Tombrom |
21-2-2008 16:34 |
Posts: 15925 |
makkelijkste is een nsr blok te pakken oid
anders een cylinder zoeken waarvan de slag gelijk is (wat weet ik niet)
en tapeind plekken kan je wel aanpassen
|
|
|
|
ikkejw |
21-2-2008 16:48 |
Posts: 9886 |
of als je alu kunt lassen, kun je misschien de koelribben eraf slaan en een bak om de cilinder maken
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Markjo |
21-2-2008 16:53 |
Posts: 1061 |
haha zo had ik 't nog niet bekeken! is ook een idee.
tja aan een eigen grondplaat maken zat ik ook al te denken...
maar volgens mij is die slag retelang bij zo'n mt8 blok. hij heb iig dezelfde boring als een 70cc (45mm)
weet wel dat er zo'n zeta 70 is voor op een mt5 blok.
iemand anders nog ideeen
iig bedankt voor de reacties
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
henk43 |
21-2-2008 16:53 |
Posts: 916 |
cilinders zijn vaak niet te lassen omdat het een legering is
|
|
Nobody said it was easy |
|
honda fryslan |
21-2-2008 18:35 |
Posts: 1914 |
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JIXZ7R36
het is mij wel gelukt..
moet wel zeggen dat het zonder hulp van anderen niet was gelukt..
slag is iets aangepast, blok is gekottert, draadstangen verplaatsen etc. etc.
maar het is dus mogelijk
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Markjo |
21-2-2008 19:13 |
Posts: 1061 |
haha das een beetje te veel van 't goede voor mij
heb je gewoon de stroming natuurlijk laten gaan of had je er een externe pomp op aangesloten? en zo ja welke? 6v/12v?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Frysk |
21-2-2008 19:17 |
Posts: 34928 |
waarom btw LC ?
AC kan evengoed.
|
|
giggitybyte |
|
ikkejw |
21-2-2008 19:19 |
Posts: 9886 |
ja, waarom LC eigenlijk?
beter maak je er een vlinderpoort in
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Citta92 |
21-2-2008 19:24 |
Posts: 614 |
LC ligt de prestatie iets hoger, al zou het bij deze honda's niet zijn, omdat AC echte 110cc enz heeft en LC 93cc dan bij malossi.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
21-2-2008 19:26 |
Posts: 10835 |
gaat het nu een lc/ac topic worden?
enigste nadeel van ac is meer herrie en ongecontroleerde koeling.
voor de rest zijn ze net zo snel als een lc.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Makrolon |
21-2-2008 19:32 |
Posts: 6733 |
als je dan bezig gaat zet er dan een cylinder van een crossmotor op.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Frysk |
21-2-2008 19:34 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
als je dan bezig gaat zet er dan een cylinder van een crossmotor op.
inderdaad, als je toch gaat aanpassen doe het dan goed
|
|
giggitybyte |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-2-2008 19:55 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
gaat het nu een lc/ac topic worden?
enigste nadeel van ac is meer herrie en ongecontroleerde koeling.
voor de rest zijn ze net zo snel als een lc.
naja in theorie is een motor ringting adiabatisch efficienter , dus sneller als een thermoplastische.
in de praktijk blijken brommers hun topvermogen af te geven rond de 50 graden.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Markjo |
21-2-2008 20:08 |
Posts: 1061 |
ik heb nog niet gezegd wat voor cilinder, een cross cilinder is ook een optie.
de keuze voor LC is voornamelijk het geluid ja. vind die waaiers altijd net een stel nagels over het krijtbord.
heb ook de beschikking over (CNC) draai en freesbanken, maar wou het ook niet zo erg uit de klauw laten lopen eigenlijk...
maar daar begint het al weer wel op te lijken
somebody stop meeeee
nu nog op zoek met een cilinder met dezelfde slag, wil eigenlijk niet de krukas gaan veranderen.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
driver004 |
21-2-2008 20:09 |
Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ik heb nog niet gezegd wat voor cilinder, een cross cilinder is ook een optie.
de keuze voor LC is voornamelijk het geluid ja. vind die waaiers altijd net een stel nagels over het krijtbord.
heb ook de beschikking over (CNC) draai en freesbanken, maar wou het ook niet zo erg uit de klauw laten lopen eigenlijk...
maar daar begint het al weer wel op te lijken
somebody stop meeeee
nu nog op zoek met een cilinder met dezelfde slag, wil eigenlijk niet de krukas gaan veranderen.
andere slag is ook op te lossen met ophoogplaat
of cillinder afdraaien (@voet of @ kop)
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|