mb-rider |
17-2-2008 20:36 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
mb rider
hmm keerring is zal het is controleren maar dan zal die hoogst waarschijnlijk dubbel zitten ofzoiets
want mn brommer lekt ook maar niet langs mn onsteking
owja en 4 takten zo kun je het wel noemen ja want boven de 6k toeren ontbrant die niet altijd dus ook looze slagen
maar had je ook het probleem dat je een erg grote sproeier nodig had ?
ja ik moest ook een veelste grote sproeier erin gooie wou ik ontbranding krijgen... wat natuurlijk logisch want olie onsteekt niet dus waarneer er veel olie inkomt heb je meer benzine nodig om het te ontbranden...
|
|
|
|
allbrezz |
17-2-2008 20:43 |
Posts: 493 |
oke,
waren alle 2 de keerringen versleten ? of aleen de rechter ?
want dan komt er toch dikke witte rook uit de uitlaat en dat is bij mij niet het geval
nahja ik ga even een andere caburateur proberen
mijn keerring(en) controleren
en mn andere kabelboom monteren (maar dat zal denk ik niet het probleem oplossen maar maakt de brommer zelf wat betrouwbaarder )
Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:45 uur.
thanks voor alle reacties
Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:46 uur.
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|
stoeptegel |
17-2-2008 21:07 |
Posts: 3085 |
Gooi die immi carb in de prullenbak en koop een goede 19 mm dellortoe,20 mm mikuni(echte) of een 18 mm keihin(echte).Dan zijn al je problemen opgelost
|
|
80 cc ownatsj |
|
Cyper.76 |
18-2-2008 8:30 |
Posts: 219 |
je zegt het zelf al, de brommer heeft een probleem met de ontsteking. En immitatie spul is gewoon hetzelfde alleen niet zo duurzaam als echte merken. Ik zou zeggen dat je bobine gaar is.. maar eerst moet je de bougie enz nakijken
neem deze volgorde aan:
bougie
bobine
CDI
De cdi kan bijna nooit kapot gaan dus die is het vaak niet..
|
|
|
|
mblover |
18-2-2008 8:39 |
Posts: 5391 |
Je leest de post van Rik niet goed, hij zegt niet dat je die kabelboom van je moet vervangen.
Wat je moet doen is even de bougieKABEL en bougieDOP vervangen voor goed materiaal. Als het dan nog niet werkt, trek je vliegwiel er dan eens af en kijk of daar iets aan de hand is, probeer een andere bobine of probeer een andere cdi.
heeft hij met die bami 18mm eerst wel goed gelopen? Zo ja, dan ligt het daar niet aan.
|
|
|
|
mb-rider |
18-2-2008 16:13 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
oke,
waren alle 2 de keerringen versleten ? of aleen de rechter ?
want dan komt er toch dikke witte rook uit de uitlaat en dat is bij mij niet het geval
nahja ik ga even een andere caburateur proberen
mijn keerring(en) controleren
en mn andere kabelboom monteren (maar dat zal denk ik niet het probleem oplossen maar maakt de brommer zelf wat betrouwbaarder )
Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:45 uur.
thanks voor alle reacties
Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 17-2-2008 om 20:46 uur.
was bij mij de keering aan de koppelings kant..
probeer idd eerst de bobine bougie cdi en onsteking te checke voordat je het blok gaat splitsen schilt een hoop werk
|
|
|
|
allbrezz |
18-2-2008 20:33 |
Posts: 493 |
blok ga ik niet zomaar splitsen
en owja
cdi bobine bougie en bougie dop zijn nieuw... en gemonteerd door honda-m-shop
en verder heef tmn brommer 100 gelopen met die bami 18 mm keihin
oftewel met dit topic ben ik niet echt verdergekomen
maarja laatmaar ik ga wel gewoon verder alles controleren
ik zet wel op mn profiel wat er me mis was ... :(
owja die kabelboom vervangen is een tip van honda m shop oftewel dat ben ik zelf van plan
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|
rik hulkenberg |
18-2-2008 20:35 |
Posts: 10029 |
probeer eens een echte 18mm dan pas helpen mensen je verder
denk ik
|
|
|
|
allbrezz |
18-2-2008 20:40 |
Posts: 493 |
jaja oke dat ga ik ook wel doen maar heb er geen goede verwachtingen van
aan gezien het probleem tot stan is gekomen over een tijds bestek van 3/4 jaar
maar ik ga het wel proberen en ik zet het op mn profiel
en als het de cabr is dan mogen julie mij echt super hard uitlachen ! :P
owja en dat mag pas als ik het getest heb
(ik heb zaterdag pas tijd )
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|
mtx_owned |
18-2-2008 20:42 |
Posts: 2183 |
is een 18mm keihin immitatie echt zo slecht dan?? kheb net een nieuwe gekocht.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Mike-MTX |
18-2-2008 20:43 |
Posts: 943 |
hey ja ik heb een Honda MTX SH 70 cc met 21 mm carbu ( mikuni ) en 180 sproeier mijne zuipt ook als de teering kan mn kont niet kere of tank is al leeg :P
is dit normaal ? omdat het opzicht best wel grote setup is ..
|
|
|
|
allbrezz |
18-2-2008 20:46 |
Posts: 493 |
nee normale sproeier is ongeveer 105 tot 120 of 130
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|
Mike-MTX |
18-2-2008 20:48 |
Posts: 943 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
nee normale sproeier is ongeveer 105 tot 120 of 130
whaa oke :P
owjah kan ook niet zonder choke rijde
Dit bericht is gewijzigd door Mike-MTX op 18-2-2008 om 20:48 uur.
|
|
|
|
De Schout |
19-2-2008 0:03 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
nee normale sproeier is ongeveer 105 tot 120 of 130
180 mikuni sproeier kan nog wel.
@ ts, loopt je brommer wel stationair, of ook niet?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
allbrezz |
19-2-2008 19:01 |
Posts: 493 |
ik kan ook niet zonder chokomel rijden
mijn brommer loopt gewoon stationair met de stationair schroef op de stand van waneer hij nog wel liep
sproeier 180 lijkt mij een beetje te groot net als 150
met 140 (toen hij liep) reed mijn brommer 100 met normaal tandwiel verhouding
ik weet niet of mike's mtx nog harder rijd ...?
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|