Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ss50 afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48101 - ss50 afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

anorojo 20-2-2008 18:25 Print topicpost
Posts: 25
Hey,

Toen ik mijn viertakt brommer kocht zag mijn bougie behoorlijk zwart na een stuk rijden. Dit zorgde ervoor dat na een stuk rijden me brommer ging stotteren (bougie heel zwart) Ik ben daarom aan de gang gegaan met verschillende sproeiers. Van 75 ben ik helemaal terug gegaan naar 64. Nu is laten we zeggen dat 'bruggetje' en het 'puntje' waartussen de vonk overspringt mooi bruin. De grote ronde rand van het schroefdraad blijft echter wel zwart worden.

Ik kom op 64 omdat bij 60 ik me brommer met lucht verzoop en bij 68 was me bougie nog heel zwart.

Echter, mijn probleem is, dat als ik een stuk rij (10 km), mijn brommer ineens nogal slecht gaat rijden. Dwz, hij gaat stotteren en komt slecht op toeren.

Eerst dacht ik dat het kwam door het foute mengels, door de zwarte kleur dus. Omdat als ik een andere bougie erin knalde, hij het weer helemaal perfect deed.

Nu snap ik echter niet waarom hij na een lange rit op vol gas zo vertiefd gaat rijden. Heeft iemand een idee?

Thanks !

Dit bericht is gewijzigd door anorojo op 20-2-2008 om 18:26 uur.
 

Vehikel 20-2-2008 18:36 Print reply

Posts: 2903
Misschien helpt een goede afstelbeurt wel. Dus de klepspeling op 0,05mm zetten, je puntjes vervangen en op 0,4mm zetten, je distributie spanning stellen. En dan kijken of het probleem blijft, het lijkt mij geen sproeierprobleem (meer).
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
anorojo 20-2-2008 19:04 Print reply
Posts: 25
Maar is het dan niet gek dat hij gewoon super rijdt, tot na een redelijke afstand ? Ik zou niet echt inzien waarom er dan iets mis zou zijn met de punten.. Naja ik kijk het wel even aan. Misschien nog ff stukkie rijden op deze sproeier. Misschien dat bougie gewoon aardig vertiefd is geworden van het schoonmaken steeds.

Wel bedankt!
 
Vehikel 20-2-2008 19:06 Print reply

Posts: 2903
De kleppen kunnen daar wel een hele goede verklaring voor geven Punten niet altijd, maar wel is van slecht naar zeer slecht :P Een nieuw bougi'tje zou wel verstandig zijn denk
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 20-2-2008 19:15 Print reply

Posts: 4772
Controleer ook je brandstof en lucht toevoer eens, misschien zijn de filtertjes -gedeeltelijk- verstopt.

Bobine kan ook op zijn eind zijn, evenals de condensator.

Wat gebeurt er als je na 10km rijden (en de brommer dus kut begint te lopen) de brommer ff een minuutje uit zet, en daarna weer start en weer gaat rijden ?
Nog steeds kut ?

Als het probleem alleen optreed als de brommer warm is, zou ik de ontsteking ff nakijken.

TIP :

Rijd de brommer warm totdat ie kut begint te lopen, brommer uitzetten, bougie eruit draaien, kicken, en kijken naar de vonk

Als die nou een zwakke vonk geeft als die warm is, is waarschijnlijk de condensator kut, en de bobine kut.

Bobine's geven het altijd op als ze warm worden omdat de weerstand dan hoger word, evenals condensators.
Dus gewoon allebei vervangen, zoveel kost dat niet.
En als je dan toch bezig bent, direct ff een nieuwe bougie'tje, en indien nodig ook de contactpunten.

Maar wss zit het probleem in de bobine en/of condensator.
 
Lucass50 20-2-2008 19:38 Print reply

Posts: 80
ik denk dat het de ontsteking is, is een veel voorkomend probleem bij ss50, nu vooral met de luchtvochtigheid. probeer misschien een dichte bougiedop,wil ook wel is helpen en kijk of je bobine goed massa maakt ( moeilijk bij te komen trouwens), of goed contact maakt bij je lasverbinding. des noods schuur je licht iets van je frame af waar de bobine vast zit aan je frame voor extra goede massa. en niet te veel naar je bougie kleur kijken gewoon voelen hoe die rijd.
 
anorojo 20-2-2008 19:44 Print reply
Posts: 25
Haha, wel jammer dat er niet maar één item is waar ik naar zou kunnen kijken. Nu zal ik dus ff moeten zoeken waar ik ga beginnen. Maar oké, even voor de goede orde nog; vandaag toen ik 10 km gereden had naar school en ik nog 500 meter moest ging hij kut rijden. Het zou natuurlijk kunnen dat mijn brommer niet zo van school houdt, maar frapant is wel dat toen ik weer weg ging van school (motor weer volledig afgekoeld) hij nog steeds kut reed. Toen ik bougie schoon had gemaakt deed me brommer wel weer soepel...

Vaagheid !

Dit bericht is gewijzigd door anorojo op 20-2-2008 om 19:45 uur.
 
Lucass50 20-2-2008 19:54 Print reply

Posts: 80
ik had dat vanmiddag ook, maar dat kwam omdat mn draadje van mn bobine niet goed in mn cdi puls zat. vaak lijkt het dat er iets met de carb loos is. maar dan is het toch de ontsteking. misschien kun je ook je contactpuntjes op schuren misschien zit er corrosie (soort van roest) op.
 
anorojo 21-2-2008 16:28 Print reply
Posts: 25
Update: Nah sproeier 64 is dus echt de goede en toch is mijn bougie zwart. Het zou dus wel kunnen dat ontsteking niet goed getimed staat... Als ik namelijk bougie schoonmaak doet me brommer het weer perfect. Óf dat zwarte is geen benzine maar olie.. Een gozer van een motorshop hierzo zei dat het zou kunnen dat zuiger versleten is waardoor er veel olie tussendoor lekt tijdens het rijden.

Weet iemand een concreet iets ? Of moet ik echt 40 dingen checken :P Carb's snap ik namelijk nog wel, maar ontstekingen en alle viertakt spul ben ik niet zo bekend mee
 
Dargor 21-2-2008 17:17 Print reply

Posts: 1771
vervang anders eerst ff je bougie
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
anorojo 21-2-2008 17:50 Print reply
Posts: 25
Ja ik kan wel 50 nieuwe bougies kopen en telkens een nieuwe erin draaien maar ik rij ze allemaal zwart tot ze het niet meer doen, als ik hem dan schoonmaak doet ie het weer... Dus het ligt niet aan de bougie.
 
TSX.maxi S....... 21-2-2008 18:15 Print reply
Posts: 511
je kan compressie laten meten.
goed je olie nivo controleren want je zegt dat het mischien langs je zuiger lekt.
kijken of die rookt uit de uitlaat,welke kleur???

ik denk zelf afstelling iets te vet
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
anorojo 22-2-2008 16:33 Print reply
Posts: 25
Hij rookt naar mijn inzien niet erg o.i.d. Vaak zie je niet eens dat hij rookt. De rook die je soms wel ziet is grijzig.. dus niet donker ofzo.

En met te vet mengsel bedoel je teveel olie vanuit de kleppen??
 
Eat My Dust 22-2-2008 16:45 Print reply

Posts: 2562
inlaat klep op 0,05
uitlaat klep op 0,08

dan hoort ie al wat beter te presteren
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
anorojo 22-2-2008 16:52 Print reply
Posts: 25
ik zal ff iemand zoeken hier die beetje kleppen af kan stellen. Is er trouwens nog iemand die denkt datme zuiger of cilinderwand versleten is en dat er daardoor olie doorlekt tot in de verbrandingskamer ???
 

Dit topic is 2278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved