Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 500cc 2 takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48055 - 500cc 2 takt vs 4 takt
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX_Shadow 18-2-2008 23:31 Print reply

Posts: 150
Zonder mileu en geluids wetten zou 2 takt nu nog steeds hard in de ontwikkeling zijn.
 
Echte mannen rijden Schakel.
maxisport 18-2-2008 23:54 Print reply

Posts: 4206
men nemen een kijkje naar de moto gp
voorheen bekend als de gp500 dat werd gereden met 2-takt fietsen
iedereen was bang van t geweld, zelf de grote namen(rossi was toen nog een broekie)
nu rijden ze allemaal 4takt en met de vingers in de neus,
jammer dat bruut geweld de kop ingedrukt word door milieu eisen.

oh en onderhoud van een 4 takt is meer, believe me.
olie verversen om t aantal uur,
zuiger slijt als een maloot, heb er ook al zat doorde midden zien gaan omdat ze voort zo plat zijn.
dan moet je m nog wisselen, blok eruit takelen dus en dan ligt die kut distributie ketting er nog op.
zeer vaak kleppen stellen, ook pret.

neej doe mij maar een 2takt ala cr500
vervang ik 1x int jaar een zuiger en de bak olie, en dat in 3 uurtjes tijd, heerlijk
 
fs180 18-2-2008 23:55 Print reply

Posts: 1346
nutteloos topic btw


 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Leen 18-2-2008 23:56 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
men nemen een kijkje naar de moto gp
voorheen bekend als de gp500 dat werd gereden met 2-takt fietsen
iedereen was bang van t geweld, zelf de grote namen(rossi was toen nog een broekie)
nu rijden ze allemaal 4takt en met de vingers in de neus,
jammer dat bruut geweld de kop ingedrukt word door milieu eisen.

oh en onderhoud van een 4 takt is meer, believe me.
olie verversen om t aantal uur,
zuiger slijt als een maloot, heb er ook al zat doorde midden zien gaan omdat ze voort zo plat zijn.
dan moet je m nog wisselen, blok eruit takelen dus en dan ligt die kut distributie ketting er nog op.
zeer vaak kleppen stellen, ook pret.

neej doe mij maar een 2takt ala cr500
vervang ik 1x int jaar een zuiger en de bak olie, en dat in 3 uurtjes tijd, heerlijk




juist, pim is iemand met verstand.

mensen die zeggen dat 2 takten duurder zijn in onderhoud lullen hard poep. want hoogvermogens 1 cilinder 4takten zijn ongeveer 5x duurder als je eht ff doorrekent.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-2-2008 8:07 Print reply

Posts: 10835
kameraad van me met een 250 4 takt (die c.a. 14.000 toeren maakt dus best wel opgefokt is) zegt dat de motor hem ¤125 in het uur kost.

wat een 250 2takt kost zou ik niet weten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
PRO TUNING 19-2-2008 10:04 Print reply

Posts: 4000
Een 250 cc 2-takt crosser bouwjaar 2008 heeft ± 55 pk

Een 450 cc 4-takt crosser bouwjaar 2008 heeft ± 55 pk

Een 500 cc 2-takt crosser bouwjaar 1998 heeft ± 65 pk


Een 500 cc 2-takt wegracer bouwjaar 2000 heeft ± 200 pk

Een 990 cc 4-takt wegracer bouwjaar 2005 heeft ± 240 pk

Puur qwa vermogen pk/liter wint altijd de 2-takt
 
PRO TUNING 19-2-2008 10:08 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
Zonder mileu en geluids wetten zou 2 takt nu nog steeds hard in de ontwikkeling zijn.


Wat zou meer vervuilen 500 cc 2-takt of 1000 cc 4-takt ??

500 cc 2-takt wegracers mochten volgens mij max. 102 Dba produceren, nu 800 cc 4-takt 135 Dba
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-2-2008 10:13 Print reply

Posts: 10560
het is ook een marketing's iets.

racesport is een promotie van de racemotoren voor op straat.
het is voor een fabrikant dat interresant om zondag op circuit een motor te laten winnen die maandag in de winkel gekocht kan worden.

en kwa emissie eisen ed krijgen de 2t het wel moeilijker.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PRO TUNING 19-2-2008 10:36 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
het is ook een marketing's iets.

racesport is een promotie van de racemotoren voor op straat.
het is voor een fabrikant dat interresant om zondag op circuit een motor te laten winnen die maandag in de winkel gekocht kan worden.

en kwa emissie eisen ed krijgen de 2t het wel moeilijker.


Daarvoor is er de Superbike, deze motoren zijn afgeleid van wegmotoren, GP 1 motoren kun je niet in de winkel kopen.

" Winning on sunday = selling on monday " is een bekende uitspraak uit de USA


 
Eat My Dust 19-2-2008 11:32 Print reply

Posts: 2562
als het voor wedstrijd gebruik is dan is
4takt is wel duurder in onderhoud
2takt is wat goedkopen en je hoeft niet veel te vervangen/na te kijken


ik ben monteur in het Monstermoto team, Pitbike races dus SBO enzz
119cc 4kleps heeft 19,5pk, na elke wedstijd, zorg ik voor de olie , oliefilter, kleppen, alles natrekken, luchtfilter, juiste curve voor de onsteking bepalen voor de volgend race enzz
er rijden ook 2takt machientjes mee kx65 ktm 65 enzz en die hebben alleen:
zuiger
olie
alles natrekken
luchtfilter

niet veel dus en niet veel tijdrovend


Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 19-2-2008 om 11:33 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
barry 19-2-2008 12:25 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een 250 cc 2-takt crosser bouwjaar 2008 heeft ± 55 pk

Een 450 cc 4-takt crosser bouwjaar 2008 heeft ± 55 pk

Een 500 cc 2-takt crosser bouwjaar 1998 heeft ± 65 pk


Een 500 cc 2-takt wegracer bouwjaar 2000 heeft ± 200 pk

Een 990 cc 4-takt wegracer bouwjaar 2005 heeft ± 240 pk

Puur qwa vermogen pk/liter wint altijd de 2-takt



In de theorie wint inderdaad altijd de 2takt.

Uit ervaring kan ik zeggen dan een
Honda CR500 en een Honda CRF450 even hard optrekken!
Alleen de cr500 loopt langer door en daarom zal de CRF op het rechte stuk het onderspit delven.
Echter op het crosscircuit zal 9 van de 10x de CRF winnen. Puur en alleen omdat deze handelbaarder is.
 
He?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-2-2008 12:40 Print reply

Posts: 8604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]

Echter op het crosscircuit zal 9 van de 10x de CRF winnen. Puur en alleen omdat deze handelbaarder is.


"Handelbaarder" of met andere woorden "sterieler" of zelfs "tammer".
Het vermogen dat in de lage toeren vrijkomt bij een CR500 overtreft ruim het bruikbare bereik. Met de overschot kan je mooie wheelies trekken, maar dat heeft uiteraard weinig zin in een sprint.
Het is ongeveer dezelfde discussie als met het blondje en de brunette. Sommige hebben een voorkeur voor het ene, andere voor het andere, nog anderen kunnen niet kiezen.
Persoonlijk denk ik dat een machine vergelijkbaar met de CR500 niet zo snel meer nieuw in de winkel zal staan. Alles evolueert naar eenheidsworst en herhalingen, vooral onder invloed van veel gepraat.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Frysk 19-2-2008 13:15 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
men nemen een kijkje naar de moto gp
voorheen bekend als de gp500 dat werd gereden met 2-takt fietsen
iedereen was bang van t geweld, zelf de grote namen(rossi was toen nog een broekie)
nu rijden ze allemaal 4takt en met de vingers in de neus,
jammer dat bruut geweld de kop ingedrukt word door milieu eisen.

oh en onderhoud van een 4 takt is meer, believe me.
olie verversen om t aantal uur,
zuiger slijt als een maloot, heb er ook al zat doorde midden zien gaan omdat ze voort zo plat zijn.
dan moet je m nog wisselen, blok eruit takelen dus en dan ligt die kut distributie ketting er nog op.
zeer vaak kleppen stellen, ook pret.

neej doe mij maar een 2takt ala cr500
vervang ik 1x int jaar een zuiger en de bak olie, en dat in 3 uurtjes tijd, heerlijk


toen reed rossi NSR500



4 takt is beter te besturen op de crossbaan.
Henk pel (crossmotorzaak hier verderop) die had het erover als zo'n 500 2takt in de powerband komt dat je gewoon met moeite controle kunt houden, viertakt kun je veel beter doseren, waardoor ze tegenwoordig ook veel meer met 4takt rijden, het zal niet de uitstoot zijn want in wedstrijden moet dat niet uitmaken lijkt me ?
 
giggitybyte
Vets_Tom 19-2-2008 13:27 Print reply

Posts: 297
gaat het hier over crossers of algemeen? 500cc tweetakt 4 cilinder is gewoon sterker.Je kunt de 2 takten verglijken met een 4 takter met dubbel de inhoud. Van wegen de extra componenten op de 4 takter wordt die gelijk ook zwaarder en eist meer onderhoud. Als je voor onderhoud's arm en snelheid wil zou ik 2 takt zeggen. Maar voor vermogens dossering en brandstof verbruik zou 4 takt het besten zijn. Het hangt dus helemaal af van wat je er mee wil doen. Maar voor mij blijft 2 takt de top
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Eat My Dust 19-2-2008 13:28 Print reply

Posts: 2562
ooit wel eens op 4takt gereden?
of alleen de verhalen gehoord?

ik ben ook overgestapt op 4takt
wel met brommers dan maargoed
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Dit topic is 16151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved