achterkant verhogen zorgt er heel gauw voor dat je ketting in je achterbrug + rubber gaat zitten vreten. Mijne was ook aardig verhoogd achter maar mn nieuwe rubber hield het wel een tijdje uit.
heeft ook met de grootte van je tandwielen te maken, als beide groot zijn komt de ketting net wat hoger te liggen.
de mengsmeringpomp...is die aanwezig?
zo ja, erafhalen, kijken of het kunststof tandwiel (wit) erachter goed draait als je de krukas draait.
Omdat deze tandwielen van kunststof zijn kan er nog wel eens een tandje missen waardoor het lijkt of ie het doet terwijl ie na 4 tanden stil blijft staan.
als je weet dat ie goed draait (weerstand geven met platkopschroevendraaier) moet je de pomp gewoon aansluiten. Ik dacht ook dat de mijne kapot was maar er komt gewoon weinig uit (en dat wist ik niet op die leeftijd ) gewoon loos aansluiten, op mengsmering blijven rijden en kijken of er olie uit het slangetje komt (dus slangetje omhoog laten lopen en bijv. aan je carb maken zodat je em ziet overstromen..maar het is dus weinig.
aan het volume van een plunjerpomp kan eigenlijk weinig veranderen dus als ie het doet en je stelt em goed af (merktekens op het heveltje) dan kun je er vanuitgaan dat ie voldoende opbrengst heeft.
Let dus ook op de merktekens, het is al weer een tijdje geleden voor me, maar er staan geloof ik 2 streepjes op en ik dacht (maar weet niet zeker) dat het uiterste streepje volgas was. Ik gooide em altijd een tikje er voorbij voor de zekerheid maar dat was maar heel weinig, tever is ook niet goed.
pompjes zullen nog wel te krijgen zijn maar zullen wel weer veel kosten... 2ehands zijn ze ongetwijfeld genoeg te vinden want niemand gooit dat ding er zonder reden vanaf.
|