Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - scooter uitlaat op schakel.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48087 - scooter uitlaat op schakel.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Almer 19-2-2008 22:43 Print reply

Posts: 3325
Werkt zo simpel niet...
Heeft te maken met alle maten...

Lengte en diameter voorbocht, hoek van de difusor, lengte, diameter van de belly, hoek en lengte van de baffle, diameter en lengte van de tailpijp en totale lengte, allemaal afhankelijke factoren...

Materiaal en materiaaldikte spelen ook al weer een rol, anders weet je de snelheid van je gas niet... Feit is dat deze bij de uitlaatpoort 920 m/s gaan, en dat is snel!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
-simon- 19-2-2008 22:46 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Werkt zo simpel niet...
Heeft te maken met alle maten...

Lengte en diameter voorbocht, hoek van de difusor, lengte, diameter van de belly, hoek en lengte van de baffle, diameter en lengte van de tailpijp en totale lengte, allemaal afhankelijke factoren...

Materiaal en materiaaldikte spelen ook al weer een rol, anders weet je de snelheid van je gas niet... Feit is dat deze bij de uitlaatpoort 920 m/s gaan, en dat is snel!


bocht zou dan van de uitlaat die nou onder mij gpr hangt zijn. maar het hoeft ook niet super te presteren maar als het maar beter als nou is. en dat is ori pijp ofzo volgens mij. dus als hij een beetje een bredere powerband heeft als een scooterpijp normaal is het opzich wel redelijk goed en als ik dat kan halen door hem om te draaien. leek mij het wel een leuk iets voor een zaterdag ofzo.

maar ik wil wel weten of het enigsinds redelijk kan werken.
of kan ik beter voor paar 10tjes een turbokit van een RR kopen en die verlassen?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-2-2008 om 22:52 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
De Schout 19-2-2008 22:58 Print reply
Posts: 5327
je kunt beter die paar tientjes uitgeven aan een uitlaat berekening en een paar zaterdagen meer uit trekken en een hele pijp maken
 
tune tweak fiddle bang bummer
ikkejw 19-2-2008 23:03 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je kunt beter die paar tientjes uitgeven aan een uitlaat berekening en een paar zaterdagen meer uit trekken en een hele pijp maken



of je berekent alles zelf, kost gratisch
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Jelmer MX 19-2-2008 23:06 Print reply

Posts: 13514
http://video.google....-7929423957734993671

conti op fox ging nog wel redelijk
 
-simon- 20-2-2008 6:54 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
http://video.google....-7929423957734993671

conti op fox ging nog wel redelijk


maar daar heb je een bredere powerband om een brommer die maar een smalle nodig heeft.
en met scooterpijp op schakel heb je bredere nodig en door uitlaat heb je een smalle.

@schout en ikkejw: ik heb er niet echt de spullen voor denk ik om fatsoenlijk een uitlaat te maken. maar 1 langer conus ofzo om hem een breedere powerband te geven zou op 1 of andere manier nog wel moeten lukken.

of toch beter turbokit van een rieju RR verlassen?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mblover 20-2-2008 8:05 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16@schout en ikkejw: ik heb er niet echt de spullen voor denk ik om fatsoenlijk een uitlaat te maken.


Zoveel heb je niet nodig...
-Je moet uitslagen uitzagen of uitknippen, kan met een simpele decoupeerzaag, of met een dremel (alleen duurt lang) of met een blikschaar. Allemaal niet zo bijzonder...
-een paar stukken pijp van een verschillende diameter en een hamer om de conussen om die pijp heen rond te kloppen. Is even lastig om ze mooi rond en goed dicht te krijgen, maar als je genoeg geduld hebt dan lukt het wel.
-Je moet een lasapparaat hebben, TIG of Autogeen is het beste, maar met MIG gaat het ook als je geen 0,6mm maar 0,8mm plaat neemt.

En dan zal je nog een paar stripjes eraan moeten braden voor de ophanging, de flens voor op de cilinder en een demperbevestiging.

 
Ice Ap rs50 20-2-2008 12:31 Print reply

Posts: 7149
ik zou er niet aan beginnen, volgen mij gaat dat gewoon kut rijden

scooters hebben geen brede powerband nodig aangezien hun toerental relatief in dezelfde regio blijft
 
GTI - GTD - BMW
-simon- 20-2-2008 18:11 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Zoveel heb je niet nodig...
-Je moet uitslagen uitzagen of uitknippen, kan met een simpele decoupeerzaag, of met een dremel (alleen duurt lang) of met een blikschaar. Allemaal niet zo bijzonder...
-een paar stukken pijp van een verschillende diameter en een hamer om de conussen om die pijp heen rond te kloppen. Is even lastig om ze mooi rond en goed dicht te krijgen, maar als je genoeg geduld hebt dan lukt het wel.
-Je moet een lasapparaat hebben, TIG of Autogeen is het beste, maar met MIG gaat het ook als je geen 0,6mm maar 0,8mm plaat neemt.

En dan zal je nog een paar stripjes eraan moeten braden voor de ophanging, de flens voor op de cilinder en een demperbevestiging.



hoelang zou je er ongeveer mee bezig zijn? uitgaande van 0.8 plaat en uitsnijden met slijptol? en dat rond slaan gewoon met kunstof hamer? en kan ik dan de bocht van mij oude uitlaat gebruiken?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mblover 22-2-2008 18:14 Print reply

Posts: 5391
Bocht van oude uitlaat kan wel ja, is niet optimaal maar wel mogelijk. Kijk even hoe goed die bocht overeen komt met de berekende uitlaat.

Uitslijpen met slijptol zou ik niet doen, dat gaat veel te grof en met 0,8mm gaat het met de decoupeerzaag ook zeer goed.

Rond slaan gaat even tijd in zitten, valt niet mee namelijk. Maar je hebt er wel veel geduld voor nodig. Rondslaan kan inderdaad met een kunstof hamer, ijzeren hamer gaat ook, je moet namelijk kloppen en niet als een gek rammen, dus je zal er geen deuken in slaan.

Lassen kan ook niet zo heel vlug omdat je er dan doorheen gaat, je moet hem echt puntje voor puntje vastzetten en niet in een keer door lassen want dan krijg je een groot gat.

Al met al kwa tijd ben je zeker een goede dag bezig, misschien wel 2 dagen (en dan dus de hele dag en niet 2x een uurtje na school). Zeker als je de bocht ook zelf wil maken en je alles heel netjes rond wil krijgen.
 
BenjaminDG 22-2-2008 19:24 Print reply

Posts: 4605
Had ook zo eens een gianelli uitlaat voor een scooter samen met men broer omgelast voor honda mb. Liep aleen tussen de 6000 en 7000 toeren voor de rest niks.

 
Vlaanderen vrij!
-Bassie- 22-2-2008 19:29 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
ik was straks wat op internet aan het zoeken voor een andere uitlaat voor mijn brommer en die staan er best weinig onderlangse voor schakels maar scooter uitlaten zoals yasuni R of C16 staan er wel veel. als ik zoiets onder mijn brommer pasmaak zou dat dan goed lopen of zijn die te hoogtoerig ofzo omdat scooter vario heeft en altijd hoog in toeren zit.
mijn setup is:
DR70
19mm carb met twin air.


voor derbi gpr zijn genoeg uitlaten te vinden kijk eens of www.opvoeren.nl je moet gewoon zorgen dat je een lange stinger hebt.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
-simon- 22-2-2008 21:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


voor derbi gpr zijn genoeg uitlaten te vinden kijk eens of www.opvoeren.nl je moet gewoon zorgen dat je een lange stinger hebt.


ja maar ik wordt in april 18 dus pijp moet niet te duur zijn.
dus geen nieuwe. maar zit er nou aan te denken om mischien een bestaande pijp na te maken ofzo. en lange stinger hoeft niet wil ik het liefst ook niet omdat korte veel mooier is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 4338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved