Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 19:56 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
wat kan er zoal aan de hand zijn, gezien het bij mij niet na een aantal keer totaal weg is
mja, het enigste wat ik kan bedenken is dat er toch ergens lucht in zit dat er door het rijden (en daarmee trillen) en regelmatig remmen uit gaat. Oftewel bovenin het reservoir gaat zitten.
Als een rem geen druk heeft dan is hij ofwel versleten, ofwel zit er lucht in.
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-2-2008 om 19:56 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Royal Club |
20-2-2008 19:58 |
Posts: 60390 |
hmm. ik had mn klauw dr af voor nieuwe blokjes. terug gemonteerd, paar keer geknepen. rondje gereden. maar hij bleef nog wel 1~2 dagen half sponzig
ik kon wel gewoon aardig remmen!, daar niet van
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
sparco puch |
20-2-2008 20:05 |
Posts: 84 |
oke, bedankt, dus het is een kwestie van de rem op pompen en wat rustig er mee rond rijden, als dat niet goed is , post ik het wel
jonges ( en de meisies ) bedankt
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 20:07 |
Posts: 9841 |
ah weet je hoe heerlijk slecht het voor je cups is om een tiewrap om je hendel te trekken
ga maar doen
|
|
Too cool for school! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 21:09 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ah weet je hoe heerlijk slecht het voor je cups is om een tiewrap om je hendel te trekken
ga maar doen
wat is daar slecht aan?
dan doe je met de remmen waar ze voor zijn lijkt me.
iig, crossauto van ons staat ooit weken op de handrem en nog geen versnelde slijtage oid kunnen ontdekken
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 21:17 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
wat is daar slecht aan?
dan doe je met de remmen waar ze voor zijn lijkt me.
iig, crossauto van ons staat ooit weken op de handrem en nog geen versnelde slijtage oid kunnen ontdekken
dus jouw remmen zijn bedoeld om urenlang onder druk te staan?
en een handrem werkt niet met cupjes
|
|
Too cool for school! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 21:20 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
dus jouw remmen zijn bedoeld om urenlang onder druk te staan?
en een handrem werkt niet met cupjes
die moeten urenlang onder druk kunnen staan ja.
handrem is hydraulisch bij dat ding, is iets aangepast zeg maar
om de handrembochtjes goed te kunnen maken.
noem nu eens een reden waarom het niet zou kunnen? ben ik wel benieuwd naar namelijk.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
rubbert |
20-2-2008 21:22 |
Posts: 8825 |
als het goed is zou je gewoon je rem onder druk moeten kunnen zetten, en dat er de volgende dag nogsteeds evenveel druk op staat, zou niks moeten kunnen ontsnappen, tenzij er iets lek is
wat zou er dan slechter worden aan die cups als ze onder druk staan?
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-2-2008 om 21:23 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Elco |
20-2-2008 21:29 |
Posts: 4527 |
geen vettigheid op de blokjes enzo, anders eem pompen, trekbandje om de handel en dekseltje eraf werkt echt wel, dan gaan de laatste luchtbelletjes omhoog. maar maat van mij had zn wielen met wd40 gepoetst en dus ook op de remschijf gespoten, niet veel maar als het op je blokjes zit is het gladder, ff rem ingeknepen houden en dan ff in zn 1 en 2 rijden, dan rijd je een laagje van je blokjes af en remt het mischien weer goed
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 21:30 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
geen vettigheid op de blokjes enzo, anders eem pompen, trekbandje om de handel en dekseltje eraf werkt echt wel, dan gaan de laatste luchtbelletjes omhoog. maar maat van mij had zn wielen met wd40 gepoetst en dus ook op de remschijf gespoten, niet veel maar als het op je blokjes zit is het gladder, ff rem ingeknepen houden en dan ff in zn 1 en 2 rijden, dan rijd je een laagje van je blokjes af en remt het mischien weer goed
vet tussen blokjes en schijf heeft niks met de remdruk te maken
wel met het remvermogen natuurlijk
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 21:44 |
Posts: 9841 |
hmm goeie vraag... heb het ooit op MF gelezen met mooie argumenten erbij maar die zijn me ontschoten.
dat schiet niet op dan loop ik net zo goed poep te roepen
geen tijd om topic nu te zoeken.
wat ik wel weet, maar dat weten veel mensen, is dat je de pomp niet volledig in moet knijpen/trappen als je gaat ontluchten. oudere pompen hebben een stootrand die de cups lekker slopen...zo heb ik al 2x een rempomp gesloopt :(
maar over die cups onder druk moet k nog eens kijken waarom dat slecht was.
btw... van tiewrap om je hendel zet jeje vloeistof onder druk, maar dat wil helemaal niet zeggen dat de lucht er ook uitgaat, sterker nog, de lucht kan er niet eens uit terwijl dat wel kan als de hendel 'vrij' is.
edit: die lucht gaat er btw wel uit zodra je die hendel dus weer loslaat dus dat is geen probleem
en ik kan het topic niet meer vinden op MF, maar zie genoeg topics waar het blijkbaar wel werkt dus dan zal het wel goed zijn
wel zorgen dat je nippel dicht is en je dus druk opbouwt want anders krijg je dus het verhaal wat ik hierboven zei met die stootrand en als er geen druk is schiet het alsnog niet op want dan kun je net zo goed van je hendel afblijven
zijn ook wel leuke maniertjes te bedenken die sowieso volledig automatisch ontluchten mbv stofzuiger, maar die zuigt iets te hard lijkt me. van de onderkant omhoog spuiten van remvloeistof schijnt niet goed te zijn omdat je dan vuil in je pomp spuit en dat vinden je cups helemaal niet leuk.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 20-2-2008 om 21:54 uur.
|
|
Too cool for school! |
|