die is nodig om je motor op bedrijftemperatuur te laten komen, je kunt ook goed zonder rijden maar dan moet je hem eerst even goed warm laten draaien omdat als je koud gaat planken je spul heeeel snel slijt
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Is een klepje in je cilinderkop die open gaat als die bepaalde temperatuur bereikt zodat het kvs in het circuit rond kan gaan. Deze opent zich ongeveer bij 60 graden dit gebeurd door middel van soor was in het midden dat zich uitzet en zo de veer met het klepje naar achteren duwt.
Heb der ook geen.., rij gewoon rustig warm en soms met stuk carton voor de radiator Met thermostaat erin werd die erg warm terwijl die wel goed werkte.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Trax
Heb der ook geen.., rij gewoon rustig warm en soms met stuk carton voor de radiator Met thermostaat erin werd die erg warm terwijl die wel goed werkte.
het is ook wel een beetje een restrictie in het koelsysteem, zeker als hij dicht is:P maar de doorlaat open is ook een stuk kleiner dan zonder
dus als je spul echt warm word kun je hem er goed uitlaten, als het niet perce nodig is zou ik hem erin laten
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.