Derbi-Olaf |
22-2-2008 21:33 |
Posts: 14999 |
volges my cilinder kop ja en luchtfilter en uitlaat begrenzing?
ben niet zeker
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
PimW |
22-2-2008 21:39 |
Posts: 270 |
twv 26-26 of 26-22
brom cilinderkop
ontsteking op bromstand zetten
Spruitstuk ontgrenzen
luchtfilterontgrenzen
bromcarburateur (14/12)
Dan kom je dr wel denk ik zo
met alleen een bromkop heb je enkel meer trekkracht.
Dit bericht is gewijzigd door PimW op 22-2-2008 om 21:40 uur.
|
|
|
|
larrezz |
22-2-2008 21:43 |
Posts: 17 |
Inderdaad de cilinderkop.
En je kan het busje in het spruitstuk eruit halen, als je niet weet hoe dat moet even berichtje sturen.
je zou een kleiner tandwiel kunnen doen, maar dan neemt de trekkracht af. je kan de begrenzer uit de luchtfilter halen.
Je kan de ontsteking vervroegen. en volgens mij niet meer, behalve dan de uitlaat, maar je gaf al aan dat niet te willen veranderen.
Ik wil eigenlijk wel de rede weten waarom de uitlaat niet?
Heb namelijk zelf een standaard Brommer uitlaat( dikste pijp zonder S bocht) en je ziet het verschil nauwelijks en qua geluid scheelt het ook niks.
|
|
|
|
larrezz |
22-2-2008 21:44 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PimW
twv 26-26 of 26-22
brom cilinderkop
ontsteking op bromstand zetten
Spruitstuk ontgrenzen
luchtfilterontgrenzen
bromcarburateur (14/12)
Dan kom je dr wel denk ik zo
met alleen een bromkop heb je enkel meer trekkracht.
Dit bericht is gewijzigd door PimW op 22-2-2008 om 21:40 uur.
Haha:P je was me net even iets eerder.
Toch wel ongeveer het zelfde verhaal :P
|
|
|
|
Bobson |
22-2-2008 21:44 |
Posts: 5 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: larrezz
Inderdaad de cilinderkop.
En je kan het busje in het spruitstuk eruit halen, als je niet weet hoe dat moet even berichtje sturen.
je zou een kleiner tandwiel kunnen doen, maar dan neemt de trekkracht af. je kan de begrenzer uit de luchtfilter halen.
Je kan de ontsteking vervroegen. en volgens mij niet meer, behalve dan de uitlaat, maar je gaf al aan dat niet te willen veranderen.
Ik wil eigenlijk wel de rede weten waarom de uitlaat niet?
Heb namelijk zelf een standaard Brommer uitlaat( dikste pijp zonder S bocht) en je ziet het verschil nauwelijks en qua geluid scheelt het ook niks.
Zo'n nieuwe uitlaat kost weer een paar centen... liever niet he, en zeker als het niet zo veel verschil maakt
Bedankt iig! Ik ga het eens proberen
|
|
|
|
rubenzzz |
22-2-2008 21:45 |
Posts: 222 |
Met Bromkop en begrenzing uit spruitsuk gaat hij al 45. Als hij perfect is afgesteld en perfecte bandenspanning Echt waar. Heb er zelf ook een.
|
|
Quad Power! |
|
Bobson |
22-2-2008 21:51 |
Posts: 5 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubenzzz
Met Bromkop en begrenzing uit spruitsuk gaat hij al 45. Als hij perfect is afgesteld en perfecte bandenspanning Echt waar. Heb er zelf ook een.
Oke we gaan het zien
|
|
|
|
-Bassie- |
22-2-2008 21:53 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubenzzz
Met Bromkop en begrenzing uit spruitsuk gaat hij al 45. Als hij perfect is afgesteld en perfecte bandenspanning Echt waar. Heb er zelf ook een.
jij hebt zeker polini bougi vonkjes en helium in je banden.
hier bij brommerzaak deed ik altijd 24 tands achter en we boorde iets in de carburateur en dna liep ie weer super goed.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Frysk |
23-2-2008 1:22 |
Posts: 34930 |
niet moeilijk doen, Tomos blokje kost 30/40,-
gewoon bromblokje kopen en je ouwe verkopen.
|
|
giggitybyte |
|
Mike-MTX |
23-2-2008 9:39 |
Posts: 943 |
hallo
hoe haal je die begrenzer uit die spruitstuk dan ?
en uit de luchtfilter !?
|
|
|
|
-Tom- |
23-2-2008 9:57 |
Posts: 4151 |
Belangrijkste wordt vergeten, uitlaat vervangen.
Als je zo'n uitlaat hebt met zo'n hele dunne bocht en zo'n S-krul erin, moet je die vervangen voor dezelfde maar dan met rechte bocht. Let op dat je wel de uitlaat met tuitje koopt, en niet die met rechte achterkant en dikke bocht, die lopen niet goed (bocht is té dik)
|
|
FTS Member |
|
Pezmerga |
23-2-2008 11:29 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Belangrijkste wordt vergeten, uitlaat vervangen.
Als je zo'n uitlaat hebt met zo'n hele dunne bocht en zo'n S-krul erin, moet je die vervangen voor dezelfde maar dan met rechte bocht. Let op dat je wel de uitlaat met tuitje koopt, en niet die met rechte achterkant en dikke bocht, die lopen niet goed (bocht is té dik)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bobson
Hoe kan je een snor Tomos opvoeren zodat hij ongeveer 40/45 loopt? (zonder andere uitlaat als het kan)
Ik heb mij laten vertellen dat het verschil tussen snor en gewoon bromfiets de cilinderkop is?
Dit bericht is gewijzigd door Bobson op 22-2-2008 om 21:32 uur.
-Tom- kan wel het belangrijkste zijn, maar deze dude wil het niet vervangen dus is useless te zeggen.
Volgende keer wat beter lezen heh...
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
23-2-2008 12:33 |
Posts: 12846 |
Waarom dan wel cilinder/carb/ etc. vervangen maar geen uitlaat ?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Derbi-Olaf |
23-2-2008 12:35 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
Waarom dan wel cilinder/carb/ etc. vervangen maar geen uitlaat ?
cilinder denk ik ook niet eh,
eigelyk gewoon de begrenzingen eruitflikkeren dat je een soort van bromblokkie krijgt
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
guidohildebrand |
22-6-2008 23:38 |
Posts: 87 |
hoe zet je je ontsteking op "brom stand" ? kan iemand mij dit pm'en ?
|
|
|
|