Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vraagjes over NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48122 - Vraagjes over NSR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CSM-101 21-2-2008 17:21 Print topicpost

Posts: 10
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en de reden is dat ik jullie hulp nodig heb voor een aantal dingen.

Ik heb een honda nsr met een nieuwe 70cc Parmakit cilinder. Ik heb onlangs ook een ander blok gekocht omdat de oude kut was. Nu moet ik nog afstellen e.d.

Het grootste probleem is met de choke. De choke moet constant uit getrokken worden, anders slaat hij af. Ook tijdens het rijden. Dus betekent dat ik de hele tijd mijn hand aan de choke knop moet houden! En als ik de choke dus vasthoud dan nog 'sputtert' hij bij het optrekken. En als ik bv 7000 toeren blijf rijde dan blijft ie ook sputteren.

Nog een probleem is dat hij in de 4e versnelling niet wil doortrekken. 1e en 2e versnelling trekt ie als een lier maar daarna wil hij niet echt meer. (alleen met slippende koppeling kom ik goed voorruit)

Laatste vraag Ik ben vergeten te onthouden waar de buisjes en nippeltjes op het spruitstuk, vlotter voor is? Op de carb en de vlotter zitten wat aansluitinkjes maar ik weet nie meer welk slangetje waar naartoe moet En ook bij die gasregelaar daaronder zit een buisje waar een slang op moet. Ajb help!

Bedankt alvast!

Dit bericht is gewijzigd door CSM-101 op 21-2-2008 om 17:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door CSM-101 op 25-2-2008 om 23:26 uur.
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 17:22 Print reply

Posts: 10560
afstellen.

grotere sproeier erin knallen zowiezo.

evt tandwiel verhouding aanpassen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-2-2008 om 17:23 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
sabar 21-2-2008 17:22 Print reply
Posts: 320
Dat probleem van die shoke is gouw te verhelpen door een grotere sproeier in je carburateur te doen. Mischien lost dan het andere probleem zich vanzelf op ?
 
CSM-101 21-2-2008 17:27 Print reply

Posts: 10
@ crossgek & sabar

ik heb een paar sproeiers liggen met de maten 80 85 90 95 maar die lijken me sowieso te klein. Heb er nu één inzitten waar geen maat op staat? Is dat een originele dan ofzo?
 
sabar 21-2-2008 17:28 Print reply
Posts: 320
Staat op de zijkant ook geen maat ? En anders fftjes specifiek je setup: carburateur, uitlaat, cilinder, luchtfilter, ...

Kunnen we ffjtes zeggen welke je ongeveer ff meot kopen.
 
CSM-101 21-2-2008 17:36 Print reply

Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Staat op de zijkant ook geen maat ? En anders fftjes specifiek je setup: carburateur, uitlaat, cilinder, luchtfilter, ...

Kunnen we ffjtes zeggen welke je ongeveer ff meot kopen.


Oké, ik heb standaard uitlaat met een polini einddemper, Parmakit 70cc cilinder + zuiger, standaard luchtfilter en carb is volgens mij 19mm Keihin. Maar dat kan ik nog ff nakijken.
 
erwinko 21-2-2008 17:45 Print reply

Posts: 1012
die nippel op je spruitstuk is voor de olie pomp.
gewoon afdichten en mengsmering tanken.

dan nog eens kijken hoe hij rijdt, waarschijnlijk een stuk beter al.
en dan pas moet je met sproeier maten gaan kloten
 
CSM-101 21-2-2008 18:49 Print reply

Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
die nippel op je spruitstuk is voor de olie pomp.
gewoon afdichten en mengsmering tanken.

dan nog eens kijken hoe hij rijdt, waarschijnlijk een stuk beter al.
en dan pas moet je met sproeier maten gaan kloten



Oke bedank, hij loopt al op mengsmering dus alleen dat ding ff dichten. Eens zien of dat al beter gaat.
 
CSM-101 25-2-2008 23:29 Print reply

Posts: 10
Heb geprobeerd om het buisje bij het spruitstuk af te dichten maar zonder resultaat.. Ik heb wel een andere choke erin gedraait een tijdje geleden, maar das precies dezelfde daar kan het toch niet aan liggen lijkt me? :S
 
Rick_koningslust 25-2-2008 23:32 Print reply

Posts: 1467
ik zal gewoon eens een stuk grotere sproeier erin zetten,
en controleren op valse lucht
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Banaan 26-2-2008 8:22 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
ik zal gewoon eens een stuk grotere sproeier erin zetten,
en controleren op valse lucht


en controleren op valse lucht doe je door wanneer je brom stationair loopt, deo rond de cil/carb etc te spuiten, als die dan hoger/lager stationair gaat draaien heb je valse lucht.
 
CSM-101 26-2-2008 13:13 Print reply

Posts: 10
Ok, ik ga vandaag andere sproeier halen. En had ook net deo nodig dus dat komt goed uit Thnx
 
CSM-101 29-2-2008 3:50 Print reply

Posts: 10
Oké ik heb nu sproeier 110 115 en 120 gehaald en 115 er in gezet. Hij loopt nu wel aardig, als ik vol in de toeren trek vanaf de 1e versnelling tot de 4e is er niks an de hand. Maar als ik rustig optrek en naar de 4 schakel en volgas wil geven doet ie niks.. Nog grotere of kleiner? Of is het iets anders?
 
nsr_boer 16-3-2008 18:20 Print reply

Posts: 39
wat doet ie dan valt ie dan dood?
of sputterd ie nog

als ie nog sputterd groter sproeiertje probere
als ie dood valt dan is je sproeier te groot
 
CSM-101 20-3-2008 14:51 Print reply

Posts: 10
Hij sputterd niet, maar hij blijft zeg maar net onder zijn ideale toerental zitten. Dat heb ik alleen als ik rustig optrek. Als ik doortrek dan blaast ie wel door maar na een tijdje topsnelheid (30 seconden ofzo) dan valt ie indd dood. Dan moet ik ff met het gas spelen en wil die weer verder.
 
fs180 20-3-2008 14:59 Print reply

Posts: 1346
dan is je afstellinjg nog niet goed
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP

Dit topic is 860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved