Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - groter bezine verbruik

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 742 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48032 - groter bezine verbruik
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 17-2-2008 20:36 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
mb rider
hmm keerring is zal het is controleren maar dan zal die hoogst waarschijnlijk dubbel zitten ofzoiets
want mn brommer lekt ook maar niet langs mn onsteking

owja en 4 takten zo kun je het wel noemen ja want boven de 6k toeren ontbrant die niet altijd dus ook looze slagen

maar had je ook het probleem dat je een erg grote sproeier nodig had ?



ja ik moest ook een veelste grote sproeier erin gooie wou ik ontbranding krijgen... wat natuurlijk logisch want olie onsteekt niet dus waarneer er veel olie inkomt heb je meer benzine nodig om het te ontbranden...
 
allbrezz 17-2-2008 20:43 Print reply

Posts: 493
oke,
waren alle 2 de keerringen versleten ? of aleen de rechter ?
want dan komt er toch dikke witte rook uit de uitlaat en dat is bij mij niet het geval

nahja ik ga even een andere caburateur proberen
mijn keerring(en) controleren
en mn andere kabelboom monteren (maar dat zal denk ik niet het probleem oplossen maar maakt de brommer zelf wat betrouwbaarder )

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:45 uur.

thanks voor alle reacties

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:46 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
stoeptegel 17-2-2008 21:07 Print reply

Posts: 3085
Gooi die immi carb in de prullenbak en koop een goede 19 mm dellortoe,20 mm mikuni(echte) of een 18 mm keihin(echte).Dan zijn al je problemen opgelost
 
80 cc ownatsj
Cyper.76 18-2-2008 8:30 Print reply

Posts: 219
je zegt het zelf al, de brommer heeft een probleem met de ontsteking. En immitatie spul is gewoon hetzelfde alleen niet zo duurzaam als echte merken. Ik zou zeggen dat je bobine gaar is.. maar eerst moet je de bougie enz nakijken
neem deze volgorde aan:
bougie
bobine
CDI
De cdi kan bijna nooit kapot gaan dus die is het vaak niet..
 
mblover 18-2-2008 8:39 Print reply

Posts: 5391
Je leest de post van Rik niet goed, hij zegt niet dat je die kabelboom van je moet vervangen.

Wat je moet doen is even de bougieKABEL en bougieDOP vervangen voor goed materiaal. Als het dan nog niet werkt, trek je vliegwiel er dan eens af en kijk of daar iets aan de hand is, probeer een andere bobine of probeer een andere cdi.

heeft hij met die bami 18mm eerst wel goed gelopen? Zo ja, dan ligt het daar niet aan.
 
mb-rider 18-2-2008 16:13 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
oke,
waren alle 2 de keerringen versleten ? of aleen de rechter ?
want dan komt er toch dikke witte rook uit de uitlaat en dat is bij mij niet het geval

nahja ik ga even een andere caburateur proberen
mijn keerring(en) controleren
en mn andere kabelboom monteren (maar dat zal denk ik niet het probleem oplossen maar maakt de brommer zelf wat betrouwbaarder )

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:45 uur.

thanks voor alle reacties

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:46 uur.


was bij mij de keering aan de koppelings kant..
probeer idd eerst de bobine bougie cdi en onsteking te checke voordat je het blok gaat splitsen schilt een hoop werk

 
allbrezz 18-2-2008 20:33 Print reply

Posts: 493
blok ga ik niet zomaar splitsen
en owja
cdi bobine bougie en bougie dop zijn nieuw... en gemonteerd door honda-m-shop
en verder heef tmn brommer 100 gelopen met die bami 18 mm keihin

oftewel met dit topic ben ik niet echt verdergekomen
maarja laatmaar ik ga wel gewoon verder alles controleren
ik zet wel op mn profiel wat er me mis was ... :(
owja die kabelboom vervangen is een tip van honda m shop oftewel dat ben ik zelf van plan
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
rik hulkenberg 18-2-2008 20:35 Print reply

Posts: 10029
probeer eens een echte 18mm dan pas helpen mensen je verder
denk ik
 
allbrezz 18-2-2008 20:40 Print reply

Posts: 493
jaja oke dat ga ik ook wel doen maar heb er geen goede verwachtingen van
aan gezien het probleem tot stan is gekomen over een tijds bestek van 3/4 jaar
maar ik ga het wel proberen en ik zet het op mn profiel
en als het de cabr is dan mogen julie mij echt super hard uitlachen ! :P
owja en dat mag pas als ik het getest heb
(ik heb zaterdag pas tijd )
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
mtx_owned 18-2-2008 20:42 Print reply

Posts: 2183
is een 18mm keihin immitatie echt zo slecht dan?? kheb net een nieuwe gekocht.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Mike-MTX 18-2-2008 20:43 Print reply

Posts: 943
hey ja ik heb een Honda MTX SH 70 cc met 21 mm carbu ( mikuni ) en 180 sproeier mijne zuipt ook als de teering kan mn kont niet kere of tank is al leeg :P


is dit normaal ? omdat het opzicht best wel grote setup is ..
 
allbrezz 18-2-2008 20:46 Print reply

Posts: 493
nee normale sproeier is ongeveer 105 tot 120 of 130
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Mike-MTX 18-2-2008 20:48 Print reply

Posts: 943
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
nee normale sproeier is ongeveer 105 tot 120 of 130

whaa oke :P

owjah kan ook niet zonder choke rijde

Dit bericht is gewijzigd door Mike-MTX op 18-2-2008 om 20:48 uur.
 
De Schout 19-2-2008 0:03 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
nee normale sproeier is ongeveer 105 tot 120 of 130



180 mikuni sproeier kan nog wel.

@ ts, loopt je brommer wel stationair, of ook niet?
 
tune tweak fiddle bang bummer
allbrezz 19-2-2008 19:01 Print reply

Posts: 493
ik kan ook niet zonder chokomel rijden
mijn brommer loopt gewoon stationair met de stationair schroef op de stand van waneer hij nog wel liep

sproeier 180 lijkt mij een beetje te groot net als 150
met 140 (toen hij liep) reed mijn brommer 100 met normaal tandwiel verhouding
ik weet niet of mike's mtx nog harder rijd ...?
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg

Dit topic is 3278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved