Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - INrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48151 - INrijden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 22-2-2008 22:29 Print topicpost

Posts: 2241
ik heb een nieuwe zuiger en men cilinder is gehoont maar die moet ik nog inrijden. voor mh ryz

hoelang moet dat?
en hoehard

Dit bericht is gewijzigd door MT5_Bartjuh op 22-2-2008 om 22:29 uur.
 
www.bxteamlg.tk

Jelmer MX 22-2-2008 22:30 Print reply

Posts: 13514
wat voor cil?


en zoek faq
 
Derbi-Olaf 22-2-2008 22:30 Print reply

Posts: 14999
search gebruiken
staat genoeg over op Bf
maar over het algemeen verschillen de meningen nog al erg
en inrijden is ZEKER niet constant op 1 toerental blyven rijden, maar wat afwisselen in toeren, en ook geen toeren jagen natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 22-2-2008 om 22:31 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 22-2-2008 22:34 Print reply

Posts: 60390
250km zonder extra olie
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Leen 22-2-2008 23:15 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
250km zonder extra olie



iets rijker zetten met sproeier mag wel, maar geen extra olie bijgooien idd, gaat ie alleen maar armer van lopen, en dus kapotter :P
 
Jelmer MX 23-2-2008 0:05 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
250km zonder extra olie

250 :/

ik deed 30 oid met mhr80.. meer dan zat
 
ikkejw 23-2-2008 2:33 Print reply

Posts: 9886
50 km rustig rijden, klaar.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Henk-88 23-2-2008 2:55 Print reply

Posts: 26703
Als je zuinig wilt zijn op wat je hebt dan is 250 km inrijden het minimum.
De eerste 100 km zou ik niet te lang op 1 toerental rijden maar steeds het toerental wisselen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
YZ50crosser 23-2-2008 9:25 Print reply

Posts: 2241
minarreli am6
 
www.bxteamlg.tk
YZ50crosser 23-2-2008 9:28 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



iets rijker zetten met sproeier mag wel, maar geen extra olie bijgooien idd, gaat ie alleen maar armer van lopen, en dus kapotter :P


ja die sproeier van de mh moest sowieso nog iets rijker, zei de bromfiets maker dan loopt net wat mooier en er zat volgsmij ook nog een rommellaag in de vlotterbak, moet ik ook nog schoonmaken maar loopt wel
 
www.bxteamlg.tk
brabantcrosser 23-2-2008 10:07 Print reply
Posts: 93
[quote="Harrie Bloempot"]Ik heb dit een tijdje terug van joost geleerd. Toen ik er over naging denken was ik het er wel mee eens.


Inrijden is eigenlijk een begrip dat verkeerd word verstaan.
Ik zal even een stuk tekst kopieren waar ik een heel stuk duidelijker van werd.

Inrijden stelt niet veel voor, kijk maar naar een crossmotor, die knallen er een nieuwe wand in, laten hem even warmdraaien, en rijden een paar rondjes rustig aan en knallen dan volgas over de baan.
Bij een puch is dit meestal ook al voldoende, je start de cilinder, dan laat je hem even warm draaien, dan afzetten en GOED af laten koelen(24 uur ofzo), als ie koud is weer starten en de eerste paar rondjes even rustig aan doen en dan kun je volgas knallen, het enige wat je cilinder een keer moet is GOED uitzetten en afkoelen.
Maar inrijden zoals de meesten het hier doen is onzin (mits je cilinder en zuiger goed is afgewerkt)
Zo gebeurt het overal is de 2 takt races.
Op het begin moet je natuurlijk wel even rustig aan doen, maar geen 200km halve toeren ofzo, dat is in principe nergens voor nodig.
Met een eurokit moet je dat niet doen natuurlijk, de kwaliteit wand en afwerking is vele malen slechter.
Je moet nadat je de cilinder hebt gemonteerd, gewoon het ding aanslingeren, beetje warmdstationair warm laten draaien, af en toe gas eraan.
Dan ga je gewoon rijden, op het begin rustig aan. dan zet je hem af, (zorg wel dat ie goed warm is geweest) niet te warm natuurlijk, en dan als de cilinder koud is start je hem weer, weer warm laten draaien, en dan kun je rustig aan voluit.

Het probleem bij de meeste warmlopers is dat ze de tapeindjes voor de cilinder (die moeren) te vast aandraaien, daardoor kan de cilinder niet goed uit zetten op die plekken, en gaat je zuiger op die plekken soort van "klemmen".
Je ziet ook wel eens van die vegen op de wand, dit is bijna altijd op de plek van de tapeindjes.

Conclusie:

Je cilinder moet gewoon een keer goed uitzetten, (klein beetje inlopen moet natuurlijk altijd) maar geen 200km ofzo, dat is onzinnig, en dan kun je rustig aan volgas
maar zorg altijd dat je sproeier groot genoeg is. bij een te kleine sproeier krijg de cilinder minder mengsel en daardoor draait hij met minder vloeistof en olie waardoor hij minder gesmeerd word, hierdoor ontstaan vaak de warmlopers.



hier heb je denk ik wel wat aan


Dit bericht is gewijzigd door puchmaxiralf op 23-2-2008 om 10:08 uur.
 
mblover 23-2-2008 10:20 Print reply

Posts: 5391
Dat geld bij cilinders voor in de racerij...

Voor op de weg moet je gewoon een 250km, en bij butcilinders nog iets meer, inrijden. Bij gietijzer is het belangrijker als bij een nicasil of chroom wand.


Gehoont telt als nieuwe cilinder, dus na het honen een kilometer of 250 inrijden. Toerentallen blijven varieren, in het begin voor de powerband schakelen, daarna steeds een klein stukje in de powerband schakelen, en dan weer verder een klein stukje verder in de powerband schakelen en als je 100km of ietsjes meer zo gereden hebt dan is het goed om hem AF EN TOE even los te trekken, maar NIET TE LANG en NIET TE VAAK, dus niet helemaal naar topsnelheid vanuit stilstand volgas gaan. Maar gewoon een keer niet schakelen in een versnelling en die door de powerband trekken en dan 2 keer schakelen zodat je weer in een mooi toerental uitkomt.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 23-2-2008 om 10:21 uur.
 
Royal Club 23-2-2008 11:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

250 :/

ik deed 30 oid met mhr80.. meer dan zat


das alu sukkel !
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Evo 23-2-2008 12:00 Print reply

Posts: 1239
Allsie gehoont is neem ik aan dat het dus gietijzer is,
dat moet je wel rustig inrijden,

nicasil hoef je niet lang in te rijden,
 
mrgforce 23-2-2008 12:12 Print reply

Posts: 572
wat voor wand heeft een athena 110cc watergekoeld dan ?? want i kheb grotere spoeier dr in zitten eerst ff 5 min warm laten lopen voordat ik ga rijden en dan rustig weg maar als ik dan doorschakel dan maakt ie gewoon veel en gauw toeren en als ik gas minder geeft vind ie minder.... gaat me demper erg knetteren... heb dr miss net 25km op zitten en rijd elke keer beter en trekt als een beest.
 
YZ50crosser 23-2-2008 15:35 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmaxiralf
[quote="Harrie Bloempot"]Ik heb dit een tijdje terug van joost geleerd. Toen ik er over naging denken was ik het er wel mee eens.


Inrijden is eigenlijk een begrip dat verkeerd word verstaan.
Ik zal even een stuk tekst kopieren waar ik een heel stuk duidelijker van werd.

Inrijden stelt niet veel voor, kijk maar naar een crossmotor, die knallen er een nieuwe wand in, laten hem even warmdraaien, en rijden een paar rondjes rustig aan en knallen dan volgas over de baan.
Bij een puch is dit meestal ook al voldoende, je start de cilinder, dan laat je hem even warm draaien, dan afzetten en GOED af laten koelen(24 uur ofzo), als ie koud is weer starten en de eerste paar rondjes even rustig aan doen en dan kun je volgas knallen, het enige wat je cilinder een keer moet is GOED uitzetten en afkoelen.
Maar inrijden zoals de meesten het hier doen is onzin (mits je cilinder en zuiger goed is afgewerkt)
Zo gebeurt het overal is de 2 takt races.
Op het begin moet je natuurlijk wel even rustig aan doen, maar geen 200km halve toeren ofzo, dat is in principe nergens voor nodig.
Met een eurokit moet je dat niet doen natuurlijk, de kwaliteit wand en afwerking is vele malen slechter.
Je moet nadat je de cilinder hebt gemonteerd, gewoon het ding aanslingeren, beetje warmdstationair warm laten draaien, af en toe gas eraan.
Dan ga je gewoon rijden, op het begin rustig aan. dan zet je hem af, (zorg wel dat ie goed warm is geweest) niet te warm natuurlijk, en dan als de cilinder koud is start je hem weer, weer warm laten draaien, en dan kun je rustig aan voluit.

Het probleem bij de meeste warmlopers is dat ze de tapeindjes voor de cilinder (die moeren) te vast aandraaien, daardoor kan de cilinder niet goed uit zetten op die plekken, en gaat je zuiger op die plekken soort van "klemmen".
Je ziet ook wel eens van die vegen op de wand, dit is bijna altijd op de plek van de tapeindjes.

Conclusie:

Je cilinder moet gewoon een keer goed uitzetten, (klein beetje inlopen moet natuurlijk altijd) maar geen 200km ofzo, dat is onzinnig, en dan kun je rustig aan volgas
maar zorg altijd dat je sproeier groot genoeg is. bij een te kleine sproeier krijg de cilinder minder mengsel en daardoor draait hij met minder vloeistof en olie waardoor hij minder gesmeerd word, hierdoor ontstaan vaak de warmlopers.



hier heb je denk ik wel wat aan


Dit bericht is gewijzigd door puchmaxiralf op 23-2-2008 om 10:08 uur.


maar hoeveel km wel dan?
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 3190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved