Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mallosie cilinder 93cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48164 - mallosie cilinder 93cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 23-2-2008 18:28 Print topicpost

Posts: 8211
ik wou straks me nieuwe cilinder op mijn mtx zetten maar nou past de maat naaldlager die normaal wel past niet.
omdat het in de zuiger conisch toe loopt. ik heb dit al een beetje weg gedremelt maar het is gewoon teveel om te dremelen. het lager is 17mm breed maar hoeveel moet dit in de mallosie zijn?

en past een 6 kleps membraam van derbi wel zonder opvulling in een mallosie 93cc? want waar het membraam inkomt is wel 4mm breeder ofzo.

en de cilinder is een mallosie brevettato. ik dacht hier een keer gelezen te hebben dat dit een best zeldzame cilinder is en dat het de snelle versie is. is dit zo of zijn er voor de 80cc lc blokken niet 2 types?
cilinder lag wel al tijdje op de plank daar want er stond nog een gulden prijs op.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Sypie_Honda 23-2-2008 19:37 Print reply

Posts: 13830
ff met luchttol en metaal frees doen. zo'n dremel is niks.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Citta92 23-2-2008 19:40 Print reply

Posts: 614
Ikzelf zou geen 6 kleps nemen, die gaat bij hoge toerental zweven (ervaring ermee).
rij nu met adige 4 kleps ben ik veel tevreder mee.

Verder raar probleem.
Zou toch zo moeten passen, en eventueel met metaal frees inderdaad.

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik weet dat je bij AC wel 2 types heb.
 
-simon- 23-2-2008 19:40 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ff met luchttol en metaal frees doen. zo'n dremel is niks.


heb er al heel wat af. maar past nog niet. ma k ga van de week dekn ik een smaller lagertje halen. ma eerst ff kijken of de zuiger wel over het small end kan dacht ik net aan want anders wordt het dus nog ff dremelen. en zoon lucht ding heb ik niet.

@citta: gewoon nieuwe klepjes halen dus. want heb nou ook al 4 kleps.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 23-2-2008 om 19:42 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Citta92 23-2-2008 19:43 Print reply

Posts: 614
Ik had nieuwe malossi 6 kleps simon.

4 kleps werkte veel beter dan die 6 kleps althans na mijn ervaring.
 
-simon- 23-2-2008 19:47 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik had nieuwe malossi 6 kleps simon.

4 kleps werkte veel beter dan die 6 kleps althans na mijn ervaring.


oke. heb nou als ori 4 kleps met verslete carbonne klepjes dus ff nieuwe halen. en gaat 6 kleps zweven omdat klepjes smalle en daardoor minder stijf zijn?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Menu2t 23-2-2008 19:48 Print reply

Posts: 2815
Je hebt zeker zo'n malossi lager derbij gekocht? die passen inderdaad niet. Beetje onverstandig van je om aan je zuiger te gaan vrezen. Gewoon ff een ori naaldlagertje halen bij de bromboer, werkt veel makkelijker
 
NSR Supersprint special!
-simon- 23-2-2008 19:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
Je hebt zeker zo'n malossi lager derbij gekocht? die passen inderdaad niet. Beetje onverstandig van je om aan je zuiger te gaan vrezen. Gewoon ff een ori naaldlagertje halen bij de bromboer, werkt veel makkelijker


is een mallosie lager ja.
maar bromboer heeft hem opgemeten en dit was die van dezelfde breedte.
en waarom is het niet verstandig om aan de zuiger te frezen?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Menu2t 23-2-2008 19:56 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


is een mallosie lager ja.
maar bromboer heeft hem opgemeten en dit was die van dezelfde breedte.
en waarom is het niet verstandig om aan de zuiger te frezen?



omdat je zuiger nu meer ruimte heeft bij het small-end. Malossi lager is 1 tiende te groot ofzo. Heb der zelf ook eens een gekocht naar aandringen van de bromboer. Kon ik weer terug fietsen omdat hij niet pastte.

malossi brevato staat trouwens in elke 110/93 malossi
 
NSR Supersprint special!
Citta92 23-2-2008 19:56 Print reply

Posts: 614
Ja dat zie je goed met die kleppen.

Zorg gewoon dat die goed past, het kan geen kwaad hoor.

Orgi naaldlager zou ik ook voor kijken ja.
 
-simon- 23-2-2008 19:57 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ja dat zie je goed met die kleppen.

Zorg gewoon dat die goed past, het kan geen kwaad hoor.

Orgi naaldlager zou ik ook voor kijken ja.


ja dan zal ik dat is gaan doen.
maar die speling die heeft de zuiger meestal toch best wel wat naar links en rechts.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Menu2t 23-2-2008 19:59 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja dan zal ik dat is gaan doen.
maar die speling die heeft de zuiger meestal toch best wel wat naar links en rechts.


dit is ook niet echt een probleem, hij word immers gecentraliseerd door je cilinder.
 
NSR Supersprint special!
-simon- 23-2-2008 20:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]


dit is ook niet echt een probleem, hij word immers gecentraliseerd door je cilinder.


ja leek mij ook dat dat niet echt veel kwaat kon.

en bij de cilinder zat ook een sproeier en gasnaald.
er staat geen maat ofzo op. voor de ori 18mm lijkt me?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Menu2t 23-2-2008 20:03 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja leek mij ook dat dat niet echt veel kwaat kon.

en bij de cilinder zat ook een sproeier en gasnaald.
er staat geen maat ofzo op. voor de ori 18mm lijkt me?


Kan je niet aannemen. Der is geen ori carb voor op die cilinder. Gewoon even kijken en vergelijken. Sproeier kan je zo zien wat voor een het is. Als je dat niet weet, kan je hem altijd nog vergelijken met photoshot ** dit was een sproeier vraag met allemaal fotos.
 
NSR Supersprint special!
-simon- 23-2-2008 20:05 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]


Kan je niet aannemen. Der is geen ori carb voor op die cilinder. Gewoon even kijken en vergelijken. Sproeier kan je zo zien wat voor een het is. Als je dat niet weet, kan je hem altijd nog vergelijken met photoshot ** dit was een sproeier vraag met allemaal fotos.


ik heb ook 28mm. maar leek mij ook al raar want ieder type brommer met dat blok heeft ook een andere uitlaat enzo dus afstelling ook anders enzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
HONDA MTX-TREME 23-2-2008 20:46 Print reply

Posts: 1486
Mijn 6-kleps malossi membraam paste zonder problemen gemakkelijk in de 110 malossi (93cc LC).
 

Dit topic is 3741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved