Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Lekt kvs?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48001 - Lekt kvs?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 16-2-2008 13:39 Print topicpost

Posts: 572
ik krijg me blok niet afgesteld komt erg veel witte rook dus ik denk dat hij kvs aan zuigt, want stotter enorm! en loopt bij 2000/2500 toeren stationair en hij lekt heeel iets kvs bij me kop. zou het dan daarvan zijn of dat mischien een kering bij me waterpomp kapot is? en als ik die moet vervangen hoeft alleen de koppelings deksel eraf? en is dat makkelijk te doen voor een gemiddelde sleutelaar? Of licht het heel ergens anders aan!?

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 16-2-2008 om 13:41 uur.
 

Harold 16-2-2008 14:19 Print reply

Posts: 1052
Als je waterpomp keerring lek is komt het koelwater gewoon in je blokolie. Niet in je krukkasholte of cilinder, dus daar kan het niet van komen. (stel dat die wel lek is, dan wordt je blok olie grijs: tap je olie af en je weet het)

Je zecht zelf al dat je koppakking naar buiten lekt. De kans is groot dat i dan ook naar binnen lekt. Haal een pakkingzetje op en vervang je koppakking gewoon. Voor de zekerheid zou ik de voetpakking er ook meteen bij doen, kosten toch niet zo veel.

Verder zou het nog kunnen dat je krukaskeerring lek is en hij olie vanuit je blok naar de verbrandingskamer zuigt. Je krijgt dan ook veel (blauwe) rookontwikkeling. Als je die wil vervangen moet je zowiezo de hele rechterhelft van het blok uit elkaar halen.

Ik zou eerst is de pakkingen van je kop vervangen...

 
gieles91 16-2-2008 14:23 Print reply
Posts: 8
Ik had bij mijn RS50 een stukje uit de kop >NAAST< de pakkingen. toen kwam er ook veel witte rook uit de uitlaat en kwam niet goed op touren. nieuwe kop er op. Maar kan misschien ook aan je thermostaat liggen? want als die kapot is geeft die constant koelvloeistof toch!?

Dit bericht is gewijzigd door gieles91 op 17-2-2008 om 22:08 uur.
 
Jelmer MX 16-2-2008 15:26 Print reply

Posts: 13514
koppakking lek?
 
Niek de Wildt 16-2-2008 16:46 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gieles91
Ik had bij mijn RS50 een stukje uit de kop naast de pakkingen. toen kwam er ook veel witte rook uit de uitlaat en kwam niet goed op touren. nieuwe kop er op. Maar kan misschien ook aan je thermostaat liggen? want als die kapot is geeft die constant koelvloeistof toch!?


als hij open blijft staan wordt je motor te koud en als hij dicht blijft staan wordt hij te heet,
dan kan je brommer iets anders gaan lopen, maar als hij echt kapot is, dan is stotteren niet echt logisch als gevolg, eerder een vastnaaier

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-2-2008 om 16:59 uur.
 
Derbi-racingH 16-2-2008 17:40 Print reply

Posts: 5
je koppaking is lek en hij bouwt te veel druk op bij je thermostaat die kan ook stuk wezen moet je andere die er uit halen en een nieuwe pakking kopen
 
mrgforce 16-2-2008 17:58 Print reply

Posts: 572
Zit een afgedraaide kop op van 80cc naar 110cc..

Dr zitten nieuwe pakkingen tussen en heb er kruisgewijs er opgedraait en toen lekte die...

Het is een pas gereserveerd blok met nieuwe cilinder met zuiger...

Ik heb er geen thermostaat op zitten ben ik kats vergeten , maar mtx-sh is orgineel luchtgekoeld waar laat ik dan zo'n metertje? en hoe moet ik dat aansluiten en de kosten hiervan zijn?

Als ik een nieuwe pakking haal zit er dan ook een boven en een onderkant op? zo ja hoe zie ik dat?
 
Harold 16-2-2008 18:44 Print reply

Posts: 1052
Een thermostaat is niet noodzakelijk, al helemaal niet bij een 110 cc.
De thermostaat zorgt er alleen maar voor dat het koelwater wat sneller op temperatuur komt. Zonder dat ding komt ook wel op temperatuur, zal alleen iets langer duren.

Zonder dat ding moet hij dus wel over die 2500 toeren heen komen.

Weet je heel erg zeker dat je kop wel goed is uitgedraaid naar een 110cc kamer? Is hij ook vlak gedraaid en dan ook op de zelfde diepte?

Is verder je afstelling van de carb ook aangepast op je nieuwe cilinder?
 
Niek de Wildt 16-2-2008 19:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Een thermostaat is niet noodzakelijk, al helemaal niet bij een 110 cc.
De thermostaat zorgt er alleen maar voor dat het koelwater wat sneller op temperatuur komt. Zonder dat ding komt ook wel op temperatuur, zal alleen iets langer duren.

Zonder dat ding moet hij dus wel over die 2500 toeren heen komen.

Weet je heel erg zeker dat je kop wel goed is uitgedraaid naar een 110cc kamer? Is hij ook vlak gedraaid en dan ook op de zelfde diepte?

Is verder je afstelling van de carb ook aangepast op je nieuwe cilinder?


thermostaat is zeker wel nodig!
als jij in de winter rijd zonder afgeplakte radiateur of dergelijke is je motor veel en veelste koud zonder thermostaat.
 
mrgforce 16-2-2008 19:28 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Een thermostaat is niet noodzakelijk, al helemaal niet bij een 110 cc.
De thermostaat zorgt er alleen maar voor dat het koelwater wat sneller op temperatuur komt. Zonder dat ding komt ook wel op temperatuur, zal alleen iets langer duren.

Zonder dat ding moet hij dus wel over die 2500 toeren heen komen.

Weet je heel erg zeker dat je kop wel goed is uitgedraaid naar een 110cc kamer? Is hij ook vlak gedraaid en dan ook op de zelfde diepte?

Is verder je afstelling van de carb ook aangepast op je nieuwe cilinder?


Zit een nieuwe 28mm vlakschuif carb bij en die kop is precies uigedraaid. is er dan een kop voor een 110cc athena watergekoeld?
 
mrgforce 17-2-2008 12:38 Print reply

Posts: 572
Ik heb de koppaking 2 keer op de zelfde manier dr op gelegd en dan was met de letters naar boven maar de randjes naar beneden. heb daar niet bij stil gestaan want de randjes moeten naar boven toch? en dan kruislinks aandraaien? en moet ik dan meteen me voetpakking ook vervangen? ( is ook nog nieuw) en als ik een thermostaat wil aansluiten heb ik ook een temp meter nodig. maar deze zit niet op de mtx-sh cockpit. is er brommer die het wel heeft die er op past? Of een digitale voor weinig geld?

en wat zijn de maten van een luchfilter box en slang van een mtx-r2? en is die passend te maken op een mtx. zodat ik die op me 28mm carb. kan zetten? ( waar haal ik zo'n luchtfilter box vandaan?)

Ik heb er geen themostaat op aangesloten ( nog niet, waar koop ik die?) dan moet ie tog blijven koelen?

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 17-2-2008 om 12:41 uur.
 

Dit topic is 2042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved