Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - watergekoelde 110/125 op MT/B blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48117 - watergekoelde 110/125 op MT/B blok
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 21-2-2008 16:32 Print topicpost

Posts: 1061
Ik ben bezig met een mt8 blok, nu wil ik (simpelweg omdat ik tijd over heb) een watergekoelde 110/125cc cilinder hierop kwijt.

heeft iemand dit al een keer gedaan? zoja hoe?
beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen

of moet ik het wiel zelf uit gaan vinden?

het liefst natuurlijk een alu cilinder met nicaseal wand

 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Tombrom 21-2-2008 16:34 Print reply

Posts: 15925
makkelijkste is een nsr blok te pakken oid

anders een cylinder zoeken waarvan de slag gelijk is (wat weet ik niet)

en tapeind plekken kan je wel aanpassen
 
ikkejw 21-2-2008 16:48 Print reply

Posts: 9886
of als je alu kunt lassen, kun je misschien de koelribben eraf slaan en een bak om de cilinder maken
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Markjo 21-2-2008 16:53 Print reply

Posts: 1061
haha zo had ik 't nog niet bekeken! is ook een idee.
tja aan een eigen grondplaat maken zat ik ook al te denken...
maar volgens mij is die slag retelang bij zo'n mt8 blok. hij heb iig dezelfde boring als een 70cc (45mm)

weet wel dat er zo'n zeta 70 is voor op een mt5 blok.
iemand anders nog ideeen

iig bedankt voor de reacties
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
henk43 21-2-2008 16:53 Print reply

Posts: 916
cilinders zijn vaak niet te lassen omdat het een legering is
 
Nobody said it was easy
honda fryslan 21-2-2008 18:35 Print reply

Posts: 1914
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JIXZ7R36

het is mij wel gelukt..

moet wel zeggen dat het zonder hulp van anderen niet was gelukt..
slag is iets aangepast, blok is gekottert, draadstangen verplaatsen etc. etc.

maar het is dus mogelijk
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Markjo 21-2-2008 19:13 Print reply

Posts: 1061
haha das een beetje te veel van 't goede voor mij
heb je gewoon de stroming natuurlijk laten gaan of had je er een externe pomp op aangesloten? en zo ja welke? 6v/12v?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Frysk 21-2-2008 19:17 Print reply

Posts: 34928
waarom btw LC ?

AC kan evengoed.
 
giggitybyte
ikkejw 21-2-2008 19:19 Print reply

Posts: 9886
ja, waarom LC eigenlijk?

beter maak je er een vlinderpoort in
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Citta92 21-2-2008 19:24 Print reply

Posts: 614
LC ligt de prestatie iets hoger, al zou het bij deze honda's niet zijn, omdat AC echte 110cc enz heeft en LC 93cc dan bij malossi.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 19:26 Print reply

Posts: 10835
gaat het nu een lc/ac topic worden?

enigste nadeel van ac is meer herrie en ongecontroleerde koeling.
voor de rest zijn ze net zo snel als een lc.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Makrolon 21-2-2008 19:32 Print reply

Posts: 6733
als je dan bezig gaat zet er dan een cylinder van een crossmotor op.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Frysk 21-2-2008 19:34 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
als je dan bezig gaat zet er dan een cylinder van een crossmotor op.


inderdaad, als je toch gaat aanpassen doe het dan goed
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-2-2008 19:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
gaat het nu een lc/ac topic worden?

enigste nadeel van ac is meer herrie en ongecontroleerde koeling.
voor de rest zijn ze net zo snel als een lc.


naja in theorie is een motor ringting adiabatisch efficienter , dus sneller als een thermoplastische.

in de praktijk blijken brommers hun topvermogen af te geven rond de 50 graden.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Markjo 21-2-2008 20:08 Print reply

Posts: 1061
ik heb nog niet gezegd wat voor cilinder, een cross cilinder is ook een optie.
de keuze voor LC is voornamelijk het geluid ja. vind die waaiers altijd net een stel nagels over het krijtbord.
heb ook de beschikking over (CNC) draai en freesbanken, maar wou het ook niet zo erg uit de klauw laten lopen eigenlijk...
maar daar begint het al weer wel op te lijken

somebody stop meeeee

nu nog op zoek met een cilinder met dezelfde slag, wil eigenlijk niet de krukas gaan veranderen.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
driver004 21-2-2008 20:09 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ik heb nog niet gezegd wat voor cilinder, een cross cilinder is ook een optie.
de keuze voor LC is voornamelijk het geluid ja. vind die waaiers altijd net een stel nagels over het krijtbord.
heb ook de beschikking over (CNC) draai en freesbanken, maar wou het ook niet zo erg uit de klauw laten lopen eigenlijk...
maar daar begint het al weer wel op te lijken

somebody stop meeeee

nu nog op zoek met een cilinder met dezelfde slag, wil eigenlijk niet de krukas gaan veranderen.


andere slag is ook op te lossen met ophoogplaat
of cillinder afdraaien (@voet of @ kop)
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 3534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved