Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt50mx verzuipt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1163 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48088 - Yamaha dt50mx verzuipt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 20-2-2008 13:33 Print topicpost

Posts: 1073
hallo,

ik heb mijn blok laatst gereviceerd en alles werkte weer als een zonnetje. alles netjes ingereden e.d.

maar nu ineens nog geen 50km na het inrijden, werkt alles niet meer. Hij verzuipt nu bij het leven terwijl hij eerst wel gewoon goed reed met deze afstelling.

ontsteking en alles nagekeken, hij vonkt netjes en is juist afgesteld, 0,35 mm ontstekingafstand.
vlotter ook nagekeken dacht dat dit eerst overliep

setup: 70 cc polini + hd kop
16 mm mikuni
sproeier 125
5 bak
3 plaats koppeling
ori ontsteking
bougie bh8

wat kan het zijn

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 20-2-2008 om 13:34 uur.
 

- Kevin - 20-2-2008 13:55 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
hallo,

ik heb mijn blok laatst gereviceerd en alles werkte weer als een zonnetje. alles netjes ingereden e.d.

maar nu ineens nog geen 50km na het inrijden, werkt alles niet meer. Hij verzuipt nu bij het leven terwijl hij eerst wel gewoon goed reed met deze afstelling.

ontsteking en alles nagekeken, hij vonkt netjes en is juist afgesteld, 0,35 mm ontstekingafstand.
vlotter ook nagekeken dacht dat dit eerst overliep

setup: 70 cc polini + hd kop
16 mm mikuni
sproeier 125
5 bak
3 plaats koppeling
ori ontsteking
bougie bh8

wat kan het zijn

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 20-2-2008 om 13:34 uur.


Soms heb je gewoon weer een andere sproeier nodig na het inrijden, terwijl die daarvoor wel goed was.

Even weer zoeken naar de juiste afstelling. Probeer eens wat verschillende sproeiers uit. Als die verzuipt zou ik iets kleiner pakken.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 20-2-2008 om 13:56 uur.
 
kenny77 20-2-2008 14:48 Print reply

Posts: 29286
Ik heb de zelfde setup op die van mij, maar ik heb een 105 sproeier(met een koffie bruine bougie), wel met een laagtoerig uitlaat.
Nou zou ik niet gelijk 20 maaten omlaag gaan , maar misschien is dan in derdaad de sproeier iets te groot.


(ik weet wel niet of ik de zelfde mikuni 16mm heb , ik heb een met een 2 bouts aansluiting)
 
Teunis 20-2-2008 22:26 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb de zelfde setup op die van mij, maar ik heb een 105 sproeier(met een koffie bruine bougie), wel met een laagtoerig uitlaat.
Nou zou ik niet gelijk 20 maaten omlaag gaan , maar misschien is dan in derdaad de sproeier iets te groot.


(ik weet wel niet of ik de zelfde mikuni 16mm heb , ik heb een met een 2 bouts aansluiting)

oke heb ik ook die carb.
dus zal eens kijken, heb een std proma uitlaat dus dat is niet super laagtoerig
 
kenny77 20-2-2008 22:29 Print reply

Posts: 29286
ik heb de proma ook op die van mij gehad , was wel een stuk hoogtoeriger, als de uitlaat wat ik nu heb met de 105 sproeier.
 
Teunis 21-2-2008 14:13 Print reply

Posts: 1073
oke nu heb ik er genoeg van!
ik ben notaben 30 sproeiermaten kleiner gegaan en blijft maar verzuipen dat is niet goed. terwijl hij eerst wel goed liep zoals gezegt

vlotter is oke, want heb ik met de hand getest door op de benzine aanvoer te blazen en dan vlotter licht dicht te duwen en dat werkt.

nu had ik later weer bedacht dat als het membraan niet goed was dat deze continu benzine kan lurken heb ik dit juist? in rust stand hebben 2 van de drie stalen kleppen 0,1 mm doorkijk. maar als ik met de compresser er op blaas gaan ze juist goed dicht en sluiten ook netjes af. dus volgens mij werkt deze nog gewoon naar behoren toch, want er is maar een fractie van een moment geen druk of onderdruk in je cilinder.

onsteking goed

bougie goed

heeft iemand alsjeblieft een idee? dit is echt frustrerend


Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 21-2-2008 om 14:13 uur.
 
User 927 21-2-2008 14:24 Print reply

Posts: 6405
Is je rechter krukas-kering niet los geschoten?

En misschien even ander membraan proberen idd.

Luchtfilter niet verstopt?
 
Teunis 21-2-2008 14:34 Print reply

Posts: 1073
hmm dat zou ik niet weten of me keering los geschoten is, maar dan zou ie toch ook echt vet moeten worden de bougie?

ik denk dat ik eerste membraan maar uitga proberen en dat als dat niet werkt de keering maar ga bekijken

en de luchtfilter heb ik nog niet aangesloten dacht ik eerst ook, maar dat is het hem niet
 
Dtje 21-2-2008 14:59 Print reply
Posts: 1107
Ik heb het zelfde alleen dan bij me scooter als die warm is loopt die brak maakt niet uit wat ik eraan doe cilinder is 1maand oud. Maar volgens mij is er een zuigerveer gespronge
 
je mama
Teunis 21-2-2008 15:03 Print reply

Posts: 1073
hmm een zuigerveer klinkt niet echt tof, maar lijkt mij ook enigszin sterk want hij heeft nog compressie als een beer maar ik zal dr kijken

ik zat net te bedenken met de keering eruit moet hij wel lopen en dat ie ook niet hij zou alleen heel erg roken dan. en meer dan een plofje komt er niet uit

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 21-2-2008 om 15:12 uur.
 
timoty-dt 21-2-2008 15:16 Print reply

Posts: 1802
als je gelijk 30 omlaag gaat en het lijkt dat ie verzuipt kan het ook een te kleine sproeier zijn he. Als hij te arm staat kan het ook symtonen hebben van verzuipen.
 
kut voetbal
Teunis 21-2-2008 15:18 Print reply

Posts: 1073
heb in stappen gewerkt ook al heb ik dat er niet bij gezet, maar aan de sproeier ligt het niet meer naar mijn weten. heb zoveel geprobeerd zonder nul komma nul verschil.

ik ga vanavond iig weer verder kijken en dan toch maar de zuiger veren en de keering bekijken nu ik toch bezig ben
 

Dit topic is 949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved