Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - watergekoelde 110/125 op MT/B blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1262 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48117 - watergekoelde 110/125 op MT/B blok
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Kevin - 22-2-2008 14:04 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
met natuurlijk je poort timing e.d. in beschouwing gehouden.
is ook wel een idee ja.

wordt vervolgd!

edit:
nog ff over die herrie die wel of niet van je koelribben afkomen:

waarom zitten er dan vaak van die rubberen blokjes tussen je koelribben gemept? voor de sier?
of kan dat zijn tegen resonantie en evt breuk van de ribben

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 22-2-2008 om 13:21 uur.


Resonantierubbers, ook tegen de herrie. Ik heb ze eraf gehaald omdat er dan meer lucht langs kan stromen, maakt wel meer herrie nu.
 
honda fryslan 23-2-2008 18:25 Print reply

Posts: 1914
sorry voor de late reactie, maar ik heb idd een externe waterpomp.. gewoon zo'n 12V pompje.. gehaald bij de caravanboer..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Markjo 25-2-2008 13:15 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je denkt dat de koelribben geluid maken


die maken dus geluid ja

en van die pompjes hebbie die ook op 6v?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 25-2-2008 om 13:15 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
christianos 25-2-2008 13:37 Print reply

Posts: 20445
ja
 
Markjo 25-2-2008 16:06 Print reply

Posts: 1061
zit ook eens te denken aan een minarelli waterpomp...
die zit gewoon op de deksel gemonteerd. met een kleine aanpassing kan je die ook op het vliegwiel van je mt prakken.

met natuurlijk wel vermogenverlies, oja en misschien niet toepasbaar bij een binnenrotor?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
bart de scootergek 25-2-2008 16:09 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
zit ook eens te denken aan een minarelli waterpomp...
die zit gewoon op de deksel gemonteerd. met een kleine aanpassing kan je die ook op het vliegwiel van je mt prakken.

met natuurlijk wel vermogenverlies, oja en misschien niet toepasbaar bij een binnenrotor?


Heb het hier wel eens gezien, er is hier een user die zon minarelli waterpomp op een mt vliegwiel gekregen heeft.

Hpi moet niet uitmaken, bij minarelli kun je ze toch ook gewoon op een hpi monteren.

edit: snap trouwens niet waarom je dan niet gewoon elektrische pomp pakt, is een stuk gemakkelijker te maken. Daarnaast is een mt met weinig handelingen gewoon op 12v te krijgen, dus dat is ook geen argument.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 25-2-2008 om 16:11 uur.
 
Honda RC-33
Markjo 25-2-2008 16:22 Print reply

Posts: 1061
wie weet er een crossmotor met ongeveer dezelfde slag als een MB8 (50.8)
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 25-2-2008 16:30 Print reply

Posts: 1061
is dat zo?
das nieuw voor mij vertel! vertel!
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Sypie_Honda 25-2-2008 16:36 Print reply

Posts: 13830
weet wel dat een CR125 uit 79 een slag van 50 half ofzo heeft. dit is alleen wel luchtgekoeld. maar miss komt het overeen met een paar jaren later.

en john huijben had de slag van een MB8 blok op 49.5 gemeten
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Markjo 25-2-2008 16:42 Print reply

Posts: 1061
ja heb wel ergens anders gelezen dat ie 49.5 is, maar 50.8 kom ik vaker tegen...

iemand die mij kan verlichten?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Sypie_Honda 25-2-2008 16:53 Print reply

Posts: 13830
de alleen schuifmaat denk ik

12V op MT is heel gemakkelijk. ff een gelijkrichter van NSR kopen. witte en gele draad uit blok er in, 12V eruit.

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Markjo 25-2-2008 18:23 Print reply

Posts: 1061
goeie zaak!
Levert die ontsteking wel genoeg vermogen om de 12V pomp aan te sturen?

en de lichtspoel van zo'n HPI geeft natuurlijk ook niet denderend veel. ik ga ff op speurtocht

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 26-2-2008 om 12:23 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
mtx_man125 3-3-2008 16:31 Print reply
Posts: 55
Mij is het ook gelukt ( 125 cc Athena ) effe wah kotteren en klaar ben je.
Oh ik heb een mtx 80r gaat goed maar met een mtx ot of nsr kan het ook

 
Markjo 4-3-2008 14:31 Print reply

Posts: 1061
nou ik ben er uit. het wordt een cr 125 cilinder van 83 of 84 t/m 86.

nu nog het verhaal koppeling... iemand ervaring met het verbeteren van je koppeling? veertjes/andere platen en dergelijke?

wat zit er trouwens standaard onder een mb8? 4 platen meen ik...

 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-3-2008 14:34 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
nou ik ben er uit. het wordt een cr 125 cilinder van 83 of 84 t/m 86.

nu nog het verhaal koppeling... iemand ervaring met het verbeteren van je koppeling? veertjes/andere platen en dergelijke?

wat zit er trouwens standaard onder een mb8? 4 platen meen ik...



mischien leuk om te weten
een cr 125 heeft een 8plaats koppeling met een grotere diameter als een mt koppeling.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 3523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved