Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opfokken Tomos Snor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 989 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48149 - Opfokken Tomos Snor
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 66927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bobson 22-2-2008 21:31 Print topicpost
Posts: 5
Hoe kan je een snor Tomos opvoeren zodat hij ongeveer 40/45 loopt? (zonder andere uitlaat als het kan)

Ik heb mij laten vertellen dat het verschil tussen snor en gewoon bromfiets de cilinderkop is?

Dit bericht is gewijzigd door Bobson op 22-2-2008 om 21:32 uur.
 

Derbi-Olaf 22-2-2008 21:33 Print reply

Posts: 14999
volges my cilinder kop ja en luchtfilter en uitlaat begrenzing?
ben niet zeker
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PimW 22-2-2008 21:39 Print reply
Posts: 270
twv 26-26 of 26-22
brom cilinderkop
ontsteking op bromstand zetten
Spruitstuk ontgrenzen
luchtfilterontgrenzen
bromcarburateur (14/12)

Dan kom je dr wel denk ik zo

met alleen een bromkop heb je enkel meer trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 22-2-2008 om 21:40 uur.
 
larrezz 22-2-2008 21:43 Print reply
Posts: 17
Inderdaad de cilinderkop.
En je kan het busje in het spruitstuk eruit halen, als je niet weet hoe dat moet even berichtje sturen.
je zou een kleiner tandwiel kunnen doen, maar dan neemt de trekkracht af. je kan de begrenzer uit de luchtfilter halen.
Je kan de ontsteking vervroegen. en volgens mij niet meer, behalve dan de uitlaat, maar je gaf al aan dat niet te willen veranderen.
Ik wil eigenlijk wel de rede weten waarom de uitlaat niet?
Heb namelijk zelf een standaard Brommer uitlaat( dikste pijp zonder S bocht) en je ziet het verschil nauwelijks en qua geluid scheelt het ook niks.
 
larrezz 22-2-2008 21:44 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PimW
twv 26-26 of 26-22
brom cilinderkop
ontsteking op bromstand zetten
Spruitstuk ontgrenzen
luchtfilterontgrenzen
bromcarburateur (14/12)

Dan kom je dr wel denk ik zo

met alleen een bromkop heb je enkel meer trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 22-2-2008 om 21:40 uur.



Haha:P je was me net even iets eerder.
Toch wel ongeveer het zelfde verhaal :P
 
Bobson 22-2-2008 21:44 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larrezz
Inderdaad de cilinderkop.
En je kan het busje in het spruitstuk eruit halen, als je niet weet hoe dat moet even berichtje sturen.
je zou een kleiner tandwiel kunnen doen, maar dan neemt de trekkracht af. je kan de begrenzer uit de luchtfilter halen.
Je kan de ontsteking vervroegen. en volgens mij niet meer, behalve dan de uitlaat, maar je gaf al aan dat niet te willen veranderen.
Ik wil eigenlijk wel de rede weten waarom de uitlaat niet?
Heb namelijk zelf een standaard Brommer uitlaat( dikste pijp zonder S bocht) en je ziet het verschil nauwelijks en qua geluid scheelt het ook niks.



Zo'n nieuwe uitlaat kost weer een paar centen... liever niet he, en zeker als het niet zo veel verschil maakt

Bedankt iig! Ik ga het eens proberen
 
rubenzzz 22-2-2008 21:45 Print reply
Posts: 222
Met Bromkop en begrenzing uit spruitsuk gaat hij al 45. Als hij perfect is afgesteld en perfecte bandenspanning Echt waar. Heb er zelf ook een.
 
Quad Power!
Bobson 22-2-2008 21:51 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenzzz
Met Bromkop en begrenzing uit spruitsuk gaat hij al 45. Als hij perfect is afgesteld en perfecte bandenspanning Echt waar. Heb er zelf ook een.


Oke we gaan het zien
 
-Bassie- 22-2-2008 21:53 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenzzz
Met Bromkop en begrenzing uit spruitsuk gaat hij al 45. Als hij perfect is afgesteld en perfecte bandenspanning Echt waar. Heb er zelf ook een.


jij hebt zeker polini bougi vonkjes en helium in je banden.

hier bij brommerzaak deed ik altijd 24 tands achter en we boorde iets in de carburateur en dna liep ie weer super goed.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Frysk 23-2-2008 1:22 Print reply

Posts: 34930
niet moeilijk doen, Tomos blokje kost 30/40,-

gewoon bromblokje kopen en je ouwe verkopen.
 
giggitybyte
Mike-MTX 23-2-2008 9:39 Print reply

Posts: 943
hallo
hoe haal je die begrenzer uit die spruitstuk dan ?
en uit de luchtfilter !?

 
-Tom- 23-2-2008 9:57 Print reply

Posts: 4151
Belangrijkste wordt vergeten, uitlaat vervangen.
Als je zo'n uitlaat hebt met zo'n hele dunne bocht en zo'n S-krul erin, moet je die vervangen voor dezelfde maar dan met rechte bocht. Let op dat je wel de uitlaat met tuitje koopt, en niet die met rechte achterkant en dikke bocht, die lopen niet goed (bocht is té dik)
 
FTS Member
Pezmerga 23-2-2008 11:29 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Belangrijkste wordt vergeten, uitlaat vervangen.
Als je zo'n uitlaat hebt met zo'n hele dunne bocht en zo'n S-krul erin, moet je die vervangen voor dezelfde maar dan met rechte bocht. Let op dat je wel de uitlaat met tuitje koopt, en niet die met rechte achterkant en dikke bocht, die lopen niet goed (bocht is té dik)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bobson
Hoe kan je een snor Tomos opvoeren zodat hij ongeveer 40/45 loopt? (zonder andere uitlaat als het kan)

Ik heb mij laten vertellen dat het verschil tussen snor en gewoon bromfiets de cilinderkop is?

Dit bericht is gewijzigd door Bobson op 22-2-2008 om 21:32 uur.


-Tom- kan wel het belangrijkste zijn, maar deze dude wil het niet vervangen dus is useless te zeggen.
Volgende keer wat beter lezen heh...
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 23-2-2008 12:33 Print reply

Posts: 12846
Waarom dan wel cilinder/carb/ etc. vervangen maar geen uitlaat ?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Derbi-Olaf 23-2-2008 12:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Waarom dan wel cilinder/carb/ etc. vervangen maar geen uitlaat ?

cilinder denk ik ook niet eh,
eigelyk gewoon de begrenzingen eruitflikkeren dat je een soort van bromblokkie krijgt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
guidohildebrand 22-6-2008 23:38 Print reply
Posts: 87
hoe zet je je ontsteking op "brom stand" ? kan iemand mij dit pm'en ?
 

Dit topic is 66927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved