Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opfokken Tomos Snor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1173 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48149 - Opfokken Tomos Snor
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 66878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 4-5-2010 22:36 Print reply

Posts: 2077
niemand?
 
Tapvat 4-5-2010 22:42 Print reply

Posts: 324
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
niemand?


Beetje geduld is ook niet verkeerd...
Je kan ook een bromblokje er op zetten, dan blijft dat andere blok standaard voor als je rollerbank tegenkomt en je moet weer origineel laten zien op bureau.
 
hk bergharen 5-5-2010 22:37 Print reply
Posts: 174
Een vriend van mij heeft een technigas uitlaat. Kost wel wat maar 2e hands valt dat ook wel mee. Als je die erop zet en begrenzers eraf haalt loopt die precies 45. Mooie snelheid dus! Stel je moet hem dan orgineel op het burea laten zien is dat zo gedaan

Dit bericht is gewijzigd door hk bergharen op 5-5-2010 om 22:39 uur.
 
BenjaminDG 5-5-2010 22:40 Print reply

Posts: 4605
De snelheid van het voertuig boven de wettelijke bepaling willen brengen mag niet jonge heer

Zijn er geen begrenzingen in inlaat (carb, luchtfilter), uitlaat (prop)?
 
Vlaanderen vrij!
Tim-gpr99 5-5-2010 23:28 Print reply

Posts: 841
Begrenst op de inlaat (9mm ??) , en geknepen op de uitlaatbocht. Van luchtfilter eraf gaat hij wel iets harder ( zitten paar buisjes in) maar hoeft niet perse eraf om hard te gaan. Std tomos snor met begrenzing eruit gaat ongeveer 35, met snelle pijp 45-50, en bromblok gaat nog een stuk harder.
 
GPR50 '99 streetfightert
maik.wolfs 4-11-2010 20:03 Print reply
Posts: 1
hee.

ik wil mijn tomos gaan opvoeren:P

dit is de waarschijlijke setup

70cc athena ajh of 70 cc airsal.
17.5 amal of grotere dell ortho
hpi onsteking
simonini ,technigas next of technigas twin.
race krukas iemand tip welke?
(dit word een tomos voor dagelijks gebruik wil hem tussen de 90 en 70 laten lopen).

gr.
alvast bedankt
 
Robin 1993 4-11-2010 21:26 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maik.wolfs
hee.

ik wil mijn tomos gaan opvoeren:P

dit is de waarschijlijke setup

70cc athena ajh of 70 cc airsal.
17.5 amal of grotere dell ortho
hpi onsteking
simonini ,technigas next of technigas twin.
race krukas iemand tip welke?
(dit word een tomos voor dagelijks gebruik wil hem tussen de 90 en 70 laten lopen).

gr.
alvast bedankt



Waarom gaat iedereen in dit topic over zijn eigen tomos beginnen? , maak dan een eigen topic aan ofzo of gebruik GOOGLE daar staat ook zat opvoer tips voor tomos op
 
!!2 takt!!
JB1 4-11-2010 21:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maik.wolfs
hee.

ik wil mijn tomos gaan opvoeren:P

dit is de waarschijlijke setup

70cc athena ajh of 70 cc airsal.
17.5 amal of grotere dell ortho
hpi onsteking
simonini ,technigas next of technigas twin.
race krukas iemand tip welke?
(dit word een tomos voor dagelijks gebruik wil hem tussen de 90 en 70 laten lopen).

gr.
alvast bedankt


Euhm, een tip, als je hem voor dagelijks gebruik wil hebben.
Waarom dan een HPI ontsteking? Dan heb je kats geen licht meer.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
KX50crosser 5-11-2010 11:23 Print reply
Posts: 14
Ik raad te HPI ontsteking af. Je hebt geen licht meer en alles gaat sneller kapot ( mijn cross ervaring, weet niet of het ook bij wegbrommers zo is! ).
 
Half gas is geen gas!
Melvink 24-5-2011 14:08 Print reply
Posts: 12
kan heel eenvoudig mijn tomos snor type r loopt 45 a 50 met begrenzing in heb spruitstuk, heb een iets kleiner maatje tandwiel achter scheelt 2 kmphm,


wat er aan mijn tomos snor gebeurt is,

begrenzing uit me luchtfilter

kleiner tandwiel niet te klein dan vervalt je trekkracht

brom uitlaat dikke bocht maakt opsich niks uit kan alleen maar beter zijn ivm koude lucht,
,

verder kan je de kop er nog bij pakken, de onsteking ietsjes vervroegen, want in de kop zit een klein inhammetje uit vlak naast de bougie, dus bromkop er op voor meer compressie. werkt heb beste als je de ontsteking erbij pak, en uiteraard kan je dat busje nog uit het spruitsuk halen heb alleen geen zin als je carbrateurgat net zo groot is als dat busje, dus zou er dan een 12a 15 mm carb onderzetten, let op brandstof verbruik word hoger, en je kunt als het goed is nog andere bougiekabel halen de standaar brommerbougie kabel verliest 4% weerstand, als je een gele sportkabel heb verlies je maar 0.1% weerstand maakt niet veel verschil dus valt niet echt op,

voor verdre informatie of vragen reageer graag even op me inbox<

succes en laat even weten als het lukt
 
Snelheid is alles. langzaam is voor mietjes
ChielTZR 24-5-2011 16:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KX50crosser
Ik raad te HPI ontsteking af. Je hebt geen licht meer en alles gaat sneller kapot ( mijn cross ervaring, weet niet of het ook bij wegbrommers zo is! ).


crosservaring of niet, waarom gaat met een HPI alles sneller stuk?
behalve dat het een tikkeltje sneller loopt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
denNLnis 25-5-2011 2:39 Print reply

Posts: 253
iedereen met die bromkoppen, hier in leidschendam gooien we een puch bromkop op een tomos cil en dan trekt het beter werkt perfect mensen, ziet er alleen raar uit als je een zwarte cilinder heb met een zilveren kop, maar wat hittebestendige lak doet wonderen (of je doet er niets aan, dan koelt hij iets beter) verder zou ik een tecnigas eronder zetten want dat ziet er geniaal uit en het trekt leuk op, gewoon 70cc van maken, dikke carb, dan gooi je alles weg en koop je een echte brommer (sorry tomosmensen, schakels zijn vetter)
 
Honda, the power of dreams
Robin 1993 25-5-2011 8:25 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
iedereen met die bromkoppen, hier in leidschendam gooien we een puch bromkop op een tomos cil en dan trekt het beter werkt perfect mensen, ziet er alleen raar uit als je een zwarte cilinder heb met een zilveren kop, maar wat hittebestendige lak doet wonderen (of je doet er niets aan, dan koelt hij iets beter) verder zou ik een tecnigas eronder zetten want dat ziet er geniaal uit en het trekt leuk op, gewoon 70cc van maken, dikke carb, dan gooi je alles weg en koop je een echte brommer (sorry tomosmensen, schakels zijn vetter)



indd, ik gooi ook altijd een puch maxi kop op mijn tomos (wel hd kop) trekt veel beter als die tomos bromkop. Past er zo op, de puch kop is wel wat kleiner maar vind het opzich wel mooi staan.
 
!!2 takt!!
MeMeBot 25-5-2011 11:26 Print reply
Posts: 251
Mijn tomos snor die ik had liep 45 ongeveer, had enkel een ander achter tandwiel erop gezet.
Meer dan dat hoef je er niet aan te doen als je 40/45 wilt kunnen halen.
 
What makes you think it's the way you think it is?
appie_1988 25-5-2011 11:54 Print reply

Posts: 322
mijn tomos loopt net aan 80km/h

Maar om een snor 45 te laten lopen is niet zo moeilijk

-Haal een bormkop
-twv 26-22
-onsteking op bromzetten.
-spuitstuk uitboren
-waar luchtfilter frame in gaat uitboren

dan ben je er al.

je kan nog een ande uit lat
 

Dit topic is 66878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved