Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 500cc 2 takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48055 - 500cc 2 takt vs 4 takt
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dokocrosser 18-2-2008 20:35 Print reply

Posts: 1433
de 500 2tact is sneller dan de 500 4tact
een paar kennissen van m'n pa hebben ook allemaal een 500 2tact en die zeggen dat zoon ding veel sneller is dan een 500 4tact

kijk maar naar een 144 2tact die is ongeveer evensnel als een 250 4tact terwijl hij maar de helft van de cc's heeft
dit is ongeveer hetzelfde met de 500's

er bestaat trouwens weer een nieuwe cr500. die stond een paar nummers geleden in de nopppennieuws die had het frame van een crf450 en een 500 2tact blok. maar ik weet zo niet of het ook een nieuw blok is
 
Vehikel 18-2-2008 20:35 Print reply

Posts: 2903
Puur afhankelijk van het type motor. Als je alles uit de motor haalt, is 4takt ongetwijveld sneller, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.
Dat een 2takt meer arbeidsslagen heeft er niks mee te maken, het gaat om de hoeveelheid brandstof die nuttig gebruikt wordt.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
b e r t 18-2-2008 20:37 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
de 500 2tact is sneller dan de 500 4tact
een paar kennissen van m'n pa hebben ook allemaal een 500 2tact en die zeggen dat zoon ding veel sneller is dan een 500 4tact

kijk maar naar een 144 2tact die is ongeveer evensnel als een 250 4tact terwijl hij maar de helft van de cc's heeft
dit is ongeveer hetzelfde met de 500's

er bestaat trouwens weer een nieuwe cr500. die stond een paar nummers geleden in de nopppennieuws die had het frame van een crf450 en een 500 2tact blok. maar ik weet zo niet of het ook een nieuw blok is


Was dat niet gewoon een project van iemand?
 
Joel_koningslust 18-2-2008 20:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
de 500 2tact is sneller dan de 500 4tact
een paar kennissen van m'n pa hebben ook allemaal een 500 2tact en die zeggen dat zoon ding veel sneller is dan een 500 4tact

kijk maar naar een 144 2tact die is ongeveer evensnel als een 250 4tact terwijl hij maar de helft van de cc's heeft
dit is ongeveer hetzelfde met de 500's

er bestaat trouwens weer een nieuwe cr500. die stond een paar nummers geleden in de nopppennieuws die had het frame van een crf450 en een 500 2tact blok. maar ik weet zo niet of het ook een nieuw blok is


dat zijn omgebouwde door een fabriek ergens in spanje. die hebben gewoon heel veel fabrieksnieuwe cr500 blokken gekocht en crf's die fabrieksaf kapotte blokken hebben

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Pruttelaar 18-2-2008 20:38 Print reply

Posts: 761
het is zo dat 4 takt dezer jaren veel meer vermogen wint, maar ik zat dus filmpies te kijken van een rg500 en die zijn wel ziek eig .. :S
maar ik zou dus denken dat je veel meer uit een 2 takt kan persen dan 4takt, en dat ze 4takt zijn gaan ontwikkelen, omdat je 2takt minder in"bedwang" kunt houden zegmaar dus minder snel kan rijden op et cirquit

en als je nagaat, de rs250 van 2000 heeft 70bhp terwijl de CIRCUITMOTOR zx600r van die maat van me 136 bhp heeft ..

Dit bericht is gewijzigd door Pruttelaar op 18-2-2008 om 20:40 uur.
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
b e r t 18-2-2008 20:40 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
het is zo dat 4 takt dezer jaren veel meer vermogen wint, maar ik zat dus filmpies te kijken van een rg500 en die zijn wel ziek eig .. :S
maar ik zou dus denken dat je veel meer uit een 2 takt kan persen dan 4takt, en dat ze 4takt zijn gaan ontwikkelen, omdat je 2takt minder in"bedwang" kunt houden zegmaar dus minder snel kan rijden op et cirquit


dat komt ook door die milieurakkers.
 
dokocrosser 18-2-2008 20:41 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat zijn omgebouwde door een fabriek ergens in spanje. die hebben gewoon heel veel fabrieksnieuwe cr500 blokken gekocht en crf's die fabrieksaf kapotte blokken hebben



deze werden volges mij ergens door een bedrijf in nederland omgebouwd
maar het was wel vet
ze moesten speciaal iemand zoeken die deze motor in bedwang kon houden en fatsoenlijk kon testen want de normale testrijder was er niet sterk genoeg voor
 
Pruttelaar 18-2-2008 20:42 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


dat komt ook door die milieurakkers.


oja die heb je ook nog
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
maxisport 18-2-2008 20:43 Print reply

Posts: 4206
oeh leuk topic
zelf heb ik een 500cc 2takt
en een vriend van me heeft een yzf426 4takt
allebei supermotard ready 2 race
hij haat stoplichten, want ik heb altijd kopstart
dat moet genoeg zeggen

 
allbrezz 18-2-2008 20:43 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Puur afhankelijk van het type motor. Als je alles uit de motor haalt, is 4takt ongetwijveld sneller, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.
Dat een 2takt meer arbeidsslagen heeft er niks mee te maken, het gaat om de hoeveelheid brandstof die nuttig gebruikt wordt.


zou het rendement van een 500 2-t dan zo laag zijn ? want met een 500 kun je namelijk maar heel kort rijden en met een 450 weer heel lang
500 had weer veel nadeel op redbullknockout omdat deze vaker moest tanken in de pit

 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Vehikel 18-2-2008 20:56 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
[...]


zou het rendement van een 500 2-t dan zo laag zijn ? want met een 500 kun je namelijk maar heel kort rijden en met een 450 weer heel lang
500 had weer veel nadeel op redbullknockout omdat deze vaker moest tanken in de pit


Ik bedoel daar eigenlijk mee dat je niet kan zeggen dat 2takt sneller is omdat ie meer arbeidsslagen heeft. Bij een 2takt heb je de beperking dat er per slag minder verbrand word. Bij een 4takt wordt er een hele slag voor opgeofferd om de gassen naar binnen te zuigen, maar die moet dan wel 4 slagen maken.
De reden dat 4takten sneller uitvallen heeft misschien te maken met slijtage in de bewegende delen en niet zozeer vanwege het rendement.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Pruttelaar 18-2-2008 20:56 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
oeh leuk topic
zelf heb ik een 500cc 2takt
en een vriend van me heeft een yzf426 4takt
allebei supermotard ready 2 race
hij haat stoplichten, want ik heb altijd kopstart
dat moet genoeg zeggen



hehe
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Jorn 18-2-2008 20:58 Print reply

Posts: 2780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
oeh leuk topic
zelf heb ik een 500cc 2takt
en een vriend van me heeft een yzf426 4takt
allebei supermotard ready 2 race
hij haat stoplichten, want ik heb altijd kopstart
dat moet genoeg zeggen


Moet je ook ff bij zeggen wat mijn ktm met je cr deed pim..
 
dirktimmer 18-2-2008 20:59 Print reply

Posts: 1737
2 takt is (veel)sneller op de weg, 4takt in het zand, brengt het vermogen constanter op de baan.
 
maxisport 18-2-2008 21:00 Print reply

Posts: 4206
helemaal niks
moet je ook zeggen dat ik vol in zn 4
jou bijhoud vol in zn 6
ik mis mn 5e versnelling nog steeds, vandaar dat mn tandwiel verhouding erop aangepast staat, gek he dat je dan iets harder optrekt.

op de sm meeting komt de revanche, met 5e versnelling
ik boek je
 

Dit topic is 16119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved