Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - watergekoelde 110/125 op MT/B blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48117 - watergekoelde 110/125 op MT/B blok
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 4-3-2008 14:56 Print reply

Posts: 1061
maar ik krijg denk ik ook lang niet al het vermogen van een cr

ik wil ook de originele ontsteking houden voor de eventuele waterpomp (al betwijfel ik of de ontsteking genoeg vermogen levert voor de pomp)
en voor de verlichting.

en als de koppeling blijft slippen, kan ik hem altiet nog iets af voeren. scheelt ook weer in de levensduur

en kan ook nog een waterpomp van een minarelli erop knopen.

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 4-3-2008 om 15:10 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Frysk 4-3-2008 15:41 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
maar ik krijg denk ik ook lang niet al het vermogen van een cr

ik wil ook de originele ontsteking houden voor de eventuele waterpomp (al betwijfel ik of de ontsteking genoeg vermogen levert voor de pomp)
en voor de verlichting.

en als de koppeling blijft slippen, kan ik hem altiet nog iets af voeren. scheelt ook weer in de levensduur

en kan ook nog een waterpomp van een minarelli erop knopen.

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 4-3-2008 om 15:10 uur.

accu he
 
giggitybyte
ikkejw 4-3-2008 15:45 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

accu he



accu leeg, brommer dood
 
Preserve nature - Always wear a helmet
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-3-2008 15:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



accu leeg, brommer dood


als je een lc cilinder ed op je mt bouwt zou ik zowiezo even een tempmeter ed monteren..
zie je snel genoeg als er iets uit de hand loopt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
vroembroem 4-3-2008 15:59 Print reply
Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
nou ik ben er uit. het wordt een cr 125 cilinder van 83 of 84 t/m 86.

nu nog het verhaal koppeling... iemand ervaring met het verbeteren van je koppeling? veertjes/andere platen en dergelijke?

wat zit er trouwens standaard onder een mb8? 4 platen meen ik...



koppeling is denk ik niet zo'n groot probleem. of je kan een koppeling van een cr80 uit '81 plaatsen of je kan de originele mt8 koppeling uitdraaien naar 5 plaaten en dan sterkere veren. moet denk ik wel genoeg zijn.

wat is trouwens de slag van zo'n cr125 cilinder uit 83 t/m 86?
vind ik zelf ook wel interessant

ohja misschien polini ontsteking ombouwen, voor betere gasreactie. polini is vergelijkbaar met hpi qua prestaties maar heeft ook een hele goede licht spoel die je ook kan gebruiken voor aandrijven van de waterpomp.

Dit bericht is gewijzigd door vroembroem op 4-3-2008 om 16:03 uur.
 
Markjo 4-3-2008 18:56 Print reply

Posts: 1061
ja zat ook aan alleen een accu te denken, maar heb geen zin om elke keer m'n accu op te laden en als 't een beetje gezellig in de kroeg is wil ik ook in 't donker naar huis kunnen.

en die temp meter gaat er ook zeker opkomen, dat is het eerste wat ik doe

en van die koppeling dat is nuttige info! ik weet niet precies hoe lang de slag van een cr125 is, maar begreep van een lid hier op het forum dat het te doen en al gedaan is.

en voor die ontsteking, dat zou kunnnen, maar ik denk dat de gasreactie toch al flink is
en dat zou eventueel altijd later nog kunnen, eerst nog een beetje low budget proberen

maar iig bedankt voor de reacties!
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 3547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved