Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki RM 125 '86 Slaat niet aan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48152 - suzuki RM 125 '86 Slaat niet aan
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 23-2-2008 20:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
dat heb ik ook al geprobeerd, vlotterbak legen en dan proberen te starten. dat er dus mischien nog mengels in het carter zou liggen ofzo dus.
Was ook niet het geval.

Ook het membraan heb ik al bekeken, klepjes zijn heel en sluiten allemaal netjes af..



maar heb je ook geprobeert om eerst je bougie druit te hallen, een stuk of 10-20 keer kicken zonder bougie drin, dan bougie erin, en proberen te starten,, misschien eerst met het benzinekraantje dicht proberen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henny 23-2-2008 20:19 Print reply

Posts: 456
Ja dat bedoel ik ja, dat al het mengel over uit is zegmaar.

Erg lastig iets weer dit..

 
H uit de Moek Serie
Henny 24-2-2008 21:52 Print reply

Posts: 456
verder niemand ideen?
 
H uit de Moek Serie
J.wally 24-2-2008 22:02 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
verder niemand ideen?


als je het blok gerevisieerd heb mag ik toch aannemen dat je pakkingen goed zijn en als er nieuwe wand in cilinder zit en nieuwe zuiger enzo zal die ook gwn genoeg kompressie hebben ckr 125cc.. carberateur is niets mis mee geen valse lucht?
 
Henny 25-2-2008 11:32 Print reply

Posts: 456
Pakkingen enzo zitten allemaal goed.
Carburateur zie ik verder geen gekkigheid aan.
Zit sproeier 340 in, maar weet niet of dit er orgineel in hoord?
 
H uit de Moek Serie
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-2-2008 11:39 Print reply

Posts: 10835
bougie wordt nat, is dat dan benzine?
of toevallig olie uit het blok omdat een krukaskeerring niet goed zit?

nieuwe bougie (goede type) heb je natuurlijk allang geprobeerd neem ik aan?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Henny 25-2-2008 11:50 Print reply

Posts: 456
Ja dat is wel benzine mengsel ja, geen olie uit het blok.

Na een paar keer geprobeerd te hebben om hem aan te duwen, si het bij de uitlaatpoort op de cilinder ook vochtig.
Maar begrijpelijk want hij verbrand het niet omdat hij niet aanslaat.

Ook een nieuwe juiste bougie geprobeerd inderdaad.


 
H uit de Moek Serie
casrenders 25-2-2008 18:23 Print reply

Posts: 38
Je kan ook nog proberen er een warmere bougie in te doen, dat ie iig aanslaat. Ik zou anders ook echt niet weten wat er fout kan zijn, want bijna alles is opgenoemd wat er fout kan zijn aan een motor
 
Henny 25-2-2008 20:41 Print reply

Posts: 456
Net weer even verder gerommeld ermee.
Sproeier 260 erin gedaan ipv 300.
resultaat bij aanduwen: als je een paar meter duwd komt er soms een hardere knal
en een grote vlam uit de cilinder (zit geen uitlaat op)
als je meteen door blijft duwen blijft er een kleine vlam over van ongeveer 10cm lang
uit de uitlaatpoort...?

Waar duid dit op?
 
H uit de Moek Serie
Sypie_Honda 25-2-2008 20:44 Print reply

Posts: 13830
het ligt volges mij aan een verkeerd ontstekingstijdstip.
de vonk is er dus pas als de uitlaatpoort al open staat. dan gaat al je kracht van de explosie zo je uitlaat poort in. inplaats van je krukas naar beneden te duwen.

kan je die onsteking verdraaien?

zo ja, zorg ff dat hij wat vroeger komt te staan.

bij linksom draaiende motoren, de grondplaat naar rechts draaien. en visa versa.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Henny 25-2-2008 21:01 Print reply

Posts: 456
Dat vergat ik er nog bij te zetten
Heb dus ook de grondplaat zowel op zn laatst als vroegst gezegt.
Aleen als hij in het midden staat en op zn vroegst geeft hij die klappen.

Dit bericht is gewijzigd door Henny op 25-2-2008 om 21:01 uur.
 
H uit de Moek Serie
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-2-2008 21:06 Print reply

Posts: 10835
heb je ook het vliegwiel van die rijdende rm gepakt?

dat vliegwiel wat bij de ontsteking hoort dus?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Henny 25-2-2008 21:09 Print reply

Posts: 456
dat niet, maar we hebben gekeken en dit vliegwiel ziet er van de buitenkant exact hetzelfde uit als mijne.
Dus als je ze vergelijkt: de magneten beginnen op dezelfde plek, gezien vanaf de spiebaan.

Dus lijkt mij dan in orde toch
 
H uit de Moek Serie
Sypie_Honda 25-2-2008 21:14 Print reply

Posts: 13830
hmm wel errug vaag, maar het volges mij moet het gewoon aan het onstekingstijdstip liggen.

ik zou toch voor de zekerheid het vliegwiel van die rijdende eens proberen.

ist btw cdi onsteking ?

zo ja, CDI van de werkende ook verwisseld?

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 25-2-2008 om 21:15 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Derbi-Olaf 25-2-2008 21:25 Print reply

Posts: 14999
wat ik weet is dat je by mijn fantic de grondplaat ook nog kan draaien, hij zit dus vast met 3 schroeven( in sleufjes)
maar je kan de grondplaat als het ware op 12 , op 4 en op 8 uur zetten,, en dan kan je hem nog fijnafstelle( zie sleufjes)
Misschien heb jij dat ook en heb je heb bijvoorbeeld perongeluk op 4 uur i.p.v. 12 uur gezet of iets in die richting?
Ik hoop dat je er wijs uit word
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 12078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved