crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-2-2008 21:49 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
ik was straks wat op internet aan het zoeken voor een andere uitlaat voor mijn brommer en die staan er best weinig onderlangse voor schakels maar scooter uitlaten zoals yasuni R of C16 staan er wel veel. als ik zoiets onder mijn brommer pasmaak zou dat dan goed lopen of zijn die te hoogtoerig ofzo omdat scooter vario heeft en altijd hoog in toeren zit.
mijn setup is:
DR70
19mm carb met twin air.
r is niet zozeer hoogtoering , maar de powerband is wel erg kort en piekerig , waardoor je flink moet helpen met de koppeling om het toerenterugval met schakelen te compenseren zodat je niet buiten de powerband valt
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Almer |
19-2-2008 21:50 |
Posts: 3325 |
Loopt slecht....
Scooteruitlaten, vooral de snelle, worden ontworpen voor de smalle powerband met hoog vermogen, wat gelijk op gaat...
Voor straatgebruik heb je juist een bredere powerband (gaat gelijk op met minder vermogen) nodig.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
-simon- |
19-2-2008 21:53 |
Posts: 8211 |
ja leek mij ook maar R's en C16's staan er wellis voor 40 euro ofzo met een deuk erin of die er niet meer uit zien. maar een R3 of pro race pijp zijn toch ook heel hoogtoerig en korte powerband. lijkt mij dan.
weet iemand hier mischien iets meer van of denk het te weten?
alle info is welkom.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-2-2008 om 22:04 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Harm |
19-2-2008 22:11 |
Posts: 3032 |
Ik heb ook een keer voor de grap een terugloper op mn Tsx gebeunt maar het liep iig voor geen kanten. Ik had alleen vermogen rond de 8k en eronder en erboven helemaal niks.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
harm0ss |
19-2-2008 22:19 |
Posts: 1247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
ja leek mij ook maar R's en C16's staan er wellis voor 40 euro ofzo met een deuk erin of die er niet meer uit zien. maar een R3 of pro race pijp zijn toch ook heel hoogtoerig en korte powerband. lijkt mij dan.
weet iemand hier mischien iets meer van of denk het te weten?
alle info is welkom.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-2-2008 om 22:04 uur.
alle uitlaten zijn berekend op boring/slag e.d daarom zullen ze vaak ook helemaal niet/slecht lopen op andere brommers/scooters. vooral scooter uitlaten, omdat die voortdurend op toeren draaien zal zon uitlaat niet goed op een schakel lopen.
beter koop je gewoon snel uitlaatje voor schakel, minste problemen.
|
|
|
|
-simon- |
19-2-2008 22:20 |
Posts: 8211 |
wat aan de uitlaat maakt hem met korte powerband?
is het waar hij dikker wordt of waar hij even dik blijf of waar hij dunner wordt of combi van alles? want anders zou ik bijvoorbeeld ook 1 stuk nieuw kunnen maken.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Sypie_Honda |
19-2-2008 22:22 |
Posts: 13830 |
de lengte bepaalt over het algemeen de hoogtoerigheid.
langer = laagtoerig
korter = hoogtoerig
dikte word bepaalt door de cilinder inhoud.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
-simon- |
19-2-2008 22:23 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
de lengte bepaalt over het algemeen de hoogtoerigheid.
langer = laagtoerig
korter = hoogtoerig
dikte word bepaalt door de cilinder inhoud.
en de korte powerband die hij heeft/geeft?
waar wordt dat door bepaald.
en als je een uitlaat laagtoeriger wil maken moet je dan het dikste stuk gewoon een stukje verlengen?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Sypie_Honda |
19-2-2008 22:26 |
Posts: 13830 |
jah kan je proberen, tis allemaal wat simpel hoor wat ik opnoem, maar zo zit het ongeveer wel in brede lijnen.
je moet die website van tjark heeres eens opzoeken, daar staan nog een paar weetjes over uitlaten.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
-simon- |
19-2-2008 22:28 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jah kan je proberen, tis allemaal wat simpel hoor wat ik opnoem, maar zo zit het ongeveer wel in brede lijnen.
je moet die website van tjark heeres eens opzoeken, daar staan nog een paar weetjes over uitlaten.
die site doet het niet.
zijn er nog andere sites waar ik info kan vinden of kan vragen?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ikkejw |
19-2-2008 22:30 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
en de korte powerband die hij heeft/geeft?
waar wordt dat door bepaald.
en als je een uitlaat laagtoeriger wil maken moet je dan het dikste stuk gewoon een stukje verlengen?
nee, dit wordt geregeld door de 'schuine' stukken.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
-simon- |
19-2-2008 22:31 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
nee, dit wordt geregeld door de 'schuine' stukken.
en wat is daar korteren en langere powerband? spitser of vlakker?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Sypie_Honda |
19-2-2008 22:34 |
Posts: 13830 |
bijvoorbeeld een vloeier "inkomende" diffuser leverd ook een vloeiend inkomende powerband.
miss moet je het boek van bell maar eens doorlezen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
19-2-2008 22:35 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
en wat is daar korteren en langere powerband? spitser of vlakker?
1e stuk (diffuser) langer, 2e stuk (baffle) korter = bredere powerband
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 19-2-2008 om 22:35 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
-simon- |
19-2-2008 22:35 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
bijvoorbeeld een vloeier "inkomende" diffuser leverd ook een vloeiend inkomende powerband.
miss moet je het boek van bell maar eens doorlezen.
staat die ook ergens op internet?
en diffuser is neem ik aan waar hij weer dunner wordt.
watn de voor of achterkant nieuwe maken is nog wel te doen denk ik maar complete uitlaat is wat meer werk.
diffuser is dus voorste die heeft een C16 lang en baffle lijkt mij dan het dunner wordende heeft een C16 best kort. maar is toch hoog toerig. of heb ik het verkeerd om? en als je hem er dan verkeerd om aan last?
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-2-2008 om 22:37 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|