Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krachten op frame door andere achterbrug (Mono)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48110 - Krachten op frame door andere achte...
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harm 20-2-2008 22:15 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



kweet niet hoe jij opgevoed bent, maar alsk zoiets tegen mn pa zeg kan ik eigen huis gaan zoeken wss

maargoed, laat wat van die tekeningen zien wat jozeff maakte dan komt t wel goed

Nja mn pa is bijna nooit thuis dus meestal laat ik m maar een eind heen lullen en begin ik gewoon. Hij gaat t echt niet zelf weer terugbouwen. Zoiets zeggen lijkt me idd niet zo slim maar het gaat om t idee.


 
http://www.durtikkers.tk
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2008 22:16 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
damn, ik zou haast mn constructieleerboek tevoorschijn trekken en een moeilijk krachtendiagram gaan tekenen.


maar net niet.


ja, we gaan die jap (of is het de pool?) lastig vallen met smith diagrammen en VLS'en en meer van die ellende.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 20-2-2008 22:17 Print reply

Posts: 60390
knal het maar neer, misschien leer ik dan ooit nog eens iets
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Leen 20-2-2008 22:17 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ja, we gaan die jap (of is het de pool?) lastig vallen met smith diagrammen en VLS'en en meer van die ellende.



de jap denkz.
 
Harm 20-2-2008 22:20 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ja, we gaan die jap (of is het de pool?) lastig vallen met smith diagrammen en VLS'en en meer van die ellende.

Ik doe nie mee iig want ik heb al de hele dag gerekend aan 1 of andere kut kniehefboompers en excenterpers waarbij de uitkomsten totaal onrealistisch waren. Ikke 10 keer opnieuw gedaan, blijkt het een fout in de opdracht te zijn.

Iig dat frame is geen probleem, leg je pa uit dat alleen de krachten op de achterbrug anders zijn en dat deze hier ook op berekend is. Laat zien dattie 2 keer zo dik en de aansluiting in het frame gewoon hetzelfde is. Ik ben benieuwd wat zn argument dan is.
 
http://www.durtikkers.tk
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2008 22:22 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
knal het maar neer, misschien leer ik dan ooit nog eens iets


snap je toch niks van als ik dat hier neer gooi.
kun je beter een boek kopen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 20-2-2008 22:25 Print reply

Posts: 60390
joost. dat in 1 lijn zetten van die brug (dus exact zelfde als ori brug)
hoe groot is slagings percentage daarvan? en stel dat ie net een halve centimeter links of rechts afwijkt

wat dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-2-2008 22:26 Print reply

Posts: 13700
Gewoon zorgen dat het ding recht tussen je frame staat, dan staat je wiel ook vanzelf recht. Dus uitlijnen met busjes als de brug smaller is.
 
Florry 20-2-2008 22:26 Print reply

Posts: 1755
je vader heeft dan wel jaren lange ervaring met motoren etc en frames die door tweenen scheuren/ breken etc, maar jij hebt nogsteeds een brommer, je brommer heeft geen 180 pk ( pakweg een getal) en er zit wel een heel groot verschil qua kracht wat erop komt te staan met je 2 pk ( ook pakweg een getal)die jij hebt ten opzichte van die 180 pk, zolang je de veer onder ongeveer de juiste hoek zet en op ongeveer de juiste afstand zet zoals de normale tzr veer staat, natuurlijk mag er 15 mm verschil in zitten, liefst natuurlijk onder de 10 mm, dan is het het mooist want zoals al eerder gezegt is, dat is verwaarloosbaar, zolang jij geen al te gekke dingen mee uit haalt zie ik niet echt een groot probleem ermee en met gekke dingen bedoel ik ultiem over belasten etc...

hopelijk heb je er wat aan
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2008 22:27 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
joost. dat in 1 lijn zetten van die brug (dus exact zelfde als ori brug)
hoe groot is slagings percentage daarvan? en stel dat ie net een halve centimeter links of rechts afwijkt

wat dan?



als het goed is is dat zo bij monobrug, anders zou je voor en achterwiel niet in 1 lijn staan.

anders zou ik soieso zorgen dat dat wel is door een bus tussen wiel en brug te zetten. (of juist een stuk eruit te draaien als je wiel naar links moet)

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-2-2008 om 22:28 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 20-2-2008 22:28 Print reply

Posts: 60390
ja. me pa begon dus dat verhaal over suzuka. 125cc racer bla bla *diepe zucht*

toen zei ik dus al dat het vermogen appels en peren is. maar alsnog "ja, maar, de kracht die erop komt is het zelfde. alleen in andere maten en bla bla bla"

ik ga gewoon lekker passen en meten als ik vrij ben. verdomme, zeg wel dat ik me tzr verpatst heb en dat ik er later weer 1 gekocht heb



getyf ook :(
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Menu2t 20-2-2008 22:34 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hij zei o.a. dat het zich niet in 1 lijn zal voortbewegen.


Dat is een kwestie van de bende uitlijnen. Nou kan dit alleen maar met de achterbrug omdat je geen bussen tussen het wiel hebt. Dit betekend dat je goed moet kijken meten en evt berekenen voordat je afgaat draaien
 
NSR Supersprint special!
Royal Club 20-2-2008 22:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]


Dat is een kwestie van de bende uitlijnen. Nou kan dit alleen maar met de achterbrug omdat je geen bussen tussen het wiel hebt. Dit betekend dat je goed moet kijken meten en evt berekenen voordat je afgaat draaien



heb je misschien nog een tip wat ik absoluut NIET moet doen?

behalve naar me vader luisteren
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-2-2008 22:40 Print reply

Posts: 13700
http://i3.tinypic.com/6tdfgae.jpg


Mtx van me broertje, ook gewoon hatseflats de zooi erin gehangen. Als je gewoon zorgt dat het netjes uitgelijnd staat en je veer niet in een rare hoek dan kan het allemaal
 
mtx-motard 20-2-2008 22:42 Print reply

Posts: 14947
idd, als je ziet hoe sommige beun constructies zijn met slechte lasserij, veerophanging, frame inkorting/verlaging en ga zo maar door. terwijl de originele senda veren afbreken.

onthou: het is maar een brommer. niet een motor die over de 250 rijd. ook geen crosser. al die MT's met hun 12 mm assen, (zelfs FS1en met 10 mm assen) overleven alles.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 8344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved