dokocrosser |
18-2-2008 20:35 |
Posts: 1433 |
de 500 2tact is sneller dan de 500 4tact
een paar kennissen van m'n pa hebben ook allemaal een 500 2tact en die zeggen dat zoon ding veel sneller is dan een 500 4tact
kijk maar naar een 144 2tact die is ongeveer evensnel als een 250 4tact terwijl hij maar de helft van de cc's heeft
dit is ongeveer hetzelfde met de 500's
er bestaat trouwens weer een nieuwe cr500. die stond een paar nummers geleden in de nopppennieuws die had het frame van een crf450 en een 500 2tact blok. maar ik weet zo niet of het ook een nieuw blok is
|
|
|
|
Vehikel |
18-2-2008 20:35 |
Posts: 2903 |
Puur afhankelijk van het type motor. Als je alles uit de motor haalt, is 4takt ongetwijveld sneller, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.
Dat een 2takt meer arbeidsslagen heeft er niks mee te maken, het gaat om de hoeveelheid brandstof die nuttig gebruikt wordt.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
b e r t |
18-2-2008 20:37 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
de 500 2tact is sneller dan de 500 4tact
een paar kennissen van m'n pa hebben ook allemaal een 500 2tact en die zeggen dat zoon ding veel sneller is dan een 500 4tact
kijk maar naar een 144 2tact die is ongeveer evensnel als een 250 4tact terwijl hij maar de helft van de cc's heeft
dit is ongeveer hetzelfde met de 500's
er bestaat trouwens weer een nieuwe cr500. die stond een paar nummers geleden in de nopppennieuws die had het frame van een crf450 en een 500 2tact blok. maar ik weet zo niet of het ook een nieuw blok is
Was dat niet gewoon een project van iemand?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
18-2-2008 20:38 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
de 500 2tact is sneller dan de 500 4tact
een paar kennissen van m'n pa hebben ook allemaal een 500 2tact en die zeggen dat zoon ding veel sneller is dan een 500 4tact
kijk maar naar een 144 2tact die is ongeveer evensnel als een 250 4tact terwijl hij maar de helft van de cc's heeft
dit is ongeveer hetzelfde met de 500's
er bestaat trouwens weer een nieuwe cr500. die stond een paar nummers geleden in de nopppennieuws die had het frame van een crf450 en een 500 2tact blok. maar ik weet zo niet of het ook een nieuw blok is
dat zijn omgebouwde door een fabriek ergens in spanje. die hebben gewoon heel veel fabrieksnieuwe cr500 blokken gekocht en crf's die fabrieksaf kapotte blokken hebben
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Pruttelaar |
18-2-2008 20:38 |
Posts: 761 |
het is zo dat 4 takt dezer jaren veel meer vermogen wint, maar ik zat dus filmpies te kijken van een rg500 en die zijn wel ziek eig .. :S
maar ik zou dus denken dat je veel meer uit een 2 takt kan persen dan 4takt, en dat ze 4takt zijn gaan ontwikkelen, omdat je 2takt minder in"bedwang" kunt houden zegmaar dus minder snel kan rijden op et cirquit
en als je nagaat, de rs250 van 2000 heeft 70bhp terwijl de CIRCUITMOTOR zx600r van die maat van me 136 bhp heeft ..
Dit bericht is gewijzigd door Pruttelaar op 18-2-2008 om 20:40 uur.
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
b e r t |
18-2-2008 20:40 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
het is zo dat 4 takt dezer jaren veel meer vermogen wint, maar ik zat dus filmpies te kijken van een rg500 en die zijn wel ziek eig .. :S
maar ik zou dus denken dat je veel meer uit een 2 takt kan persen dan 4takt, en dat ze 4takt zijn gaan ontwikkelen, omdat je 2takt minder in"bedwang" kunt houden zegmaar dus minder snel kan rijden op et cirquit
dat komt ook door die milieurakkers.
|
|
|
|
dokocrosser |
18-2-2008 20:41 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
dat zijn omgebouwde door een fabriek ergens in spanje. die hebben gewoon heel veel fabrieksnieuwe cr500 blokken gekocht en crf's die fabrieksaf kapotte blokken hebben
deze werden volges mij ergens door een bedrijf in nederland omgebouwd
maar het was wel vet
ze moesten speciaal iemand zoeken die deze motor in bedwang kon houden en fatsoenlijk kon testen want de normale testrijder was er niet sterk genoeg voor
|
|
|
|
Pruttelaar |
18-2-2008 20:42 |
Posts: 761 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
dat komt ook door die milieurakkers.
oja die heb je ook nog
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
maxisport |
18-2-2008 20:43 |
Posts: 4206 |
oeh leuk topic
zelf heb ik een 500cc 2takt
en een vriend van me heeft een yzf426 4takt
allebei supermotard ready 2 race
hij haat stoplichten, want ik heb altijd kopstart
dat moet genoeg zeggen
|
|
|
|
allbrezz |
18-2-2008 20:43 |
Posts: 493 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Puur afhankelijk van het type motor. Als je alles uit de motor haalt, is 4takt ongetwijveld sneller, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.
Dat een 2takt meer arbeidsslagen heeft er niks mee te maken, het gaat om de hoeveelheid brandstof die nuttig gebruikt wordt.
zou het rendement van een 500 2-t dan zo laag zijn ? want met een 500 kun je namelijk maar heel kort rijden en met een 450 weer heel lang
500 had weer veel nadeel op redbullknockout omdat deze vaker moest tanken in de pit
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|
Vehikel |
18-2-2008 20:56 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
[...]
zou het rendement van een 500 2-t dan zo laag zijn ? want met een 500 kun je namelijk maar heel kort rijden en met een 450 weer heel lang
500 had weer veel nadeel op redbullknockout omdat deze vaker moest tanken in de pit
Ik bedoel daar eigenlijk mee dat je niet kan zeggen dat 2takt sneller is omdat ie meer arbeidsslagen heeft. Bij een 2takt heb je de beperking dat er per slag minder verbrand word. Bij een 4takt wordt er een hele slag voor opgeofferd om de gassen naar binnen te zuigen, maar die moet dan wel 4 slagen maken.
De reden dat 4takten sneller uitvallen heeft misschien te maken met slijtage in de bewegende delen en niet zozeer vanwege het rendement.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Pruttelaar |
18-2-2008 20:56 |
Posts: 761 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
oeh leuk topic
zelf heb ik een 500cc 2takt
en een vriend van me heeft een yzf426 4takt
allebei supermotard ready 2 race
hij haat stoplichten, want ik heb altijd kopstart
dat moet genoeg zeggen
hehe
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
Jorn |
18-2-2008 20:58 |
Posts: 2780 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
oeh leuk topic
zelf heb ik een 500cc 2takt
en een vriend van me heeft een yzf426 4takt
allebei supermotard ready 2 race
hij haat stoplichten, want ik heb altijd kopstart
dat moet genoeg zeggen
Moet je ook ff bij zeggen wat mijn ktm met je cr deed pim..
|
|
|
|
dirktimmer |
18-2-2008 20:59 |
Posts: 1737 |
2 takt is (veel)sneller op de weg, 4takt in het zand, brengt het vermogen constanter op de baan.
|
|
|
|
maxisport |
18-2-2008 21:00 |
Posts: 4206 |
helemaal niks
moet je ook zeggen dat ik vol in zn 4
jou bijhoud vol in zn 6
ik mis mn 5e versnelling nog steeds, vandaar dat mn tandwiel verhouding erop aangepast staat, gek he dat je dan iets harder optrekt.
op de sm meeting komt de revanche, met 5e versnelling
ik boek je
|
|
|
|