Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Reviseren Honda SS50 4 takt blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48023 - Reviseren Honda SS50 4 takt blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 17-2-2008 12:55 Print topicpost

Posts: 1554
Ik heb een aantal 2 takt blokken gereviseerd. Op m'n werk wel eens een paar keer een 4-takt grasmaaier blok.


Is het reviseren van Honda SS50 4-bak uit '73 te doen?
Waar moet ik op letten?
Onderdelen goed verkrijgbaar?
Wat moet sowieso vervangen/gereviseerd worden?
Wat zijn een beetje algemene kosten?
Heb ik echt speciaal/specifiek gereedschap nodig?

Zijn er handboeken of wat dan ook beschikbaar voor de Honda SS50?

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 17-2-2008 om 15:58 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!

4takker 17-2-2008 18:52 Print reply

Posts: 2395
zo ver ik weet is er nog bijna alles nieuw te krijgen voor een ss50 4bak blok.
er zijn een paar tools te krijgen voor de blokken: vliegwieltrekker, voor dekoppelimgs moer, voor de kleppen los te krijgen en er is iets om de kleppen te stellen.
boeken zijn bij de deales te krijgen

paar deales:
loef
4sbk
leertouwer
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Sypie_Honda 17-2-2008 18:59 Print reply

Posts: 13830
kop en cilinder zou ik laten doen. denk aan cilinder boren en honen. kop na kijken (geleiders, zittingen) en even vlakken en nieuwe seals derop.

blokje zelf even.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-2-2008 19:16 Print reply

Posts: 9841
vooral even vacuumtestje laten doen bij de kop en als dat niet acceptabel is even de zittingen laten snijden en kleppen slijpen.

rest kun je vast wel zelf behalve het honen

 
Too cool for school!
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-2-2008 19:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
vooral even vacuumtestje laten doen bij de kop en als dat niet acceptabel is even de zittingen laten snijden en kleppen slijpen.

rest kun je vast wel zelf behalve het honen



ga liever even zelf kleppen slijpen en zittingen opfrezen als dat ik een kop vlak oid
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
4takker 17-2-2008 19:20 Print reply

Posts: 2395
dat kop revisie kun je ook zelf je moet aleen goed het werkplats boek in de gaaten houden desnoods is er ook nog zoon hayness te krijgen voor die brommers
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Name of Steel 17-2-2008 20:02 Print reply

Posts: 3532
er zijn niet echt enorm grote dingen waar extra op gelet moet worden, wel bij het monteren van de bak op de juiste ringen op de juiste plekken komen, en dat de carterhelften gelijkmatig kruislings vastgezet moeten worden.

bij de cilinderkop, kijken of de nokkenasbanen niet ingevreten zijn, bij de koppeling goed erop letten dat de drukveren in de kuipjes liggen, ( ook de kleine centifiguraal veren ( heten ze volgensmij :P ) en dat het druklager recht ligt


eigenlijk komt het er op neer dat je goed naar slijtage delen kijkt, en zet em in elkaar zoals ie ook uit elkaar is gegaan, zijn simpele blokken, goed te doen in iedergeval!

edit.. vliegwieltrekker is altijd makkelijk. maar een beetje gangbare poelietrekker kan ook gewoon, en in de beun ( mocht je het toch vervangen ) Pak de koevoet!!!

De moer op de koppeling met een drevel en hamer rustig lostikken, als je het netjes doet beschadig je em niet, en kun je em gewoon opnieuw gebruiken ( of een nieuwe halen voor de zekerheid, kost iets van 1.20ยค )

Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 17-2-2008 om 20:05 uur.
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------

Dit topic is 2627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved