Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krachten op frame door andere achterbrug (Mono)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48110 - Krachten op frame door andere achte...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xps80sm 20-2-2008 21:56 Print reply

Posts: 873
k wil niet veel zeggen maar je pa heeft wel degelijk gelijk.. kijk maar naar mijn achterbruggen.. ze buigen allemaal om.
ze buigen zeg maar links om naar de buitenkant en aangezien jij er een mono arm van gaat maken is er niks wat dat kan gaan corrigeren.. toen de af1 op de markt kwam was er nog niet zo'n gek opvoer spul als wat er nu is.. voor am5 dan.

iig je pa heeft gelijk doe t beter niet
 
please come rate my project:)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2008 21:58 Print reply

Posts: 10835


de lange rode lijn is het midden van het loopvlak van de band.

als je die afstanden van de pijltjes hetzelfde houd als van de oude brug en je bevestigd je veer ergens op die lange rode lijn dan zijn de krachten op je frame exact gelijk als bij een duo brug.

de eventuele krachten die ontstaan omdat er geen 'tweede' arm op de brug zit worden opgevangen door de brug zelf. (daarom is een monobrug dikker en lomper)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
honda_freak 20-2-2008 21:59 Print reply

Posts: 7650
monobrug is ook wel iets steviger en robuuster dan dat je een een vork van je brug af zou halen.. dingen zijn wel degelijk berekend op dergelijke krachten.. sterker nog, wss zelf nog beter door de vorm van de brug
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Royal Club 20-2-2008 22:00 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
k wil niet veel zeggen maar je pa heeft wel degelijk gelijk.. kijk maar naar mijn achterbruggen.. ze buigen allemaal om.
ze buigen zeg maar links om naar de buitenkant en aangezien jij er een mono arm van gaat maken is er niks wat dat kan gaan corrigeren.. toen de af1 op de markt kwam was er nog niet zo'n gek opvoer spul als wat er nu is.. voor am5 dan.

iig je pa heeft gelijk doe t beter niet


komt dat niet door je 2381739131 pk?


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
xps80sm 20-2-2008 22:02 Print reply

Posts: 873
was t maar waar :P

t zou ook gewoon de kwaliteit van mh kunnen zijn:P maarja k heb er al 3 schhef getrokken:P ma boeie
 
please come rate my project:)
Harm 20-2-2008 22:02 Print reply

Posts: 3032
Brug kan er makkelijk in. Veer ongeveer onder dezelfde hoek plaatsen, dan komt die kracht ook gewoon in dezelfde richting als eerst.

Verder is er nog een flinke veiligheidsfactor meegenomen in de berekeningen van het frame.
 
http://www.durtikkers.tk
Erik 39 20-2-2008 22:04 Print reply

Posts: 15088
Het mono-arm principe zegt niks, mn pa's Triumph Daytona met 130pk heeft ook enkelzijdige wielophanging, net als de nieuwere Speed-tripple's etc.. 't Is dus niet zo dat het gewoon slap is, vaak is het gewoon degelijker gemaakt.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2008 22:05 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
k wil niet veel zeggen maar je pa heeft wel degelijk gelijk.. kijk maar naar mijn achterbruggen.. ze buigen allemaal om.
ze buigen zeg maar links om naar de buitenkant en aangezien jij er een mono arm van gaat maken is er niks wat dat kan gaan corrigeren.. toen de af1 op de markt kwam was er nog niet zo'n gek opvoer spul als wat er nu is.. voor am5 dan.

iig je pa heeft gelijk doe t beter niet


en wat heeft dat te maken met het frame?

de kracht die je motorblok via de achterbrug op je frame uitoefend is afhankelijk van de plaatsing van het achtertandwiel.
en die veranderd niet met een monobrug. (behalve die 1,5 cm dan maar die zijn verwaarloosbaar)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-2-2008 22:06 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Het mono-arm principe zegt niks, mn pa's Triumph Daytona met 130pk heeft ook enkelzijdige wielophanging, net als de nieuwere Speed-tripple's etc.. 't Is dus niet zo dat het gewoon slap is, vaak is het gewoon degelijker gemaakt.



appels met carburateurs vergelijken?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-2-2008 22:06 Print reply

Posts: 13700
Kan het allemaal goed hebben, fabrieks af wordt er miss ook op een vriendin van +100kg gerekend ofzo. Zolang de veer onder dezelfde hoek staat, brug goed uitgelijnd in frame kan het allemaal geen kwaad. Het is toch niet jouw pa's brommer ? en wat heeft hij dan voor tegen argumenten die je hard de grond in kunt boren ?

En heb je er ook aan gedacht dat je bij een mono-brug niet zomaar even je tandwiel kunt aanpassen voor uitlijning vd ketting ?

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 20-2-2008 om 22:08 uur.
 
Royal Club 20-2-2008 22:07 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Kan het allemaal goed hebben, fabrieks af wordt er miss ook op een vriendin van +100kg gerekend ofzo. Zolang de veer onder dezelfde hoek staat, brug goed uitgelijnd in frame kan het allemaal geen kwaad. Het is toch niet jouw pa's brommer ? en wat heeft hij dan voor tegen argumenten die je hard de grond in kunt boren ?


zijn geneuzel over jarenlange ervaring. o.a. trainingen op suzuka waarbij frame's door 2-en gaan enzo

kijk, ik heb er geen verstand van, dus ik kan er niks tegenin brengen:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2008 22:09 Print reply

Posts: 10835
laat hem mijn schets zien en zeg heb dat hij met argumenten moet komen.

jarenlange ervaring zegt mij niks
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Harm 20-2-2008 22:13 Print reply

Posts: 3032
Zolang je zelf maar overtuigd bent dat het voor je veiligheid niks uitmaakt dan is het toch goed. Gewoon aan beginnen en tegen je pa zeggen dattie zn bek moet houden.
 
http://www.durtikkers.tk
Leen 20-2-2008 22:14 Print reply

Posts: 26877
damn, ik zou haast mn constructieleerboek tevoorschijn trekken en een moeilijk krachtendiagram gaan tekenen.


maar net niet.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-2-2008 22:14 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Zolang je zelf maar overtuigd bent dat het voor je veiligheid niks uitmaakt dan is het toch goed. Gewoon aan beginnen en tegen je pa zeggen dattie zn bek moet houden.



kweet niet hoe jij opgevoed bent, maar alsk zoiets tegen mn pa zeg kan ik eigen huis gaan zoeken wss

maargoed, laat wat van die tekeningen zien wat jozeff maakte dan komt t wel goed
 

Dit topic is 8343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved