Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koso digitale teller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48125 - Koso digitale teller
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 21-2-2008 18:04 Print topicpost

Posts: 572
Ik ben m'n Koso XR-SR Digitaal aan het aansluiten maar nu heb ik hem direct op me contact slot en bij het tussen stukje meet ik ook ongeveer 7volt. en me accu geeft ook zoiets als ik hem daar direct meet. Waardoor denk ik me teller niet aan wil ( want die krijg ik echt niet aan!? want hoor deze automatisch aan te gaan zodra dr stroom op staat? want dr is wel een aan en uit manier voor!) weet iemand wat? of heeft hier ervaring mee? Hoop Snel reactie te krijgen.
 

xps80sm 21-2-2008 18:06 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
Ik ben m'n Koso XR-SR Digitaal aan het aansluiten maar nu heb ik hem direct op me contact slot en bij het tussen stukje meet ik ook ongeveer 7volt. en me accu geeft ook zoiets als ik hem daar direct meet. Waardoor denk ik me teller niet aan wil ( want die krijg ik echt niet aan!? want hoor deze automatisch aan te gaan zodra dr stroom op staat? want dr is wel een aan en uit manier voor!) weet iemand wat? of heeft hier ervaring mee? Hoop Snel reactie te krijgen.


zodra je je brommer start hoor hij aan te gaan als je hem goed aan hebt gesloten
 
please come rate my project:)
mrgforce 21-2-2008 18:08 Print reply

Posts: 572
ook als ie maar 7 volt geeft? en geeft je accu nou dc of ac?
 
oenoehoofd 21-2-2008 18:08 Print reply

Posts: 17851
Je accu geeft gelijkstroom.





tog?

Dit bericht is gewijzigd door oenoehoofd op 21-2-2008 om 18:09 uur.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
mrgforce 21-2-2008 18:09 Print reply

Posts: 572
dr zit een omvormer van wissel naar gelijk en je acuu was volgens mij gelijk en je dynamo wissel maar wat was dat ook al weer ac of dc?

Heeft iemand ervaring met zo'n ding ?

 
xps80sm 21-2-2008 18:11 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
dr zit een omvormer van wissel naar gelijk en je acuu was volgens mij gelijk en je dynamo wissel maar wat was dat ook al weer ac of dc?

Heeft iemand ervaring met zo'n ding ?



ac = alternative current is wisselspanning
dc = is direct current is gelijk
 
please come rate my project:)
mrgforce 21-2-2008 18:12 Print reply

Posts: 572
oke thanks! Dan zal ik eerst ff me schakeling van me contact slot na kijken. en anders direct proberen.
 
mrgforce 21-2-2008 18:53 Print reply

Posts: 572
Oke ik krijg hem zover dat ie nu aangaat als ik me contact omdraai maar dan krijg ik me brommer niet gestart!? als ik eerst de brommer start en dan de teller aansluit valt ie uit... wat is er mis? (homda mtx, Heb hem op de zwart/witte draad vat het contact slot zitten en op het groene draad wat uit me schakelblokje komt. ( massa voor de oude teller) weet iemand iets?
 
ikkejw 21-2-2008 18:59 Print reply

Posts: 9886
heb je wel een 12V accu/spanningsregelaar? of werkt ie op 6v

enne ik neem aan dat die teller DC moet hebben.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mrgforce 21-2-2008 19:44 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
heb je wel een 12V accu/spanningsregelaar? of werkt ie op 6v

enne ik neem aan dat die teller DC moet hebben.



Die teller moet idd dc hebben. en dr zit een normale accu op en die is 7v dacht ik . maar heb gekeken op de tekening en dan zit ie op het zelfde draad die naar me cdi loopt en daar pakt ie de stroom van af.maar hij moet de stroom tog kunnen delen!?
 
ikkejw 21-2-2008 19:46 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



Die teller moet idd dc hebben. en dr zit een normale accu op en die is 7v dacht ik . maar heb gekeken op de tekening en dan zit ie op het zelfde draad die naar me cdi loopt en daar pakt ie de stroom van af.maar hij moet de stroom tog kunnen delen!?



ik denk dat je een 12V accu moet hebben.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mrgforce 21-2-2008 19:49 Print reply

Posts: 572
En dan zou die goed moeten lopen? dus teller aan en brommer kan meteen starten? want volgens mij heb ik hem wel gewoon goed aangesloten!
zal wel ff foto maken voor meer duidelijkheid!
 
mrgforce 21-2-2008 20:04 Print reply

Posts: 572


Groen is massa
zwart is plus

en de letters waren weggevaagd van me accu. maar waren iets groene letters en hij is max ongeveer 7v dus ff zoeken bij motoimport en het is een 6v accu. dus als er een 12v. accu opkomt zou het probleem weg moeten zijn? want dan heeft em cdi 6v en me teller ook dus levert ie genoeg vermogen om aangesloten te worden op die kabel lijkt mij!?


heb net me scooter accu dr op gehad(12v.) en toen viel die nog steeds uit zodra ik hem aanzette.... dus hij pakt gewoon de stroom weg als ik hem aanzet terwijl die volgens mij in parralel staat geschakelt dus zou niet uit mogen maken. of moet ik hem ergens anders op zetten??

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 21-2-2008 om 20:43 uur.
 
dirtbag 21-2-2008 21:01 Print reply
Posts: 76
Als dit over een mtx-sh uit je profiel gaat, deze hoort 12 volt te hebben, dus als je op de accu 7 volt meet dan is dit niet genoeg voor de rest van de brommer (kan die wel mee lopen denk ik)

waarschijnlijk heeft die teller minimaal iets van 9 of 10 volt nodig als hij is ontworpen voor 12 volt.

Heb je de teller niet aangesloten dat deze de de uitschakel kring sluit? dus dat je met de teller zelf de brommer uitzet? want daar lijkt het op. probeer eens om de teller los te koppelen, probeer dan of de brommer weer wil lopen.

als hij dat wil, sluit dan de + pool van de teller direct op de accu aan door middel van een snoer. kijk dan of de teller werkt, en of de brommer wil lopen.

ik denk dat je de teller het beste kunt aansluiten op een snoertje dat waarschijnlijk van de contactslot naar je verlichtingsknop loopt, dit is een geschakelde plus, wat inhoud dat als de brommer uitstaat er geen stroom op staat en als hij op contact staat wel.

je kunt hem trouwens ook op de aansluiting van je koplamp zetten, dan staat hij aan als je je licht aan hebt.

mvg

db
 
Henk MT5 21-2-2008 22:11 Print reply
Posts: 31
wat dirtbag zegt, sluit hem aan op het draadje wat van je contactslot naar je lichtschakelaar loopt. dit is de dc die naar je toeter geschakeld word. sluit hem niet aan op draden van je lich want dat is ac. Voor meer duidelijkheid bekijk het stroomschema (voor mtx-sh)

Dit bericht is gewijzigd door Henk MT5 op 21-2-2008 om 22:12 uur.
 
niet langer lullen dan je pik groot is
mrgforce 21-2-2008 22:54 Print reply

Posts: 572
Ik heb hem nu staan op de plus pool en zodra ik de contactslot uit zet dan Dooft ie heel langszaam ( alsof de reserve stroom wegloopt) en normaal als je hem goed schakelt moet ie meteen uit gaan. maar met welke draad moet ik dan hem verbinden? moet t dan de zwarte zijn ? ( niet de zw/w)

Net ff gekeken. dan zou ik de bruin/witte moeten hebben maar me licht gaat meteen aan als er stroom op staan dus staat me teller pas aan als ik met stadslicht rij.. is er geen andere ?

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 21-2-2008 om 23:00 uur.
 

Dit topic is 4174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved