Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #48010 - Senda blok
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 18-2-2008 11:16 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
hoe zag je olie er uit veel ijzer slijpsel of zo??

en kijk gewoon als je blok open ligt naar je bak lagers dan weet je het zelf snel genoeg.

en is je koppeling helemaal goed die tanden enzo??

Koppeling zag er goed uit. Olie had ik eergister ververst, heeft nog geen 15km gelopen daarna, maar daarmee was het niet opgelost. (geen slijpsel gezien dus)

Hoe kan je die baklagers checken? Want speling oid is niet fijn te zien daar.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 18-2-2008 12:04 Print reply

Posts: 15088
Omdat ie vooral slecht schakelt, en ik net ff gebeld heb, denk ik aan de schakelvorken.

Hoe kan je zien of die dingen slecht zijn?

En slecht schakelen, geluid met schakelen en moeilijk in de vrij, kan dit door die schakelvorken komen?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Joel_koningslust 18-2-2008 12:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Omdat ie vooral slecht schakelt, en ik net ff gebeld heb, denk ik aan de schakelvorken.

Hoe kan je zien of die dingen slecht zijn?

En slecht schakelen, geluid met schakelen en moeilijk in de vrij, kan dit door die schakelvorken komen?


dat kan ja, als je schakelvorken afgesleten zijn kan je dat duidelijk zien
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Erik 39 18-2-2008 12:07 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat kan ja, als je schakelvorken afgesleten zijn kan je dat duidelijk zien

En moet je krukaslagers altijd vervangen? Ze voelen nog super aan, 0 speling en draaien soepel.
Bigend net zo btw.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-2-2008 om 12:07 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-2-2008 13:01 Print reply

Posts: 10835
hoe soepel draaien ze?
als je 2 vingers in de binnenring duwt en je geeft dan een slinger aan de buitenring blijft hij dan een tijdje door draaien en rammelt hij beetje?
dan zijn ze al aan het verslijten.

ik zou ze zoiezo vervangen nu het toch open ligt, inclusief alle keerringen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Erik 39 18-2-2008 13:54 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hoe soepel draaien ze?
als je 2 vingers in de binnenring duwt en je geeft dan een slinger aan de buitenring blijft hij dan een tijdje door draaien en rammelt hij beetje?
dan zijn ze al aan het verslijten.

ik zou ze zoiezo vervangen nu het toch open ligt, inclusief alle keerringen.

Dat ga ik straks even kijken.
Maar dat ie slecht schakelt komt toch niet door de lagers?
Eerder door de schakelvork of de veren daarvan oid? k zal morgen alle tandwielen eruit halen en kijken hoe alles erbij ligt, alsk hulp nodig heb dan meld ik me wel weer XD
Bedankt
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
TSX.maxi S....... 18-2-2008 15:00 Print reply
Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Dat ga ik straks even kijken.
Maar dat ie slecht schakelt komt toch niet door de lagers?
Eerder door de schakelvork of de veren daarvan oid? k zal morgen alle tandwielen eruit halen en kijken hoe alles erbij ligt, alsk hulp nodig heb dan meld ik me wel weer XD
Bedankt


ik denk van wel, want dan gaan ze in de lagers hangen omdat er spelling opstaat en dan gaan ze scheef lopen .ze lopen niet zoals het hoort

 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Erik 39 18-2-2008 16:24 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
[...]


ik denk van wel, want dan gaan ze in de lagers hangen omdat er spelling opstaat en dan gaan ze scheef lopen .ze lopen niet zoals het hoort


Ze worden zowieso ff nagekeken.

Verder:
Hoe haal ik de schakelwals eruit? Moeten dan gewoon alle tandwielen, 1 voor 1 eraf, of is het in zn geheel eruit te halen oid?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Tombrom 18-2-2008 16:26 Print reply

Posts: 15925
gewoon hele bak eruit?

en dan zit er aan koppelings kant een inbus die los draaien en dan kan ie eraf

(bij mij is die inbus dol hoe die er nu uit moet weet ik niet)
 
Erik 39 18-2-2008 16:27 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
gewoon hele bak eruit?

en dan zit er aan koppelings kant een inbus die los draaien en dan kan ie eraf

(bij mij is die inbus dol hoe die er nu uit moet weet ik niet)

Ik heb't blok al gesplitst enzo he? In 1 carter zitten nu de bak-tandwielen. Maar ik wil de schakelvorken even checken, dus hoe te werk te gaan?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
- Han - 18-2-2008 16:59 Print reply

Posts: 9667
op derbi club staat een how-to dervan

maar een blok reviseren houd minimaal in allemaal nieuwe lagers
doe dat dan ook, anders kan die volgend jaar weer open
 
<10.000 posts
Joel_koningslust 18-2-2008 17:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
op derbi club staat een how-to dervan

maar een blok reviseren houd minimaal in allemaal nieuwe lagers
doe dat dan ook, anders kan die volgend jaar weer open


de versnellingsbaklager hoeven lang niet altijd vervangen te worden. krukaslager zou ik elke keer als hij uit elkaar gaat ff doen

en dan ook altijd nieuwe keeringen+pakkingen


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 18-2-2008 om 17:03 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Han - 18-2-2008 17:03 Print reply

Posts: 9667
baklager ook wel hoor

die lopen er ook wel ens ooit uit bij senda
 
<10.000 posts
Erik 39 18-2-2008 17:03 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
op derbi club staat een how-to dervan

maar een blok reviseren houd minimaal in allemaal nieuwe lagers
doe dat dan ook, anders kan die volgend jaar weer open

Die how-to heb ik bij de hand. Maar dan weet ik nog niet hoe ik de bak enzo eruit haal XD

En hoe controleer je de koppeling? dikte van de platen oid..?

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-2-2008 om 17:04 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 18-2-2008 20:03 Print reply

Posts: 15088
Goed, ben ik weer.
Kheb nu alles los, versnellingsbak etc, en alles eens grondig bekeken, ook de koppeling etc.
Aan de hand van wat foto's heb ik een paar vragen:


Dit baklager, 'diep' int carter, voelt niet 100% aan. Niet heel slecht, maar ik voel een lichte speling in de binnenste ring. Lijkt me dus beter om ff de baklagers te vervangen.


Hier de versnellingsbak, helemaal los. Hierbij geen tandjes afgebroken en geen speling tussen de naaldlagertjes en bussen etc » lijkt me goed.



De koppeling. Die metalen platen mogen 1.5mm zijn, en zijn dat allemaal. Aan de dunne kant dus, beter vervangen.
Andere platen mogen 3.6mm zijn, en zijn 4. Kunnen nog ff mee??
De veren mogen minimaal 30mm zijn, en zijn allemaal minimaal 31.5mm.


Gedeelte van koppeling. Zoals je ziet zitten er wat groeven in en is ie niet helemaal vlak, kan dit kwaad? Ook kan je zien dat het niet helemaal super meer rond is. Kan dit kwaad?


Ten slotte dit lagertje, ook een deel van koppeling-gebeuren.
Er zit heel iets speling tussen het lagertje en de as, kan hem iets horizontaal bewegen. Draait wel goed. Vervangen, of..?

Krukaslagers zijn nog perfect, draaien soepel, klinken mooi en geen speling, bigend net zo.

Ik hoor graag van jullie!
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 4464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved