Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blokken mb5/mtm oud/nieuw ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4812 - blokken mb5/mtm oud/nieuw ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 22-7-2002?22:00 Print topicpost
Posts: 1054
Weet iemand waarom er verschil zit in carters? Ik heb een model met vloeiend carter (bij krukas) en een waar in geslepen is vanuit de fabriek. Tevens valt me op dat aan de kant van de koppeling andere gietranden zitten. En het andere is daar perfect afgewerkt. Er is duidelijk een andere mal gebruikt om het carter te maken. Misschien is de mal ooit aangepast in de loop der jaren? Weet iemand waar dat blok onder hoort? Ik heb al het vermoeden dat er verschillende versnellingsbak verhoudingen zijn. En ik heb zelf 2 vliegwielen liggen voor een mb5. Een oud model en een die lijkt op die van een mbx/nsr. Volgens dekker is dat model vliegwiel op nieuwe mb's geleverd. Vliegwiel maakt voor prestaties niets uit. Maar carter maakt wel degelijk uit en versnellingsbak ook....

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

The D 23-7-2002?13:16 Print reply
Posts: 181
het vliegwiel maken echt wel uit qua prestaties..
Kijk maar naar zo'n binnenrotor onsteking... die heeft zo'n vaag vliegwiel en daarmee heeft je motor minder lasten en istie net ietsjes sneller.

[This message is edited by The D Blommmm... on 23-7-2002 13:19]
 
Greetings Tha D !
Blukaap 23-7-2002?13:26 Print reply

Posts: 10006
jah, klopt perfect, maar daar had ie het niet over .

Maar ik had op m'n MT hetzelfde vliegwiel als m'n SH nu en die doen het allebei goed, ik weet alleen niet meer zeker of de magneten nou wel of niet anders stonden tov de spie.

En verschil in de versnellingsbak kan kloppen, volgens mij is bij sommige blokken de 4 een stuk korter dan bij andere.
 
Bastila is lief
Blorn 23-7-2002?13:53 Print reply

Posts: 13825
als je nou ff de bloknummers vergelijkt dan weet je welke oud en nieuw is.. mayb zit er verschil in de bak zodat ie makkelijker te begrenzen was oid??
 
marcel 28-7-2002?11:10 Print reply

Posts: 1533
Inderdaad kijk gewoon naar je bloknummer begint het nummer met 51 dan weet je dat het een van de laatste blokken is. alle nummers daaronder zijn wel op internet te vinden maar die weet ik niet uit me hoofd.
 

Dit topic is 642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved