13:07 Print topicpost
Posts: 17
hea ben benieuwd naar aantal dingen voor derbi SM lees veel op het forum over de MHR80.. Maar mij is een aantal dingen nog niet duidelijk:
Ik wil graag een setup met een monster koppel hoeft geen hoge topsnelheid te hebben maar echt een monsterkoppel.
Ik was er al wel achter dat ik dan de MHR80 moet halen maar met welke uitlaat en carb en vertanding en koppelingsplaten moet ik dan hebbben? en wat zal je verbruik ongeveer met zon setup zijn en wat zal je top zijn?

mvg Pim
 

ThysThys 25-2-2008 13:14 Print reply

Posts: 14
Een opmaat uitlaat zou ideaal zijn en dan samen met een 28mm PWK Keihin en als je hard wil optrekken moet je je achtertandwiel zo groot mogelijk nemen. Ik weet niet of het nodig is om je koppelingsplaten te veranderen denk het eigenlijk niet. Als je zo'n setup hebt zal je wel iets van 1 op 10, 1 op 15 rijden ofzo
 
Joel_koningslust 25-2-2008 13:16 Print reply

Posts: 14514
opmaat pijp met 19 of 21mm carb. en dan stuggere koppelingsveren. dat zou ideaal zijn voor koppel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rik hulkenberg 25-2-2008 13:16 Print reply

Posts: 10029
heb geen verstand van am6/derbi maar je moet je carters ofzo laten uitkotteren ofzo anders past de cil er niet op
en dacht ook een sterkere krukas
 
Maximilliano 25-2-2008 13:17 Print reply
Posts: 666
Ik weet wel,

Ik ken iemand die had ook een snelle derbi, ging wel 140 volgens hem. (hij ging in ieder geval harder dan de mijne).

maargoed MHR 80, een of andere uitlaat, dacht yasuni dat het was. en 28mm carburateur.

dat ding trok nog (spontaan) wheelies in zn 3 als ie van de rotonde af reed.


Zelf denk ik iets als een standaard achtertandwiel. en een iets groter dan normaal voortandwiel. 1 tandje of 2. anders word het wel overdreven veel overtoeren denk ik zo.

MHR80 zal waarschijnlijk wel goed lopen op een MHR 80 uitlaat?
Over de carburateur. 28mm geeft een hoog piekvermogen, maar de kracht is niet breed verdeeld. Misschien paar tandjes kleiner nemen, zoals een 24mm. als je toch een lichte vertanding hebt trek je hem daar toch snel uit.


 
thebrown 25-2-2008 13:19 Print reply
Posts: 17
ik dacht dat carters niet hoefde bij derbi Sm en krukas wou ik ook al uit voorzorg doen.. Maar je kan ntie te groot achter doen toch want dan krijgje toch overtoeren op top? En kijk ik wil wel veel op straat rijden.. dus dacht zelf
MHR80
21mm
Yasuni Cross HM
en hebo krukas ofzo

maar wat zal je top hier dus mee zijn?
en zou dit een beetje optrekken als je op de bank afsteld?
 
rik hulkenberg 25-2-2008 13:20 Print reply

Posts: 10029
krukas met langere slag ofzo
 
Joel_koningslust 25-2-2008 13:20 Print reply

Posts: 14514
21mm carburateur is beter voor koppel.


maar voor welke mhr80 ( 50mm ) wil je gaan? want je hebt de gewone die veel koppel levert maar voor de rest vrij tam is. en je hebt de "mhr team" deze levert een hoger piekvermogen maar ook wel redelijk wat koppel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jelmer MX 25-2-2008 13:22 Print reply

Posts: 13514
Je hoeft helemaal geen carters uit te kotteren oid.

MHR80 met Yasuni Cross hm, en dan een 21 of 24mm erbij nemen.

Je kan het beste wel andere carburateur nemen, maar het is niet zo zeer een must.
De setup draait zo'n 12,000 a 12,500 toeren, en haalt zo'n 11 a 13pk
De topsnelheid is 105 a 110. Veel harder zul je niet gaan.
Die snelheid heb ik gemeten met mijn broer, ik op mijn brommer hij in de auto.

Filmpjes:
http://youtube.com/watch?v=3sTTJiGfrV0
http://youtube.com/watch?v=fXPq6Ml_Jn4
http://youtube.com/watch?v=CWWRDTNjr4s
http://youtube.com/watch?v=Mz_PmAImpTk

Laatste filmpje ging ik nog niet helemaal vol gas, nog bezig met inrijden etc.


Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 25-2-2008 om 13:23 uur.
 
rik hulkenberg 25-2-2008 13:24 Print reply

Posts: 10029
http://www.brommerforum.nl/showtopic/47671
heeft ongeveer hetzelfde als jij wilt
 
thebrown 25-2-2008 13:28 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
21mm carburateur is beter voor koppel.


maar voor welke mhr80 ( 50mm ) wil je gaan? want je hebt de gewone die veel koppel levert maar voor de rest vrij tam is. en je hebt de "mhr team" deze levert een hoger piekvermogen maar ook wel redelijk wat koppel


wil voor de middelste van de 3 gaan niet de replica en ook niet de team! en dan samen met 21mm en yasuni cross HM wat zal verbruik zijn:P
 
Jelmer MX 25-2-2008 13:29 Print reply

Posts: 13514
Je kan beter gewoon de replica nemen aangezien die even snel is als de gewone mhr80.
 
Joel_koningslust 25-2-2008 13:31 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thebrown
[...]


wil voor de middelste van de 3 gaan niet de replica en ook niet de team! en dan samen met 21mm en yasuni cross HM wat zal verbruik zijn:P


"gewone" en replica zijn hetzelfde. alleen heeft de replica 2 zuigerveren en de gewone 1

verbruik ongeveer 1:15. top 100
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jelmer MX 25-2-2008 13:32 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


"gewone" en replica zijn hetzelfde. alleen heeft de replica 2 zuigerveren en de gewone 1

verbruik ongeveer 1:15. top 100

top lag bij mij 105 ^_^ lekker puhhhh
verbruik ligt er heel erg aan hoe je rijd he,

af en toe deed ik 1op10, soms 1op20.
 
Joel_koningslust 25-2-2008 13:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

top lag bij mij 105 ^_^ lekker puhhhh
verbruik ligt er heel erg aan hoe je rijd he,

af en toe deed ik 1op10, soms 1op20.


top 105 dan, het verbruik wat ik zei was gemiddeld

ik reed met am6, 80mhr enkele zuigerveer, 12mm carb en technikut uitlaat ongeveer 95 met dik slippende koppeling. dus 110 moet ook wel te halen zijn. verbruik had ik 1:23 ongeveer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
thebrown 25-2-2008 17:33 Print reply
Posts: 17
stel dat je bij deze setup MHR80, 21mm, cross HM, racekoppelingsplaten een HPI zou nemen zou dit veel nut hebbe (wat veranderd er dan) of zou het teveel kosten voor te weinig vermogens winst?

 

Dit topic is 2110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved