Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ori cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48140 - Ori cilinder tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sparco puch 22-2-2008 14:16 Print topicpost
Posts: 84
heey,, is de orginele cilinder van am6 ( volgens mij gila 1 maar kan ook zijn dat ik een gila 2 heb )
is deze beetje tune baar?

ik heb veel aan puchjes gewerkt en schakel is natuulijk heel wat anders,
bij puch kan je op 67,5% van de booring ( uitlaat ) zitten,
werkt dit ook bij de deze cilinder

dus wie kan wat tip's / hints geven over het tunen van deze cilinder ( uitlaat poort vergroten bijv)

ik wil veel koppel

mvg martijn
 

cuene 22-2-2008 15:12 Print reply

Posts: 201
dit is gewoon hetzelfde als puch je kunt inderdaad maar tot 67% gaan omdat dit namelijk ook een ovale uitlaatpoort is je zou denk ik beter het uitlaat oppervlakte groter maken maar niet hoger anders heb je een te hoge blowdown waardoor de brommer te zenuachtig word. ik raad je aan met time areas te werken dit werkt echt fijn als je problemen hebt inbox me maar ff
 
sparco puch 22-2-2008 15:19 Print reply
Posts: 84
heey, bedankt voor de snelle reactie,

oke dus wle naar 67% , volgens mij is hij ovaal ja, maar aan de hoogt was ik niets vanplan te doen, omdat dan je timing anders uitkomt, ( al eens gemerkt met een puchje )
maar wat raad je nog meer aan?
gewoon de poort breedte opmeten en dan met 67% verlengen, dus aan bijde kanten ( de helft van het totaal ) uit vijlen / dremelen,

daarna de poort nog polijsten?
of wat groter maken na onderen toe, dus een grotere opening?


mvg martijn

edit: ook hogedruk kop lijkt me :P

Dit bericht is gewijzigd door sparco puch op 22-2-2008 om 15:20 uur.
 
erwin fs1 22-2-2008 15:22 Print reply

Posts: 897
en alle begrenzers er uit natuurlijk
 
vake bej te bange....
sparco puch 22-2-2008 15:25 Print reply
Posts: 84
dat is al gebeurt, de begrensing is al uit de uitlaat, en ook uit de inlaat deze is vervangen door 4 kleps mallosie membraam en 19 mm dellortho,
 
cuene 22-2-2008 15:27 Print reply

Posts: 201
na onder heeft geen zin omdat als de zuiger onder staat hij gelijk staat met de uitlaatpoort hogedruk kop werkt ook en een 17,5 carb werkt ook leuk de inlaat timing veranderen is ook een optie de spoelers zou ik van af blijven hiervoor moet je toch wat kunnen met een dremel. wil je dit wel kun je ook de spoelers hoger maken heb je een lagere blowdown waardoor je powerband eerder begint wat gunstig is omdat je meer koppe wilt.
 
cuene 22-2-2008 15:28 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cuene
na onder heeft geen zin omdat als de zuiger onder staat hij gelijk staat met de uitlaatpoort hogedruk kop werkt ook en een 17,5 carb werkt ook leuk de inlaat timing veranderen is ook een optie de spoelers zou ik van af blijven hiervoor moet je toch wat kunnen met een dremel. wil je dit wel kun je ook de spoelers hoger maken heb je een lagere blowdown waardoor je powerband eerder begint wat gunstig is omdat je meer koppe wilt.



carb had je dus al vervange:P

 
sparco puch 22-2-2008 15:31 Print reply
Posts: 84
ja, 19 mm dellortho phbg of zow:P ( de inschuif variant )
okee, nou mijn dremel skillzz zijn niet sleg ( kuch kuch eigendunk ) maar heb wel vaker een puch cilinder getuned, en ook wel vaker gedremeld,,

maargoed, dan lijkt mij het beste eerst een poortmap te maken, en dan 67% afmeten en hoeveel mm zouden de spoelers dan omhoog moeten?

mvg
 
cuene 22-2-2008 15:35 Print reply

Posts: 201
dat zou je op je poortmapje moeten bekijken denk niet tevel 1 a 2 mm meschien meer. wat ik al zij het beste gebruik je time areas dit werkt erg fijn kun je berekenen tot hoeveel toeren je gaat door het oppervlakte de vorm kun je dus zelf bepalen.
 
sparco puch 22-2-2008 15:37 Print reply
Posts: 84
oke, en deze time area's vind ik / zoek ik / haal ik waar ?
 
Sypie_Honda 22-2-2008 15:38 Print reply

Posts: 13830
in dit topic staat veel info over TA's

http://www.2stroke-t...ead.php?threadid=905


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
sparco puch 22-2-2008 16:14 Print reply
Posts: 84
heb net de faq over de time area's door gelezen, dat me wel wat

heefd iemand misschien een goede voor me ? veel koppel in een ori cilinder
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 22-2-2008 16:24 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
in dit topic staat veel info over TA's

http://www.2stroke-t...ead.php?threadid=905




Link kan je niet openen als je niet aangemeld ben.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Sypie_Honda 22-2-2008 16:27 Print reply

Posts: 13830
http://www.2stroke-t...gemeen/Time_area.doc

dit is anders ook wel een mooi stukje.

of wil die ook nie?

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 22-2-2008 om 16:27 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
sparco puch 22-2-2008 16:30 Print reply
Posts: 84
@ gary moet je je gewoon registreren
@ sypie_honda dat staat ook gewoon in de faq
 
cuene 22-2-2008 16:49 Print reply

Posts: 201
dit moet je maar eens doornemen zeer intressant als het niet lukt inbox me maar

http://www.heereseng...rlands/cilinder.html
 

Dit topic is 2493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved