Joel_koningslust |
19-2-2008 17:13 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
Hallo
Ik heb een probleem met mijn tzr (am6).
Als het echt vriest, zoals vandaag in belgie de hele dag.
Ik laat hem 5min warm draaien, ik vertrek @ 8000tr/min,
Nadat ik 500meter gereden heb zakt mijn brommer gewoon in toeren, tot ongeveer 3000-4000tr/min, uiteraard rijd ik dan nog 15 per uur en is het onmogelijk om nog degelijk te rijden.
Ik dacht zelf aan de carbu die bevriest omdat ik hier nogal eens van gehoord heb?
Ik heb zon 12mm vlakschuif originele am6 carbu dacht ik.
Weet iemand een oplossing?
Mvg
12mm vlakschuif? daar heb ik nog nooit van gehoord
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Tombrom |
19-2-2008 17:14 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
12mm vlakschuif? daar heb ik nog nooit van gehoord
klopt denk wel van bevriezing
wat mensen doen is een warm lampje(halogeenn?) in de luchtfilter doen dat er warme lucht in komt
|
|
|
|
Royal Club |
19-2-2008 17:14 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
12mm vlakschuif? daar heb ik nog nooit van gehoord
maakt dat uit dan?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
MaartenGerlo |
19-2-2008 17:14 |
Posts: 556 |
Nja ik weet niet welk type het precies is, het is de originele carbu, dat is zeker.
het is toch zon 12 of 14mm met 'soort vlakschuif'
en choke die automatisch terugspringt.
Mvg
|
|
|
|
mrgforce |
19-2-2008 17:15 |
Posts: 572 |
zet hem onder een afdak of in de schuur scheelt al een hele hoop en bezine bevriest niet zo gauw verder zou ik het niet weten.
|
|
|
|
Royal Club |
19-2-2008 17:16 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
zet hem onder een afdak of in de schuur scheelt al een hele hoop en bezine bevriest niet zo gauw verder zou ik het niet weten.
nee hier heeftie lekker veel aan, hij vraagt om een oplossing
een lampje in je luchtfilterbouwen is een oplossing idd
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
MaartenGerlo |
19-2-2008 17:17 |
Posts: 556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
zet hem onder een afdak of in de schuur scheelt al een hele hoop en bezine bevriest niet zo gauw verder zou ik het niet weten.
wat een rot opmerking is dat?
hij staat snachts altijd binnen hoor...
en scheelt dat echt veel met het lampje?
Mvg
|
|
|
|
Joel_koningslust |
19-2-2008 17:17 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
maakt dat uit dan?
nee, maar of hij nou een 12mm ori heeft of een vlakschuif ( grotere ) is nog wel een groot verschil omdat een grote carb niet snel bevriest
maar het zou idd kunnen dat je carb bevriest, heb je de carbverwarming nog aangesloten zitten?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
MaartenGerlo |
19-2-2008 17:17 |
Posts: 556 |
Ik heb zo van die kvs leidingen op het spruitstuk, weet niet of je dat bedoelt met verwarming..
Mvg
|
|
|
|
dt-gast |
19-2-2008 17:18 |
Posts: 492 |
lijkt me bevriezing in de carb idd
je kunt meerdere dingen doen:
grotere carb kopen
lichtje/verwarmings elementje in je luchtfilterhuis fabriceren
of de kvs slang die van je cilinderkop komt dus die verwarmd is en slag of 2 om je carb gewinden, moet je dus wel een langere slang regelen
maar vind dit zelf wel en makkelijke oplossing
|
|
smile and wave boys, just smile and wave |
|
MaartenGerlo |
19-2-2008 17:20 |
Posts: 556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt-gast
lijkt me bevriezing in de carb idd
je kunt meerdere dingen doen:
grotere carb kopen
lichtje/verwarmings elementje in je luchtfilterhuis fabriceren
of de kvs slang die van je cilinderkop komt dus die verwarmd is en slag of 2 om je carb gewinden, moet je dus wel een langere slang regelen
maar vind dit zelf wel en makkelijke oplossing
die kvs slang zit ori op mijn spruitstuk, maar dat helpt geen hol.
Nja ik rijd ori nu, en heb nog een 19.5mm liggen, die ga ik er niet opzetten dnek ik want dat valt niet af te stellen..
Mvg
|
|
|
|
Royal Club |
19-2-2008 17:22 |
Posts: 60390 |
waarom valt dat niet af te stellen
ik heb een 28mm pwk op een zwarte top redelijk gesteld gekregen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
MaartenGerlo |
19-2-2008 17:24 |
|
dt-gast |
19-2-2008 17:24 |
Posts: 492 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
[...]
die kvs slang zit ori op mijn spruitstuk, maar dat helpt geen hol.
Nja ik rijd ori nu, en heb nog een 19.5mm liggen, die ga ik er niet opzetten dnek ik want dat valt niet af te stellen..
Mvg
lees dan:
Oorspronkelijk gepost door: dt-gast
lijkt me bevriezing in de CARB idd
daat die slangen daar lopen is leuk mar daar zit het probleem niet
|
|
smile and wave boys, just smile and wave |
|
MaartenGerlo |
19-2-2008 18:46 |
Posts: 556 |
Is de enige oplossing een lampje in de luchtfilterbak?
niets anders?
|
|
|
|