Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - watergekoelde 110/125 op MT/B blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48117 - watergekoelde 110/125 op MT/B blok
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 20:16 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo

de keuze voor LC is voornamelijk het geluid ja. vind die waaiers altijd net een stel nagels over het krijtbord.


.


je denkt dat de koelribben geluid maken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 20:20 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je denkt dat de koelribben geluid maken


ja wat anders?

ok, de wind die langs de koelribben gaat maar das zelfde
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
driver004 21-2-2008 20:22 Print reply

Posts: 3418
en elke ac mt5/mb5 tikt of ratelt eenn lc bijna nooit

(zal wel te maken hebben met die gare 50cc ac carters..)
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 20:22 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ja wat anders?

ok, de wind die langs de koelribben gaat maar das zelfde


een ac cilinder maakt meer herrie omdat hij gemaakt is om de warmte van de wand zosnel mogelijk aan de buitenlucht af te geven.. en dus weinig geisoleerd is.

een lc heeft dikkere cilnder , koelvloeistof en weer een wand. daarom zijn deze duidelijk stiller.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
en elke ac mt5/mb5 tikt of ratelt eenn lc bijna nooit

(zal wel te maken hebben met die gare 50cc ac carters..)


dit veranderd dus ook niet door een andere cilinder erop te beunen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-2-2008 om 20:22 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 20:23 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


een ac cilinder maakt meer herrie omdat hij gemaakt is om de warmte van de wand zosnel mogelijk aan de buitenlucht af te geven.. en dus weinig geisoleerd is.

een lc heeft dikkere cilnder , koelvloeistof en weer een wand. daarom zijn deze duidelijk stiller.

[...]


dit veranderd dus ook niet door een andere cilinder erop te beunen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-2-2008 om 20:22 uur.


ook dat ja
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 20:25 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ook dat ja


vooral dat..

een scooter met geforceerde koeling maakt niks geen ander geluid met of zonder de plastic kapjes om de cilinder... hoogstens iets meer , maar als de koelribben of de wind erlangs zou fluiten of iig "het ac"geluid maakt zou je dat direct moeten horen...

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-2-2008 om 20:25 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx_owned 21-2-2008 20:27 Print reply

Posts: 2183
geluid scheelt haast nix, rijd op lc honda en ac honda, verschil is echt haast niet merkbaar.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
bart de scootergek 21-2-2008 20:34 Print reply

Posts: 8916
Ok, zullen we het weer hebben over het topiconderwerp ipv lc/ac discussie.
 
Honda RC-33
Derbi-Olaf 21-2-2008 21:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


andere slag is ook op te lossen met ophoogplaat
of cillinder afdraaien (@voet of @ kop)

hiermee pas je je slag toch niet aan maar verander je enkel je timingen?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
driver004 21-2-2008 21:20 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

hiermee pas je je slag toch niet aan maar verander je enkel je timingen?



ook dat
maar kan je igg wel rijden met kortere slag of langere
(of het gunstig is ..)
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
ikkejw 21-2-2008 21:44 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

hiermee pas je je slag toch niet aan maar verander je enkel je timingen?




als je een cilinder hebt met een kortere slag dan je krukas, kun je er een ophoogblokje onder zetten zodat je deck netjes rond 1mm komt te liggen.

dan kun je je poorten omlaag trekken, maar dan krijg je hele hoge timingen.

heeft je krukas een kortere slag, dan kun je een stuk van de cilinder afdraaien.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 21-2-2008 21:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



als je een cilinder hebt met een kortere slag dan je krukas, kun je er een ophoogblokje onder zetten zodat je deck netjes rond 1mm komt te liggen.

dan kun je je poorten omlaag trekken, maar dan krijg je hele hoge timingen.

heeft je krukas een kortere slag, dan kun je een stuk van de cilinder afdraaien.

dat snap ik
hij zei : andere slag is ook op te lossen met ophoogplaat
Oké ik kom net te coclusie , hij zegt op te lossen dus oké:P hij heeft gelyk ik dacht dat er iets in de richting stond dat je je slag kon aanpassen met een opvulplaat..
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 21-2-2008 22:51 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


andere slag is ook op te lossen met ophoogplaat
of cillinder afdraaien (@voet of @ kop)


maar je poorttiming moet wel blijven kloppen, je kunt niet onbeperkt aan je cilinder gaan draaien enz
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 22-2-2008 13:15 Print reply

Posts: 1061
met natuurlijk je poort timing e.d. in beschouwing gehouden.
is ook wel een idee ja.

wordt vervolgd!

edit:
nog ff over die herrie die wel of niet van je koelribben afkomen:

waarom zitten er dan vaak van die rubberen blokjes tussen je koelribben gemept? voor de sier?
of kan dat zijn tegen resonantie en evt breuk van de ribben




Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 22-2-2008 om 13:21 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
fs180 22-2-2008 14:03 Print reply

Posts: 1346
das tegen het zingen van de ribben
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP

Dit topic is 3550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved