Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Weinig vermogen(bovenin) TSX 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48097 - Weinig vermogen(bovenin) TSX 70cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PuchMaxiS72 20-2-2008 17:59 Print topicpost

Posts: 343
Hey,

Laatste tijd doet mijn tsx, met name als 'ie warm is, steeds minder bovenin!

Als je koud start, en direct rustig wegrijdt, en na een paar minuten het gas open trekt gaat 'ie als een gek, echter na enkele minuten stort dat compleet in. Hij komt dan moeilijker op toeren, moeilijker van z'n plek, en moeilijker op snelheid dus.

Vooral met iemand achterop is 'ie echt veeeel langzamer dan eerst. Ik haal nu trouwens ook nog maar net 10k (en in dat gebied komt ie met moeite en trekt ie niet eens echt meer) terwijl ik eerst hard doortrok tot bijna 13k!!

Koppelingsplaten zijn vervangen, en ik heb nou ook niet het gevoel dat de platen slippen. Zit een nette hoeveelheid nieuwe olie bij, en een nieuwe pakking uiteraard, dus dat gedeelte is gereviseerd.

Ik weet wel dat 'ie ergens valse lucht zuipt, volgensmij bij het spruitstuk/membraam. Maar dat deed 'ie eerst ook al..

Ik zat te denken aan versleten zuigerveren? of weten jullie nog iets anders?

Ik hoor het graag

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 20-2-2008 om 18:00 uur.
 
TSX gereviseerd

fs180 20-2-2008 18:07 Print reply

Posts: 1346
zuigerveren kunnen het zijn ja, maar sproeier zou ikook ff bekijken, met koude lucht moet je maatje groter he
edit

mmh.. dan zou je nu te grote sproeier hebben, kijk maar even naar je bougie

Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 20-2-2008 om 18:08 uur.
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
PuchMaxiS72 20-2-2008 18:55 Print reply

Posts: 343
Bougiekleur = Bruin.

Gasreactie is vrij goed, blijft echter vrij lang in zn toeren hangen en bij koude motor loopt 'ie heel erg hoog. (7.5k als je hem net start)

Denk dat het misschien een combinatie is van te kleine sproeier, valse lucht en versleten zuigerveren..
 
TSX gereviseerd
Uncle BLAM 20-2-2008 21:13 Print reply

Posts: 1025
los het valse lucht probleem op en kijk dan ff weer ( dat 'ie eerder óók al last had van valse lucht zegt niks, mss is het erger geworden ? )

koppeling slippen zorgt toch voor meer toeren ??? niet minder iig
 
een BF teller is sneller
Rambo 22-2-2008 11:52 Print reply
Posts: 66
kan jij me even uitleggen hoe je bij 13k komt?
 
PuchMaxiS72 4-3-2008 18:14 Print reply

Posts: 343
Nou.......GAS geven
 
TSX gereviseerd
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-3-2008 18:15 Print reply

Posts: 10560
versleten zuigerveren merk je vooral onderin..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx-motard 4-3-2008 18:17 Print reply

Posts: 14947
valse lucht is nooit goed, dan krijgt hij misschien te veel lucht en staat je mengsel te arm waardoor je motor sneller warm word, wat resulteerd in een vast/warm loper.

bezuinig niet op die paar euro voor een pakking.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
PuchMaxiS72 4-3-2008 23:38 Print reply

Posts: 343
Was ik vergeten te melden had laatst ook al een andere post, omdat 'ie helemaal niet meer startte na nieuwe pakkingen en zuigerveren. Keerring dus versleten, heb ze nu allemaal maar vervangen, alleen het blok nog weer even in elkaar, en netjes fijn afstellen. Werkt allemaal toch wat lekkerder als je zelf weet hoe het in elkaar zit, vorige eigenaar heeft hem gewoon niet goed onderhouden.
 
TSX gereviseerd

Dit topic is 754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved