Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #48016 - warm--> lekken + slecht lopen dt50m...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1543 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Sj_dt |
16-2-2008 20:02 |
Posts: 886 |
hallo,
aangezien bij mijn andere blok de krukas krom is, heb ik er dit blok weer onder gezet. Hiervan wist ik dit ook al en hij heeft dit altijd al gedaan. Als het blok koud is loopt hij vrij goed en trekt hij goed door, maar zodra de motor warm is begint hij bij de ontstekingskant olie te lekken en loopt hij super belabberd. In zn 1 kan ik hem dan met moeite rijdende houden.
Het lekken zou kunnen komen, omdat een kering iets van niks lek is en als de olie dunner is(dus als het blok warm is)de olie via de kering kan ontsnappen.
Maar, dan is nog altijd niet het slecht lopen verklaard.
Iemand had het idee dat de krukaskering lek is, want als hij dan warm is bouwt hij onder in de carter geen druk op en loopt dus slecht. Maar dat verklaard het lekken weer niet.
Het zou een combinatie van de 2 kunnen zijn, iemand miss nog suggesties? Ik heb meer het gevoel dat de 2 symptomen 1 oorzaak hebben, maar welke?
|
|
|
|
Vehikel |
16-2-2008 22:02 |
Posts: 2903 |
Je zou eens achter je ontsteking kunnen kijken, die heb je er zo af. En kijken of die keerring schoon is.
Misschien zit de middelste carterpakking niet goed, waardoor ie druk en olie verliest. Keerring lijkt mij ook idd niet de oorzaak van beide.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
YZ50crosser |
16-2-2008 22:03 |
Posts: 2241 |
krijg je met yamaha
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
16-2-2008 22:06 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
krijg je met yamaha
PP krijg je met je oftopic
|
|
|
|
kenny77 |
16-2-2008 22:23 |
Posts: 29286 |
Bij mijn DT heb ik ook wel vaker dat de condersator kapot gaat als hij dan koud is dan start hij goed en dan rijd je weg niks aan de hand, maar zo gouw als die warm is dan begind die te stoteren en dan loopt hij in de lage toeren bijna niet alleen als je dan even in de hogen toeren gaat dan rijd hij wel een beetje door.
Misschien zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?
Misschien kan je ook een nieuwe keering aan de onstekings kant zetten, (volgens mij kan je zo de oude er zo uit puteren en dan de nieuwe erin doen) , dan heb je het lekken tenminste al verholpen dan dan weet je dat het daar niet meer aan kan liggen.
(De keering is 20x35x7/8 DGS)
Misschien kan die ook olie opzuigen aan de andere kant van de krukas heb ik ook een keer gehad toen was de bus die om de krukas zit en daar over zit de keering weer , als die bus beschadigd is dan kan hij ook daar gaan lekken en dan gaat die olie opzuigen en verbranden.
En toen liep die ook niet goed, ook als hij warm werd liep die belabbert en als die koud was niet.
(Deze heeft het nummer 28x40x8 DGD)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
|
|
|
|
Teunis |
16-2-2008 22:26 |
Posts: 1073 |
als je olie via de ontstekings kant naar buiten komt dan is er iets meer aan de hand dan alleen lekke keering, dan moet de midden carter ook wel lekken en niet alleen de keering, want in de krukas holte komt in principe geen olie.
dus het beste lijkt me gewoon dat je het blok ff netjes reviceerd dan werkt alles weer als een zonnetje en ben je als je het goed doet weer van al je problemen af
|
|
|
|
RXBaz |
17-2-2008 9:53 |
Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
als je olie via de ontstekings kant naar buiten komt dan is er iets meer aan de hand dan alleen lekke keering, dan moet de midden carter ook wel lekken en niet alleen de keering, want in de krukas holte komt in principe geen olie.
dus het beste lijkt me gewoon dat je het blok ff netjes reviceerd dan werkt alles weer als een zonnetje en ben je als je het goed doet weer van al je problemen af
ik geef je gelijk dat het raar is dat er olie uit de ontstekingskant lekt, maar als jij gelijk hebt, moet ie dan ook een wit rookgordijn van hier tot tokio maken. en olie zuipen als een dolle neger. ik denk dat de ts dat dan zelf ook wel kan bedenken.
ik denk dat wanneer je die keerring vervangt aan de ontstekingskant dat ie al stukken beter loopt, misschien is t geen olie, maar benzine mengsel wat er uit komt wanneer je zuiger druk opbouwt om het mengsel via het carter en de spoelpoorten de verbrandingskamer induwt.
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Teunis |
17-2-2008 10:03 |
Posts: 1073 |
ja idd daar heb j wel gelijk in.
dan zou de ts het verkeerd omschreven hebben want olie is toch olie en een als het een vettig benzine mengsel is dan zou er ook weer anders uit zien. maar da is het aan de ts om het nu beter te gaan beschrijven
|
|
|
|
Sj_dt |
17-2-2008 11:02 |
Posts: 886 |
nou ik ken het verschil tussen olie en benzine, het is absoluut olie wat hij lekt. Ik ga even ontstekingskap eraf halen en ontsteking en kijken of het lekken uit een van die keringen daar komt.
Als dat niet zo is zal het idd uit de carter komen dat die niet helemaal goed dicht zit.
Een lek bij de carter verklaart ook beide dingen. hij kan geen druk meer opbouwen dus loopt belabbert en lekt olie. De lek zal dan waarschijnlijk zo klein zijn dat bij een koud blok de dikkere olie er niet doorheen kan, en bij een warm blok wel als de olie dunner is.
Als het dus niet in een van die keringen zit ga ik hem idd maar reviceren. of ik de krukaslagers dan ook vervang moet ik nog ff kijken want daar zit 0,0 speling op dus die zal ik waarschijnlijk lekker laten zitten.
|
|
|
|
Teunis |
17-2-2008 11:09 |
Posts: 1073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
nou ik ken het verschil tussen olie en benzine, het is absoluut olie wat hij lekt. Ik ga even ontstekingskap eraf halen en ontsteking en kijken of het lekken uit een van die keringen daar komt.
Als dat niet zo is zal het idd uit de carter komen dat die niet helemaal goed dicht zit.
Een lek bij de carter verklaart ook beide dingen. hij kan geen druk meer opbouwen dus loopt belabbert en lekt olie. De lek zal dan waarschijnlijk zo klein zijn dat bij een koud blok de dikkere olie er niet doorheen kan, en bij een warm blok wel als de olie dunner is.
Als het dus niet in een van die keringen zit ga ik hem idd maar reviceren. of ik de krukaslagers dan ook vervang moet ik nog ff kijken want daar zit 0,0 speling op dus die zal ik waarschijnlijk lekker laten zitten.
oke kijk dat eerst dan maar.
bij revicie, moet je ook kijken naar hoe je lagers lopen, bij mijn dt hadden ze ook geen speling alleen wel dat ze stroef liepen, er zat alsware gruis in, dus dan is het wel verstandig om ze te vervanen. en ik zou naar allen lagers kijken.
ik liever een keer goed doen, dan dat je over twee maanden weer je blok kan opentrekken
|
|
|
|
kenny77 |
17-2-2008 11:44 |
Posts: 29286 |
Als je het blokje gaat reviseren , dan zou ik wel goede keeringen pakken, je hebt ze ook in een compleete set die maar iets van 8 euro kost, maar deze gingen bij mij al naar 2-3 maanden weer lekken( bij 4 blokjes het zelfde gehad.), het kost wel een stuk meer maar dan is het ook zeker weten goed.
Ik had ze allemaal los bestelt en om goede kwaliteit gevraagd bij de bromboer.
En idd wat teunis al hier boven heeft gezegd , als je het blokje toch open haald dan zou ik ook even nieuwe lagers halen ( het zijn er toch maar 4) dan is het gelijk helemaal perfect.
Bij deze site:
http://www.schaafbromfietsen.nl/
kan je goed koop lagers halen, die zijn maar 5euro ipv 10 euro per stuk voor de krukas lagers.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-2-2008 om 11:45 uur.
|
|
|
|
Sj_dt |
17-2-2008 12:18 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je het blokje gaat reviseren , dan zou ik wel goede keeringen pakken, je hebt ze ook in een compleete set die maar iets van 8 euro kost, maar deze gingen bij mij al naar 2-3 maanden weer lekken( bij 4 blokjes het zelfde gehad.), het kost wel een stuk meer maar dan is het ook zeker weten goed.
Ik had ze allemaal los bestelt en om goede kwaliteit gevraagd bij de bromboer.
En idd wat teunis al hier boven heeft gezegd , als je het blokje toch open haald dan zou ik ook even nieuwe lagers halen ( het zijn er toch maar 4) dan is het gelijk helemaal perfect.
Bij deze site:
http://www.schaafbromfietsen.nl/
kan je goed koop lagers halen, die zijn maar 5euro ipv 10 euro per stuk voor de krukas lagers.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-2-2008 om 11:45 uur.
voor 10 euro is het het risico idd niet waard. op die site staan maar een paar onderdelen van dt, maar heel veel van fs1, is dat hetzelfde blok als een dt?
als dit zo is: dr staat ook een keringset van 4 euro ofzo op, is dit die bras waar je het over had?
|
|
|
|
kenny77 |
17-2-2008 16:11 |
Posts: 29286 |
Het blok van de fs1 is anders , behalve de koppeling en de onsteking dacht ik (misschien de krukas ook het zelfde?), maar de kering set is anders (demk ik?).
Eerst stonden veel meer spullen van de DT er op misschien moet je hem even mailen.
Ik denk dat de keeringen niet van zoon goede kwalitieit zijn (maarja dat kun je ook niet verwachten voor 4 euro ).
Die wat ik had gehaald , waaren allemaal zo rond de 6-7 euro per stuk , maar ze lekken wel niet meer.
|
|
|
|
Dit topic is 1543 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|